  • 41. Data: 2011-03-25 11:32:20
    Temat: Re: jaki pc dla mnie
    Od: aga <a...@g...com>

    On 25 Mar, 09:19, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    >
    > W sumie nawet nie wiem, czy tańszy - po prostu z ciekawości pytałem
    > dlaczego tak kategorycznie ten.

    > Hehe, to już żaden producent Ci nie zostanie, bo Intel też nie jest bez
    > grzechu - kiedyś miałem takie 386 Intela, które po przełączeniu w tryb
    > wirtualny (czyli zasadniczo ten, w jakim działają wszystkie współczesne
    > systemy) co któryś bajt w adresach powyżej megabajta miał tylko do odczytu.
    >
    > A pamiętasz słynny błąd w koprocesorze w Pentiumach? Li ten pozwalający
    > na bezwzględny "twardy zwis" poza wszelką kontrolą przywilejów?

    Andrzej bardzo doceniam to co dla mnie robisz i szanuje Twoje zdanie,
    na Windows 7 poćwiczyłam trochę jakiś tydzień, więc pojęcie ogólne
    mam.
    Bardzo Cię proszę uszanuj moją decyzje co to nielubianego( przez
    Ciebie) Intela i Windows 7.
    Widzę że chcesz mi powiedzieć, wspominając o 386 , że jestes starym
    wyjadaczem znającym temat.
    Szanuję to, bo widać to w Twoich wypowiedziach. Nie ośmielam sie
    równać z Wami wszystkimi bo na sprzęcie znam się ogólnie.
    Powiem Ci jednak Andrzeju, że wiem z czym się je DOS- a i troche
    konsoli w Linuxie też mi się obiło, widziałam windows 3,11..... do....
    Windows7 choc przyznam że najbardziej znam windows xp i nie jestem
    taka stara :)

    Jeżeli dalej chcesz mi pomóc to wypowiedź się na temat zasilacza
    ( choć już ktoś o nim wspomniał)
    -jakiej mocy optymalny, jakiej firmy i pogódź jakość z ceną
    - może jeszcze uwagi do obudowy i ktoś wspominał o jakieś szufladzie
    na drugi dysk, widziałam takie coś na allegro ale opinie czytałam
    różne, może jakiś konkretny model.

    To co przedstawił Szymon bardzo mi pasuje, dzięki Szymon. :)

    Aga

  • 42. Data: 2011-03-25 11:40:22
    Od: aga <a...@g...com>

    On 25 Mar,
    > zreszta- wiem ze byc moze popelnie herezje, ale zapraszam na forum
    > pclab.pl /nie, nie jestem tam moderatorem, nie zarabiam na reklamie
    > etc etc, po prostu- sugeruje/- tam zadasz pytanie, wspomnisz rowniez o
    > tym ze jestes kobieta to od razu dostaniesz 10 propozycji zestawu /i
    > pewnie tyle samo matrymonialnych... ;p/. a tak na serio- wklej tam to
    > co ci napisalem, jesli tutaj nikt nie skoryguje moich wypocin, to moze
> [...]

    Szymon w jakim dziale?,

    Bardzo mi to pasuje ta konfiguracja przeglądałam płyty Gigabyte bo one
    wydają mi się najbardziej odpowiednie.

    Aga

  • 43. Data: 2011-03-25 11:54:02
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-25 12:00, Użytkownik qwerty napisał:

    > Zachowujesz się jak niektórzy na grupie. Ktoś prosi o komputer z 8 GiB
    > ram - piszecie od razu: po co ci tyle. Ktoś pyta o kartę amd, wy
    > wciskacie nv. Prosi o procesor intela, wciskacie amd. Nie możecie
    > uszanować czyjejś woli.

    Za dużo wymagasz od człowieka dla którego "może" i "morze" to to samo.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2011-03-25 12:26:16
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-03-24 09:44, aga pisze:
> [...]
    > Założenia mam takie:
    > Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)
    > Windows 7 64 bity
    > Procesor tylko i wyłącznie Intel
    > Koniecznie USB3 i czytnik ( nie wiem jaki)
    >
    > Przeznaczenie komputera:
    > Robię zdjęcia i trochę filmuję ( amatorsko) obróbka niedużej ilości
    > materiału
    > Mała, ale jednak obróbka dźwięku.
    > Używa sporadycznie ale też ważne OpenOffica ( arkusz kalkulacyjny ,
    > prezentacja, pisma)
    > Bardzo często używam program HTTrack WebSiteCopier

