  • 91. Data: 2011-03-27 18:44:57
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik MC napisał:

    > Przypuszczam, bo to nie są moje słowa, że ich autorowi nie chodziło o
    > jakiś szczególny rodzaj telewizora, a raczej o brzydki zwyczaj
    > podkręcania ich w sklepie na maksymalną jasność. Wtedy rzeczywiście są
    > kłopoty jak ktoś blisko siedzi. Wiele osób już nie zmienia tych ustawień
    > chociaż to nie jest takie trudne.

    Trudno siedzieć blisko TV full HD i nie dostać bolu szyi od ogarniania
    obrazu ;) Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc,
    ale 25000 z kawalkiem. A i tak majac go na biurku ciezko ogarnac calosc
    wzrokiem :)

  • 92. Data: 2011-03-27 18:46:37
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik aga napisał:

    > też o tym myślałam ale różnica nie jest 200 zł tylko 100 zł ( cały
    > czas mówimy o core i5, takie są założenia )
    > karta grafiki kosztuje w granicach 250-300 zł
    > więc widzisz oszczędności tu nie ma

    Hmmm, tez moze istotna uwaga CPU + karta grafiki beda ciagnac wiecej
    pradu niz samo CPU ze zintegrowana grafika. Moze to być istotne jak sie
    dlugo prtacuje, albo ma wlaczonego kompa non stop :) Bo to tak jakby sie
    dodatkowo jedna nieenergooszczedna zarowka palila niepotrzebnie ;)

  • 93. Data: 2011-03-27 18:48:27
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    wiadomości news:4d8f8314$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli przypadkiem mu się wymsknie, że pracuje i będzie pracował na
    > 32-bitowym windows, to będzie to pytanie więcej jak uzasadnione ;->

    Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię, że ten
    RAM wykorzystuję.

  • 94. Data: 2011-03-27 18:51:20
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-27 20:48, Użytkownik MC napisał:

    > Niekoniecznie. Ja mam 8GB RAM-u i 32 bitowy system. I zapewniam cię, że
    > ten RAM wykorzystuję.

    Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

    Pozdrawiam

  • 95. Data: 2011-03-27 18:53:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2011 18:49, Mateusz pisze:

    > Nie jestem lamą, znam sie na tym i owym, probowalem i ciagle probuje
    > uzywac Linuksa i wychodzi mi na to, ze jak chce cos miec porzadnie to
    > wybieram Windows.

    Śmierdzi mi to wypowiedzią sponsorowaną.

    > Konfiguracja i inne bzdety zajmuja mi ze 10 razy mniej
    > czasu niz na linuksie.

    Brednie. No, chyba że ściągasz sobie dystrybucję typu slackware, ale tam
    właśnie tak ma być.

    Instalacja susełka w najbardziej automatycznym wariancie sprowadza się
    do uruchomienia z płytki, kilku kliknięć i podaniu nazwy użytkownika i
    hasła. Ba! Są nawet wersje Live w ogóle nie wymagające instalacji.

    A windows to tylko ciągle jakieś aktywacje, rejestracje, domaganie się
    płytek ze sterownikami... Potem trzeba jeszcze kupić pakiet biurowy
    (kolejne płytki) i znowu ten sam korowód (rejestracja, aktywacja,
    akceptacja licencji dla każdego użytkownika).

    Odtwarzanie filmów - znowu kolejne schody i awantury o zły region.

    No i jeszcze trzeba zainstalować i skonfigurować jakiegoś antywirusa.

    A jak zajdzie konieczność przeniesienia systemu na inny sprzęt (awaria
    czy zwiększenie zapotrzebowania na moc i miejsce)... Masakra - i to
    pomijając nawet kwestię nowej kołomyi z aktywacjami.

    > Ktory jako serwer moze byc OK, ale jako
    > workstacja jest ciagle do dupy (chyba, ze ktos uzywa przegladarki do
    > weba i terminala ssh).

    Pociągnij za drugą - ta aż dzwoni.

    > Ja tez przestalem lubic AMD, ale nie za wpadki tylko za to, ze ciagle
    > jest w tyle. ot, C2D grzeje sie do 29 stopni w Idle, a taki atlon 6000
    > do 55 stopni. A wydajniosc ma mniejsza.

    Sprawdź mocowanie radiatora. I upewnij się, że był przesmarowany na
    styku z procesorem.

    Mój ma aktualnie 26C.

    Stary Athlon 64 X2 4000+

  • 96. Data: 2011-03-27 19:01:21
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak z ciekawości jak wykorzystujesz ?

    Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

  • 97. Data: 2011-03-27 19:04:37
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Monitor 32 calowy mialby rozdzielczosc nie 1920 na szerokosc, ale 25000 z
    > kawalkiem.

    Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie czy
    na monitorze czy na TV.

  • 98. Data: 2011-03-27 19:25:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qwerty" <q...@p...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    >
    > Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB
    > ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy wciskacie
    > nv. Prosi
    > o procesor intela, wciskacie amd. Nie możecie uszanować czyjejś woli.

    Raczej starają się upewnić, że ktoś kto prosi wie czego chce
    czy tylko mu się wydaje... Jest to dla mnie bardzo zrozumiałe.

  • 99. Data: 2011-03-27 20:29:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2011 21:04, MC pisze:

    > Proszę? Te 1920 to liczba pikseli na całej szerokości ekranu. Obojętnie
    > czy na monitorze czy na TV.

    A w jakiej przeciętnie odległości siedzi się od TV a w jakiej od monitora?

    I jaki jest przeciętny kąt widzenia dla przeciętnego człowieka, hmm?

  • 100. Data: 2011-03-27 20:43:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.03.2011 21:01, MC pisze:

    > Nic specjalnego. Dysk wirtualny.

    Obecnie jest to dość, hmm, niszowe zastosowanie pamięci.