  • 11. Data: 2013-06-29 21:19:19
    Temat: Re: jeśli nie TG-2 to co?
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    Teoretycznie w przestrzeni GPS jest miejsce na tego typu dane choć
    jest to chyba lekkie naciągnięcie - kombinacja GPSAltitude
    i GPSAltitudeRef. GPSAltitude nie przechowuje znaku więc nie ma szans
    samodzielnie pokazać wartości poniżej poziomu morza i stąd jest
    GPSAltitudeRef. Jeśli jednak w jakiś sposób damy wartości ujemne
    w GPSAltitude i wykorzystamy GPSAltitudeRef do zasygnalizowania, że
    zdjęcie jest robione pod wodą to wszystko da się zrobić.
    */

    1. współrzędne i wysokości są podawane z dokładnością do kilku metrów więc
    trudno dokładnie określić głębokość jeśli poruszmy się w zakresie 0-15m.
    2. punktem odniesienia jest powierzchnia geoidy a więc jeśli nurkujemy w
    jeziorze to głębokość nurkowania ma się nijak do danych w gps a nawet jeśli
    nurkujemy w morzu to nawet wysokość pływu ma wpływ na dokładność (i tak już
    małą).

  • 12. Data: 2013-06-30 19:15:07
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-06-29 21:19, TheGuru pisze:
> [...]
    > jeziorze to głębokość nurkowania ma się nijak do danych w gps a nawet
    > jeśli nurkujemy w morzu to nawet wysokość pływu ma wpływ na dokładność

    Ale tu nie chodzi o pomiar głębokości przy pomocy GPS, tylko wykorzystanie
    segmentu danych dla GPS do zapisania wartości zmierzonej tradycyjnie.

  • 13. Data: 2013-06-30 23:56:47
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    trolling tone napisał:

    > Ale tu nie chodzi o pomiar głębokości przy pomocy GPS, tylko wykorzystanie
    > segmentu danych dla GPS do zapisania wartości zmierzonej tradycyjnie.

    Uff. Ktoś załapał. Choć napisałem trochę bzdurę. Nie ma mowy
    o wartościach ujemnych w GPSAltitude. Po prostu jeśli w GPSAltitudeRef
    jest mowa o wartościach poniżej poziomu morza to oznaczać to będzie
    zdjęcia/filmy podwodne. Tylko ciekawi mnie jak będą opisane widoczki
    z brzegów Morza Martwego...

    m.

  • 14. Data: 2013-07-01 01:06:44
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-06-30 23:56, Mikolaj Machowski pisze:

> [...]
    > jest mowa o wartościach poniżej poziomu morza to oznaczać to będzie
    > zdjęcia/filmy podwodne. Tylko ciekawi mnie jak będą opisane widoczki

    Po mojemu wystarczyłoby dodawać np. 1000 do podwodnych, wiadomo, że
    takich depresji nie ma. Ale tak tylko dywaguję, nie mam pojęcia, jak
    to jest realizowane.

  • 15. Data: 2013-07-01 09:04:01
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał(a):

    >Z ciekawości - możesz podesłać przykładowy plik? Ciekaw jestem gdzie to
    >schowali.

    Wystawie dzisczy jutro i wrzuce linka.

    >No nie wiem, czy tak łatwo jeden wystarczy... :)
    > W rzeczywistości może być potrzebnych kilka plików z kilkoma różnymi
    >(i oczywiście znanymi) wartościami. A jeśli producent zmiksował tę
    >wartość z innymi w jednym tagu w ramach oszczędzana (np. ze stopniem
    >oceny biologicznej czystości wody albo jakości połączenia i transmisji
    >do systemu PRISM, ;-) to i to może być za mało. :)

    Nawet jesli sformatuje karte i wgram potem na nia tylko 1 fotke,
    to aparat pokazuje na jakiej glebokosci byla zrobiona. Przy czym oczywiscie
    GPS podczas jej robienia byl wylaczony.
    Moze byc tak, ze wartosc jest gdzies zmiksowana z innymi, ale nie znam
    algorytmu wg jakiego.

  • 16. Data: 2013-07-01 15:44:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Odpowiadam tutaj, bo zauważyłem odpowiedź na Guglu, ale mój
    news.task.gda.pl zupełnie ich nie widzi.

> [...]
    > oczywiście GPS podczas jej robienia byl wylaczony. Moze byc tak, ze
    > wartosc jest gdzies zmiksowana z innymi, ale nie znam algorytmu wg

    :)) Przecież wiadomo, że aparat zna swój własny algorytm
    kodowania danych! :) Wyraźnie odpowiadałem na wpis:

    ...bo to już absolutnie nie jest takie oczywiste ("sprawdzić, czy
    nie prosi TG-2" ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 17. Data: 2013-07-02 22:37:50
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Mikolaj Machowski <m...@w...pl> napisał(a):

    >Z ciekawości - możesz podesłać przykładowy plik? Ciekaw jestem gdzie to
    >schowali.

    No coz, uzylem exiftoola i ten pokazal dodatkowe informacje, miedzy innymi
    pola Manometer Pressure i Manometer Reading. Glebokosc jest jawnie zapisana
    w metrach i stopach, wiec zagadka rozwiazana.

    Zawiodlem sie na IrfanView i paru innych "exif readerach"

  • 18. Data: 2013-07-02 22:39:29
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

  • 19. Data: 2013-07-03 22:46:43
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    I.Tichy napisał:

    > No coz, uzylem exiftoola i ten pokazal dodatkowe informacje, miedzy innymi
    > pola Manometer Pressure i Manometer Reading. Glebokosc jest jawnie zapisana
    > w metrach i stopach, wiec zagadka rozwiazana.

    Dzięki za info.

    m.

  • 20. Data: 2013-07-07 05:21:34
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    I.Tichy wrote in <news:opd6t8duo7kofvgijs08bprst04etedfal@4ax.com>
    > No coz, uzylem exiftoola i ten pokazal dodatkowe informacje

    Wiele danych prezentuje rowniez narzedzie webowe
    Jeffrey's Exif Viewer
    http://regex.info/exif.cgi
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info