- 
 41. Data: 2011-05-12 20:45:43
 Temat: Re: gry java
 Od: "Pszemol" <P...@P...com>
 "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message 
 news:iqh8js$oo9$1@news.onet.pl...
 > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
 >>>> Dlaczego uogólniasz telefon podczas gdy masz na myśli tylko
 >>>> szczególny rodzaj telefonu, taki bez touchscreena?
 >>> Nie uogólniam, tylko *uszczególniam*.
 >>
 >> Pisząc że telefon nie nadaje się do gier uogólniasz, bo myślisz
 >> o telefonie z klawiaturą a tego nie napisałeś.
 >
 > A jak sie na ajfonie gra w snake albo tetrisa ? Wygodnie ?
 
 Pytasz - jak zgaduję - mnie...
 Odpowiem w takim razie że nie wiem, nie próbowałem. :-)
 
 
- 
 42. Data: 2011-05-12 20:53:14
 Temat: Re: gry java
 Od: "Pszemol" <P...@P...com>
 "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message 
 news:m8gos6hicnhj0oecs22nsh4no0eq2ub0v7@4ax.com...
 > On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
 >>W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
 >>> Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
 >>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
 >>>> sygnału GPS).
 >>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
 >>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
 >>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
 >>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
 >>>
 >>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
 >>
 >>A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
 >>jest chyba powszechnie znana :)
 >
 > Widac nie bardzo. Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
 > mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
 > prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
 >
 > W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
 > wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
 > ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
 > :-)
 
 
 Widzę że dobrze czujesz bluesa.
 
 
- 
 43. Data: 2011-05-13 05:41:52
 Temat: Re: gry java
 Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
 W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze: 
 > On Thu, 12 May 2011 21:58:06 +0200, Artur Maśląg wrote:
 >> W dniu 2011-05-12 15:26, J.F. pisze:
 >>> Użytkownik "Artur Maśląg"<f...@p...com> napisał w
 >>>> W wielu masz też kompas (natywny, a nie ten oparty na odczycie
 >>>> sygnału GPS).
 >>>> Na Androida gier wykorzystując to jest całe mnóstwo. Pierwszy raz
 >>>> jak się z czymś takim spotkałem to nie potrafiłem skręcać - dopiero
 >>>> syn mi powiedział, że trzeba telefonem kręcić jak kierownicą :)
 >>>> W sumie mogłem na to sam wpaść,
 >>>
 >>> Ale kompas ma te wade ze w jednej osi zle dziala.
 >>
 >> A co masz na myśli pisząc w jednej osi? Zasada działania kompasu
 >> jest chyba powszechnie znana :)
 >
 > Widac nie bardzo.
 
 Co nie bardzo?
 
 > Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
 > mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
 > prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
 
 Wszystko sie zgadza się.
 
 > W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
 > wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
 > ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
 > :-)
 
 A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
 Ciebie?
 
 >>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
 >>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
 >>
 >> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
 >
 > A tak z kilkadziesiat cm.
 
 No właśnie - siadasz przy kolumnie?
 
 
 
 
- 
 44. Data: 2011-05-13 05:45:14
 Temat: Re: gry java
 Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
 W dniu 2011-05-12 22:19, J.F. pisze: 
 > On Thu, 12 May 2011 22:11:33 +0200, Artur Maśląg wrote:
 >> W dniu 2011-05-12 20:20, J.F. pisze:
 >>> No wlasnie - bo pojedynczy gps w ogole nie dostarcza informacji o
 >>> orientacji.
 >>
 >> Oczywiście, że dostarcza, ale w czasie ruchu.
 >
 > Pomysl uzywania tego do gier jest cokolwiek niesmaczny :-)
 
 To zależy od tego, co sobie wymyśli producent gry/oprogramowania.
 
 >> Pomysł z dwoma antenami
 >> i dwoma odbiornikami GPS w iPhone jest równie niedorzeczny - wystarczy
 >> poczytać jak GPS działa.
 >
 > no i co tam chcesz wyczytac ?
 > Dwa odbiorniki to teoretycznie dwie pozycje i mozliwosc ustalenia
 > orientacji. Teoretycznie.
 
 Dwa odbiorniki z dwoma antenami oddalone od siebie o 2 centymetry?
 Wolne żarty.
 
 >>> Czyli wracamy do "zyroskopow" - w cudzyslowie, bo we wspolczesnych juz
 >>> sie nic nie kreci :-)
 >> Ale ja nie pisałem o kompasie w kwestii wykrywania 'trząchania'
 >> telefonem w czasie gry, tylko o kolejnym elemencie wyposażenia.
 >
 > To na drugi raz nie pisz nie na temat :-)
 > A w temacie sa gry.
 
 No właśnie - nie problem wymyślić taką, która będzie to wykorzystywała.
 
 > P.S. W sumie moga byc i plenerowe.
 
 Dokładnie - kiedyś latałeś z mapą i kompasem, teraz wystarczy telefon,
 który jest w to wyposażony.
 
