    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: garnki, patelnie i ich gorące rączki
    Date: Thu, 6 Apr 2023 23:18:22 +0200

    On Thu, 6 Apr 2023 13:23:20 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

> [...]

    Tez bym sie tak spodziewal. lity metal ulatwia transport ciepla od
    zrodla do raczki, a chlodzenie przez otaczajace powietrze takie samo.
    Ale lity metal jest ciezki.

    ducts/8-inch-10-inch-frying-pan-set

    > Zazwyczaj wiekszy wplyw ma to ze grzejesz je na gazie i palnik jest
    > zaszeroki i spaliny ida bokiem i grzeja te uchwyty.

    A jeszcze szczegolniej, jesli ten pusty profil jest tak zamocowany ze
    robi za łapacz spalin i komin - i gorace spaliny lecą przez całą
    rączkę.

    te ze strony powyzej tego nie maja.

    > W praktyce jak masz w garnku wode i grzejesz samo dno to raczki
    > beda nie cieplejsze niz sto stopni. A w wiekszosci przypadkow
    > "ledwo" okolo 70C
    >
    > Jesli te patelnie maja te same wymiary co te z goracymi raczkami to
    > moze po prostu tam jest kawalek bakelitu ktory izoluje te raczke od
    > reszty albo male wypuski ograniczajace powierzchnie przylegania.

    Nie wyglada ...

    J.