  • Data: 2009-03-12 13:43:34
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb
    Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marko1a" napisał:
    > Przy niskim delta T, gdy absorber nie osiąga wysokich temperatur dopóki bo
    > woda w zbiorniku nie osiagnie temperatury powyżej pewnego progu (moze być
    > 30-40stopni w lecie i 15-20 na jesień) jest zimna, kolektor płaski
    > wygrywa ponieważ jego czynna powierzchnia absorbera jest wieksza niż w
    > próżniowym oraz to że glikol odbiera ciepło bezpośrednio z tego absorbera.
    > Jednak uważam że głównym czynnikiem jest powierzchnia.

    no i dopiero teraz rozumiem o co ci chodzi:O)
    rozumiem ze odnosisz się to tych rurowo/drabiniastych?:O) ale one są do
    stosowania na ścianach pionowych,
    próżniowe też się produkuje o takiej samej powierzchni czynnej co płaskie
    (rury są blisko siebie i mają lustra, dzięki czemu światło z całej
    powieżchni jest skupiane w absorberze, więc powierzchnia czynna takiego
    kol.próz. jest identyczna z powierzchnią czynną kol.płask. wiec na etapie
    powierzchni ich sprawnosci są identyczne:O)

    > Nawet najlepsze niby vitosole pękają.
    > Wystarczy że kazdy producent wykonuje je tak aby można było szybko
    > wymienić rurę bez spuszczania glikolu z instalacji
    > Jak myślisz dlaczego? Gdyby miały nie pękać to kto zadawałby sobie trudu
    > wykonac skomplikowaną kostrukcję umożliwiająca wymianę.

    ja myślę że z tym wymienianiem rur to tylko taki chwyt marketingowy, rury
    można tak wymieniać tylko w tych hipie-pipe czy jak tam zwał:O) one mają
    wieksza sprawność od innych (a czy to sie opłaca to juz trzeba porównać z
    cenami i tyle) po prostu są tak skonstruowane że rury sie wyciaga i to
    wykorzystano w reklamie ale my sie na to nie nabieramy?:O)
    a co do pękania to jesli faktycznie od tak sobie pękają to znaczy tylko tyle
    że ich jakość odpowiada chińskiemu badziewiu, bo wybacz, ale jak mam kupić
    kolektory (bez znaczenia czy płaskie, czy próżniowe) i inwestycja ma mi się
    zwrócic po 5ciu, czy 10ciu latach to w życiu bym nie kupił takich które nie
    mają gwarancji przynajmniej na ten okres, a kupowanie kolektorów bez
    gwarancji i łudzenie się że jedne pękaja a inne podobno nie to uważam za
    niepoważne:O)