- 
 45. Data: 2011-05-14 06:03:06
 Temat: Re: gry java
 Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
 On Fri, 13 May 2011 07:41:52 +0200, Artur Maśląg wrote: 
 >W dniu 2011-05-12 22:38, J.F. pisze:
 >> Pole magnetyczne ma jakis wektor. Typowy kompas
 >> mierzy jego kierunek tylko w dwoch wymiarach. Jak wektor bedzie
 >> prostopadly do plaszczyzny czujnika - to nie da sie okreslic kierunku.
 >
 >Wszystko sie zgadza się.
 >
 >> W naszych okolicach ten wektor jest skosny do powierzchni ziemii,
 >> wiec siadasz sobie nieszczesliwie, trzymasz telefon wygodnie
 >> ... i potem Jobs bedzie musial demonstrowac jak sie poprawnie siada
 >> :-)
 >
 >A czy ja proponowałem użycie tego kompasu do gry wymyślonej przez
 >Ciebie?
 
 Tak. Chyba ze sam juz nie wiesz co w zasadzie proponowales :-)
 
 No dobra - niew przeze mnie, tylko ogolnie do sterownia grami roznymi.
 
 >>>> No i jak sa jakies magnesy w okolicy to moga go zaklocic - tzn w tym
 >>>> przypadku uczynic wrazliwym na pozycje.
 >>> Znaczy w jakiej okolicy i jakiej odległości?
 >> A tak z kilkadziesiat cm.
 >No właśnie - siadasz przy kolumnie?
 
 Kolumna to moze za duze slowo, ale tak - tu jeden glosnik, tam drugi,
 w kieszeni sluchawki, pod stolem magnesik ..
 
 J.
 
 
- 
 46. Data: 2011-05-14 11:14:20
 Temat: Re: gry java
 Od: "Pszemol" <P...@P...com>
 "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message 
 news:iqght4$o8b$1@news.onet.pl...
 > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
 >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
 >>> Co nie zmienia faktu ze obaj macie racje - kiepsko sie gra na zwyklym
 >>> telefonie jak trzeba za duzo klawiszy obslugiwac, za to chyba ciekawie
 >>> obracajac telefon. Chociaz .. nigdy nie mialem - zyroskopy tam czy
 >>> akcelerometry ? Da sie pograc w wyscigi tramwaju czy autobusie, ktore
 >>> trzesa i bujaja ?
 >>
 >> Nie próbowałem ale ciekawe pytanie.
 >> Żyroskopów bym się tam jednak nie spodziewał...
 >
 > Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
 > chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
 > Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
 >
 > Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
 > obracania.
 
 Wystarczy tu poczytać:
 http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tuto
 rial-reading-the-accelerometer
 
 
- 
 47. Data: 2011-05-15 12:32:24
 Temat: Re: gry java
 Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
 On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote: 
 >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
 >> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
 >> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
 >> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
 >> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki, bez
 >> obracania.
 >
 >Wystarczy tu poczytać:
 >http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tut
 orial-reading-the-accelerometer
 
 No to chyba slabo czytales.
 Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.
 
 http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
 http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
 ardown/3156/1
 
 
 A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
 nawigacji inercyjnej.
 
 J.
 
 
- 
 48. Data: 2011-05-15 13:25:53
 Temat: Re: gry java
 Od: "Pszemol" <P...@P...com>
 "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message 
 news:dqhvs6tq0rjasjsi2eat0hiuqe7h6d2ree@4ax.com...
 > On Sat, 14 May 2011 06:14:20 -0500, Pszemol wrote:
 >>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
 >>> Zyroskop to teraz takie male urzadzenie, w jednym ukladzie scalonym,
 >>> chyba nawet razem z akcelerometrem moze byc scalone.
 >>> Miernej jakosci .. ale moze do gier sie nada :-)
 >>> Zaraz .. a nie mozesz sprawdzic ? Wystarczy potrzasac ajfonem na boki,
 >>> bez
 >>> obracania.
 >>
 >>Wystarczy tu poczytać:
 >>http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tu
 torial-reading-the-accelerometer
 >
 > No to chyba slabo czytales.
 
 Przyznaję się bez bicia, że nie czytałem jeszcze, tylko przeleciałem oczami
 :-)
 Oceniłem książkę po okładce...
 
 > Wyglada na to ze oprocz akcelerometrow ma jeszcze zyroskopy.
 >
 > http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
 
 O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
 czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!
 
 > http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
 ardown/3156/1
 
 Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
 w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.
 
 > A wtedy tak jak Waldek pisze - mozna nawet pomyslec o systemie
 > nawigacji inercyjnej.
 
 Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
 kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
 nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
 To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
 łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
 jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
 Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
 zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
 pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
 Widzę na Apple że jest nowe update iOS 4.3, mój jest 2 generacje
 do tyłu więc może już to jednak poprawili...
 
 
- 
 49. Data: 2011-05-15 13:39:50
 Temat: Re: gry java
 Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
 On Sun, 15 May 2011 08:25:53 -0500, Pszemol wrote: 
 >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
 >> http://www.youtube.com/watch?v=ORcu-c-qnjg
 >
 >O... muszę pooglądać to wystąpienie w całości - może jeszcze
 >czegoś nowego się dowiem o swoim telefonie :-) Dzięki!
 