    Może coś takiego:
    http://allegro.pl/intel-i5-2400-turbo-4gb-ddr3-1000g
    b-drw-gt430-1gb-i1526999286.html
    Z Microsoft Windows 7 Home Premium OEM 64bit polski powinno się zamknąć
    w 2tyś.

    miab

  • 45. Data: 2011-03-25 12:38:29
    Od: aga <a...@g...com>

    On 25 Mar, 00:53, Szymon von Ulezalka <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > daje mozliwosci wykorzystania zintegrowanej karty graficznej. wiec w
    > tej sytuacji wybralbymhttp://www.komputronik.pl/index.php/product
    /119497/Sprzet_komputerowy...
    > ga-ph67a-ud3-b3. 2x usb 3, 2xpci, ATX /a nie zadne micro/miniatx/.
    > 490. zaleta ATX jest to, ze nawet jesli w przyszlosci wsadzisz karte
    > graficzna, to nie zajmie ona /w sensie: jej chlodzenie nie bedzie
    > zajmowalo przestrzeni nad/ wszystkich rozszerzen /pciex1, pci etc/.
    > przydatne jesli masz np karte telewizyjna w kompie. badz sieciowke
    > dodatkowa. badz karte dzwiekowa /bo np standardowa, zintegrowana ci

    nie wiem czemu komputronik pisze że ta płyta ma kartę grafiki
    zintegrowaną ja znalazłam
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-ph67a-ud3
    rev_10/
    opis gdzie nie ma obsługi kary zintegrowanej
    dopiero płyta
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h67a-ud3h
    -b3rev_11/
    daj mozliwość karty zintegrowanej, czy ja dobrze kombinuje?
    Aga

  • 46. Data: 2011-03-25 12:43:10
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Założenia mam takie:
    > Stacjonarny w dużej obudowie pod biurko ( mam specjalne miejsce)

    Duza obudowa? Teraz? W dobie psotepujacej minuaturyzacji? :)
    Pewnie w takiej obudowie nie bedziesz miala zbyt duzo napakowane,
    wiec nawet problemow z chlodzeniem nie bedzie.

    Nie podalas najwazniejszej informacji - ile kasy mozesz wydac na owego kompa
    :).

    Moze to da Ci jakis poglad co / za ile mozna teraz dostac:

    http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_kom
    puterowe_na_marzec_2011
    http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/zestawy_kom
    puterowe_na_marzec_2011?page=0,4

    http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputer
    owe
    http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputer
    owe/5

    http://www.forum.pcforum.eu/polecane-zestawy-kompute
    rowe-na-styczen-2011-luty-2011-t933.html

  • 47. Data: 2011-03-25 12:49:20
    Od: aga <a...@g...com>

    puterowe_na_marze...http://www.purepc.pl/zestawy_kom
    puterowe/zestawy_komputerowe_na_marze...

    > http://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-komputer
    owehttp://infobit.pl/polecane/polecane-zestawy-kompu
    terowe/5

    > http://www.forum.pcforum.eu/polecane-zestawy-kompute
    rowe-na-styczen-2...

    fajna stronka, podałam , nie czytałeś całości

  • 48. Data: 2011-03-25 13:10:46
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2011 12:32, aga pisze:

> [...]
    > mam.
    > Bardzo Cię proszę uszanuj moją decyzje co to nielubianego( przez

    A gdzie ja napisałem, że Intela nie lubię??

    > i Windows 7.

    Windows jako system zasadniczo mi nie przeszkadza - przeszkadza mi
    polityka producenta (aktywacje, rejestracje, monitorowanie) oraz cena "z
    sufitu".

    I generalnie staram się zniechęcić ludzi do podejmowania decyzji w stylu
    "tak bo tak" - może jestem dziwny, ale uważam że należy rozpatrzyć
    wszystkie za i przeciw. Jeśli np. masz jakąś ulubioną aplikację
    graficzną "windows only", która pod WinE też nie chodzi, to jasna
    sprawa, że zostaje tylko jeden producent.

    W każdym innym przypadku, jeśli aplikacje istnieją w obu wersjach
    systemowych, upieranie się przy systemie drogim, zamkniętym i bardziej
    ryzykownym jest zupełnie nieracjonalne.

    Ale jak chcesz wyrzucić niepotrzebnie pieniądze, to oczywiście twój
    wybór. Jak chcesz, mogę ci nawet zamówić i sprzedać taki system ;->

    > Widzę że chcesz mi powiedzieć, wspominając o 386 , że jestes starym
    > wyjadaczem znającym temat.

    Wtedy wspomniał bym o 8088 i ZX Spectrum ;->

    Bądź łaskawa nie uprawiać projekcji tylko przyjmij do wiadomości, że na
    przestrzeni lat każdy producent procesorów zaliczył jakieś wpadki.
    Ograniczanie się do jednego konkretnego "bo tak" jest irracjonalne.

