    Subject: Re: jak zadzwonić z peceta na telefon?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <r7g1kg$uqg$1@gioia.aioe.org> <o...@t...home>
    <r7i9t3$1eab$1@gioia.aioe.org> <o...@t...home>
    <4...@k...wujka.marcina>
    <o...@t...home> <r7khfp$1id3$2@gioia.aioe.org>
    <o...@t...home>
    <5e9de334$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    <5e9dead8$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    <5e9e1a0a$0$17362$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...home>
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 21 Apr 2020 22:01:07 +0200

    W dniu 21.04.2020 o 20:23, Trefniś pisze:

    > ZAWSZE operator 112 rozmawia z dzwoniącym, ZAWSZE trzeba dokładnie
    > opisać sytuację i ZAWSZE trzeba podać lokalizację zdarzenia (a nie
    > TELEFONU, jak uparcie chcą niektórzy).

    Z tym zawsze, to się nie tak rozpędzaj.
    Czasem dzwoniący nic nie powie, bo nie może, a czasem nie chce.
    http://gliwice.slaska.policja.gov.pl/ka9/informacje/
    wiadomosci/245063,Policjanci-uratowali-40-latke-ktor
    a-chciala-popelnic-samobojstwo.html
    Podobny przypadek był kilka lat temu w mojej okolicy, nie pamiętam czy
    to było jeszcze jak 112 obsługiwała u nas Straż Pożarna czy Policja, czy
    to już po nowemu. Ale też uratowano jakiegoś samobójce, który nie opisał
    sytuacji i nie podał swojej lokalizacji. Jakoś go tam namierzono i
    uratowano.
    Z kolei od jednego ze znajomych ratowników słyszałem taką opowiastkę, że
    na 112 zadzwonił człowiek, który nie mógł mówić, dyspozytor nie
    potraktował jednak tego jako jakiś kawał. Zaczął dociekać, kto i po co
    dzwoni, ponieważ nie szło się dogadać, poprosił rozmówcę o naciśniecie
    jakiegoś klawisza jeżeli potrzebuje pomocy, no i ten coś tam nacisnął.
    Jakoś go zlokalizowali, wysłali pogotowie, a na miejscu się okazało, że
    człowiek dostał wylewu krwi do mózgu, sparaliżowało mu jedną stronę
    ciała i odebrało mowę, ale sprawną ręką 112 udało mu się wykręcić.

    > Zawsze też padają pytania o personalia itd.

    No i co zrobi z moimi personaliami holenderski operator 112 gdy mnie do
    niego połączy Skype czy inny VoIP?

    > Skype mógłby zapytać zaledwie o kraj, którego służby chcemy o czymś
    > powiadomić.

    I jak zapyta, to co?
    Przekieruje mnie na polskie 112? Skąd weźmie FIZYCZNY numer naszego 112
    i kto zapłaci za to połączenie? Bo Skype chce za to pieniądze, inni
    operatorzy VoIP zresztą też.

    > Proste.

    Skoro to takie proste, to dlaczego Skype jeszcze tego nie ma?

    Dawaj!
    To jest grupa niby techniczna, wyobraźnię i horyzonty masz szerokie.
    Może i upośledzenie mi przejdzie, jak odpowiesz na powyższe pytania?