 Za to nie zdziw sie jak zaobaczysz kogos krecacego sie w kolko ze
 swoim ajfonem. On nie szuka lepszego zasiegu, on gra :-)
 
 >> http://www.ifixit.com/Teardown/iPhone-4-Gyroscope-Te
 ardown/3156/1
 >Cool... Ale z tego co czytam tam coś tylko drży a nie wiruje jak
 >w prawdziwym gyroskopie... Nie mam czasu teraz czytać zdanie po zdaniu.
 
 Tak sie od dawna robi "tanie zyroskopy elektroniczne".
 
 >Ja to bym sobie marzył aby napisali lepszy program do obsługi
 >kompasu, bo to nie jest zbyt imponujące i czasem obrót o 360'
 >nie daje wskazówki na ekranie w tym samym miejscu...
 >To samo w google-maps, gdy pokazuje dokładne położenie fona
 >łącznie z kierunkiem gdzie jest zwrócony to czasem widzę, że
 >jest to pokazywane z dokładnością do kąta rzędu 5-10 stopni...
 >Nie przeszkadza to gdybyś szedł na azymut bo ten błąd się
 >zmienia w czasie i średnia jest dobra, ale tak czy inaczej jest tu
 >pole do popisu jeśli chodzi o poprawę działania...
 
 kompasy magnetyczne takie niestety sa - wrazliwe na rozne zaklocenia,
 ktorych teraz nie brakuje.
 
 J.
 
 
- 
 50. Data: 2011-05-18 13:26:10
 Temat: Re: gry java
 Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
 Tue, 10 May 2011 15:58:57 +0200, w <iqbgao$66i$1@news.onet.pl>, "J.F." 
 <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
 
 >
 > przyznajcie sie - w jakie _fajne_ gry na swoich telefonikach gracie
 > ?
 >
 > Gier multum, ale ktore dobre ?
 >
 > Czasem by sie zabilo troche czasu, ale ilez mozna rabac w tego
 > tetrisa :-)
 
 Archibald Adventure.
 W razie potrzeby na youtube są tutoriale :)
 
 


 do góry
 do góry![Jak przygotować skuteczną kreację do mailingu. 7 praktycznych porad [© dizain - Fotolia.com] Jak przygotować skuteczną kreację do mailingu. 7 praktycznych porad](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/mailing/Jak-przygotowac-skuteczna-kreacje-do-mailingu-7-praktycznych-porad-219161-150x100crop.jpg) 
 
![Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie? [© bf87 - Fotolia.com] Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/linki-sponsorowane/Linki-sponsorowane-dofollow-nofollow-Jak-wykorzystac-linkowanie-w-reklamie-216282-150x100crop.jpg) 
![Delegacje krajowe i zagraniczne: nowe stawki diety przy podróżach służbowych od 29.11.2022 i 01.01.2023 [© Nejron Photo - Fotolia.com] Delegacje krajowe i zagraniczne: nowe stawki diety przy podróżach służbowych od 29.11.2022 i 01.01.2023](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koszty-podatkowe/Delegacje-krajowe-i-zagraniczne-nowe-stawki-diety-przy-podrozach-sluzbowych-od-29-11-2022-i-01-01-2023-249192-150x100crop.jpg) 
 Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei 
 
 
![Wynajem mieszkania w Warszawie pochłania 44% pensji. Zobacz, jak wypadamy na tle Europy [© pixabay] Wynajem mieszkania w Warszawie pochłania 44% pensji. Zobacz, jak wypadamy na tle Europy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-najmu/Wynajem-mieszkania-w-Warszawie-pochlania-44-pensji-Zobacz-jak-wypadamy-na-tle-Europy-269391-150x100crop.jpg) 
![Lot z niespodzianką - jak overbooking zmienia podróż i jakie prawa mają pasażerowie? [© wygenerowane przez AI] Lot z niespodzianką - jak overbooking zmienia podróż i jakie prawa mają pasażerowie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-pasazera/Lot-z-niespodzianka-jak-overbooking-zmienia-podroz-i-jakie-prawa-maja-pasazerowie-269384-150x100crop.jpg) 
![Lider z sercem: empatia i zaufanie jako klucz do sukcesu zespołu [© wygenerowane przez AI] Lider z sercem: empatia i zaufanie jako klucz do sukcesu zespołu](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/lider/Lider-z-sercem-empatia-i-zaufanie-jako-klucz-do-sukcesu-zespolu-269133-150x100crop.png) 
![Bańka AI za 5 bilionów dolarów: Kiedy inwestorzy powiedzą: sprawdzam? [© wygenerowane przez AI] Bańka AI za 5 bilionów dolarów: Kiedy inwestorzy powiedzą: sprawdzam?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/AI/Banka-AI-za-5-bilionow-dolarow-Kiedy-inwestorzy-powiedza-sprawdzam-269382-150x100crop.png) 
 
 
 


