-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Date: Thu, 09 Apr 2015 23:01:04 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 39
Message-ID: <mg6pai$6q8$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl> <mg64ja$oo0$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1428613266 6984 83.15.205.22 (9 Apr 2015 21:01:06
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Apr 2015 21:01:06 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mg64ja$oo0$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559668
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-09 o 17:07, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mg55i7$plc$...@u...news.interia.pl...
>> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
>> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
>> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
>> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
>> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
>> i napęd na 2 osie?
>
> IMO to ostatnie.
> Nikt kto choć raz próbował pojechać normalnym autem, do żadnego
> badziewia z tylnym napędem nie będzie już miał zaufania.
>
Dlaczego piszesz "badziewia z tylnym napędem"?
Przecież auta z tylnym napędem są bardziej przewidywalne, łatwiej nimi
jeździć po zakrętach. Przy odpowiedniej mocy silnika skręcasz lekko
kierownicę, a promień zakrętu regulujesz gazem ;)
Wiele lat temu miałem przez pewien czas (chyba aż kilka miesięcy)
trudności po zmianie auta z tylnonapędowego (na takich się wychowałem)
na przednionapędowe - technika jazdy w zakrętach czy poślizgu jest
dokładnie odwrotna. Oczywiście jeśli tylnonapędowe ma charakterystykę
nadsterowną, a przednionapędowe - podsterowną.
Później już wyrobiłem nawyki, i zmiana auta raczej nie robi mi problemu.
No, chyba, że to jakiś źle wyważony pickup albo Hyundai H100 na śniegu :(
Jeszcze jedno: Twoje sformułowanie "normalne auto".
Jakoś tak się składa, że przez ponad 100 lat auta miały tylny napęd. Do
tej pory lepsze auta nadal mają tylny napęd. I nie jest to problem
przegubów homokinetycznych.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.15 23:07 megrims
- 09.04.15 23:13 Adam
- 09.04.15 23:16 megrims
- 09.04.15 23:33 RoMan Mandziejewicz
- 09.04.15 23:58 Adam
- 10.04.15 00:21 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 02:34 Pawel O'Pajak
- 10.04.15 05:00 Budzik
- 10.04.15 05:35 megrims
- 10.04.15 09:51 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 11:31 Budzik
- 10.04.15 19:22 Cavallino
- 11.04.15 00:56 Przemek
- 11.04.15 07:58 Cavallino
- 11.04.15 08:34 _Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=