    > Jeżeli dalej chcesz mi pomóc to wypowiedź się na temat zasilacza
    > ( choć już ktoś o nim wspomniał)

    Hmm... Obowiązkowo coś z dużym wentylatorem - będzie cichszy. Moc - jak
    nie będziesz szaleć z jakąś wypasioną grafiką (a jak widzę nie
    planujesz) - 400W to będzie "świat i ludzie".

    Ważna sprawa - sprawdź końcówki (tzn. czy ich "zestaw" pasuje do Twoich
    potrzeb). Głupio by było kupić zasilasz z tylko jednym złączem zasilania
    SATA, a mieć kilka napędów SATA, lub odwrotnie.

    > -jakiej mocy optymalny, jakiej firmy i pogódź jakość z ceną

    Generalnie cena i jakość są dość ściśle skorelowane w tej grupie towarowej.

    Ostatnio do firmy kupowałem Corsair'a - ma podobno jakieś wbudowane
    układy do dodatkowej stabilizacji, ale z drugiej strony nawet
    najbardziej budżetowa "chińszczyzna" padła mi dopiero po paru latach i
    to przy okazji "dyskoteki" energetycznej z okazji burzy i zrywającego
    przewody wiatru. Co do tego konkretnego producenta to był o tyle miły,
    że dostarczył te zaciskowe paski do umocowania przewodów (całkiem
    sporo). Drobiazg, ale miły gest w kierunku klienta.

    Dodatkowy "sygnał" do oceny jakości wykonania: waga. Ten był przyzwoicie
    ciężki. Oczywiście prędzej czy później pojawiają się chińskie
    cwaniaczki, co zaczną dokładać ołowiane płytki, ale póki co to kryterium
    też mniej-więcej działa ;)

    > - może jeszcze uwagi do obudowy i ktoś wspominał o jakieś szufladzie
    > na drugi dysk, widziałam takie coś na allegro ale opinie czytałam
    > różne, może jakiś konkretny model.

    Ostatnio kupiłem Wellanda za AFAIR 70zł - pasuje do gniazda 5,25" i
    pozwala na wkładanie "gołych" dysków, bez konieczności ich "ubrania" w
    zewnętrzną część szuflady.

    PS: i skoro jesteś tak obeznana z komputerami, programami i systemami,
    to chyba nie sprawi Ci problemu prawidłowe cytowanie? ;-> Chodzi mi o
    to, że cytujesz wszystko "jak leci", a potem odnosisz się na samym
    końcu... W usenecie przyjęta jest zasada minimalizacji cytatów i
    odpowiadania w logicznie podzielonych segmentach.

  • 49. Data: 2011-03-25 13:12:12
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    tak, owa plyta (tak jak i wiekszosc innych plyt opartych na czipsecie
    h67), obsluzy grafike zintegrowana na procku

    co do pclab. napisz posta w dziale
    http://forum.pclab.pl/forum/51-Zestawy-komputerowe/
    tam ci napisza co i jak.

    co do zasilacza: http://forum.pclab.pl/topic/274189-FAQ-Wyb%C3%B3r-ch
    %C5%82odzenia-i-obudowy/
    tutaj masz rozpiske. generalnie: uzywam be quiet, nie narzekam. wiele
    dobrego slyszalem rowniez o chieftecach. co do mocy- branie czegos
    mocniejszego niz 450 to strata pieniedzy /biore pod uwage rowniez
    zapas mocy na karte graficzna/.

    pozdrawiam,
    szymon

    ciesze sie ze moglem pomoc btw ;)

  • 50. Data: 2011-03-25 13:33:44
    Od: aga <a...@g...com>

    On 25 Mar, 14:10, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > te mniej-wi cej dzia a ;)

    > Ostatnio kupi em Wellanda za AFAIR 70z - pasuje do gniazda 5,25" i
    > pozwala na wk adanie "go ych" dysk w, bez konieczno ci ich "ubrania" w
    > zewn trzn cz szuflady.
    >
    > PS: i skoro jeste tak obeznana z komputerami, programami i systemami,
    > to chyba nie sprawi Ci problemu prawid owe cytowanie? ;-> Chodzi mi o
    > to, e cytujesz wszystko "jak leci", a potem odnosisz si na samym
    > ko cu... W usenecie przyj ta jest zasada minimalizacji cytat w i
    > odpowiadania w logicznie podzielonych segmentach.

    będę się starała, człowiek uczy się do końca życia :)
    pozdrawiam i dziękuje za pomoc