  • Data: 2015-05-18 07:29:40
    Temat: Re: dziecko w foteliku - to zależy od jego wzrostu.
    Od: "Stefik" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:qsahlap904qbpr7h7najochir5lbb4bjhf@4ax.com...

    > "Zezwala się na przewożenie w pojeździe kategorii M1, N1, N2 i N3, o
    > których mowa w załączniku
    > nr 2 do ustawy, na tylnym siedzeniu pojazdu, dziecka mającego co
    > najmniej 135 cm wzrostu przytrzymywanego
    > za pomocą pasów bezpieczeństwa w przypadkach, kiedy ze względu na masę
    > i wzrost dziecka nie jest możliwe
    > zapewnienie fotelika bezpieczeństwa dla dziecka lub innego urządzenia
    > przytrzymującego dla dzieci zgodnego
    > z warunkami, o których mowa w ust. 3."
    >
    > Może mi ktoś wyjasnić o jakie to przypadki dotyczące masy i wzrostu
    > dziecka?

    Zmiana przepisów dotyczących przewożenia dzieci.
    Wprowadzonych zostało również kilka odstępstw od ogólnych zasad przewożenia
    dzieci. Dopuszczono m.in., aby dzieci mieszczące się w przedziale wzrostu
    135-150 cm, podczas przewożenia na tylnym siedzeniu były przytrzymywane za
    pomocą pasów bezpieczeństwa pojazdu, a więc bez fotelika oraz urządzenia
    przytrzymującego, jeżeli ze względu na masę i wzrost tego dziecka nie jest
    możliwe zapewnienie mu odpowiedniego urządzenia. W praktyce dotyczy to
    przewożenia dziecka mieszczącego się w powyższym przedziale wzrostu, którego
    waga ciała przekracza 36 kg, a więc przewidzianą w przepisach maksymalną
    wagę dla urządzenia przytrzymującego dla dziecka. Powyższe wyłączenie nie
    dotyczy przewożenia dziecka na przednim siedzeniu pojazdu, co powinno
    każdorazowo odbywać się z wykorzystaniem fotelika lub urządzenia
    przytrzymującego.
    http://www.kmp.szczecin.pl/index.php?option=com_cont
    ent&view=article&id=3635:zmiana-przepisow-dotyczcych
    -przewoenia-dzieci&catid=45:wiadomo&Itemid=29