  • 21. Data: 2014-08-25 14:01:48
    Temat: Re: kamizelki odblaskowe obowiązkowe dla pieszych
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 24.08.2014 o 08:13 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przeciętne IQ z definicji równa się 100:P

    średnia != przeciętna

    --
    SW3
    ----

  • 22. Data: 2014-08-25 14:12:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Miałem nadzieję, że na tej grupie będzie trochę więcej konkretów niż
    manipulacji...

    W dniu 23.08.2014 o 22:03 t-1 <n...@n...pl> pisze:

    > Wchodzi właśnie obowiązek noszenia przez pieszych na drogach poza

    31 sierpnia

    > terenem zabudowanym
    > kamizelek odblaskowych,

    Nie kamizelek odblaskowych tylko "elementów odblaskowych w sposób widoczny
    dla innych uczestników ruchu". To dość istotna różnica.

    > pod karą mandatu do 500zł.

    Jak za złamanie wielu innych przepisów dla których nie określono
    konkretnej kwoty mandatu.

    > Korzyść podwójna, dla dostawców kamizelek oraz budżetu.

    I znów uparcie "kamizelek"...

    > Wprowadzenie obowiązku chodzenia lewą stroną drogi nie przyniosło by
    > takich profitów.

    Art. 11 p.2 zlikwidowali?

    > Chociaż z drugiej strony jakim idiotą trzeba być, by w nocy iść prawą
    > stroną drogi w ciemnym ubraniu.

    Gdyby nocne chodzenie w kamuflażu groziło tylko śmiercią dla chodzącego to
    byłbym przeciwny jakimkolwiek obowiązkom. Ale cichociemny zagraża nie
    tylko sobie ale i innym uczestnikom ruchu i naraża kierowców na
    nieprzyjemne doznania.

    --
    SW3
    ----

  • 23. Data: 2014-08-25 14:34:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
    >średnia != przeciętna

    A "przeciętna" to jak jest zdefiniowana ?

    J.

  • 24. Data: 2014-08-25 16:14:41
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mediana

    --
    SW3
    ----

  • 25. Data: 2014-08-25 16:27:22
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Ja jednak przyczepię się do jednego szczegółu. Dla jasności, najpierw cały
    przepis:
    "Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym
    jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych
    uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie
    dla pieszych lub po chodniku."
    Otóż rozchodzi się o sformułowanie "po zmierzchu" - co ono właściwie
    oznacza?
    W innych paragrafach występuje sformułowanie "od zmierzchu do świtu",
    które (po za dylematem określenia dokładnego momentu zmierzchu i świtu -
    czy chodzi o zmierzch cywilny, nawigacyjny, czy astronomiczny)
    jednoznacznie określa od kiedy do kiedy obowiązują. Natomiast w przepisach
    dotyczących odblasków jest podany tylko moment początkowy. Bo co oznacza
    "po zmierzchu"? Czy południe nie jest "po zmierzchu" poprzedniego dnia? MZ
    zawsze jest po zmierzchu (i to nie jednym). A może chodzi o zmierzch
    danego dnia, czyli do północy...

    --
    SW3
    ----

  • 26. Data: 2014-08-25 16:28:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Mediana

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wartość_oczekiwana

    :-P

    J.

  • 27. Data: 2014-08-25 16:48:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-25 14:01, SW3 wrote:

    > średnia != przeciętna

    No właśnie nie - http://mfiles.pl/pl/index.php/Metody_statystyczne punkt
    1. Też kiedyś myślałem, że przeciętna np płaca to mediana - a jednak
    przeciętne wynagrodzenie to właśnie średnia krajowa.

    Pozdr.
    Shrek.

  • 28. Data: 2014-08-25 16:52:38
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 sierpnia 2014 16:27:22 UTC+2 użytkownik SW3 napisał:
> [...]
    >
    > ----
    >
    > Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.

    Głupi jesteś od urodzenia czy to nabyte?

  • 29. Data: 2014-08-25 22:47:25
    Od: "Feliks54" <v...@b...pl>

    > Ale z ogólnych kara jest wyższa, można sprawdzić w KW.
    > http://www.tv28.pl/4789-nawet-3000-zlotych-mandatu-z
    a-brak-odblasku-31-sierpnia-wchodzi-ustawa

    > pzdr, Gotfryd

    No to najpierw sprawdź KW i podaj artykuł/paragraf, zamiast podawać jakiś
    durnowaty link.

  • 30. Data: 2014-08-25 23:50:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2014, Feliks54 wrote:

    a-brak-odblasku-31-sierpnia-wchodzi-ustawa

    > No to najpierw sprawdź KW i podaj artykuł/paragraf,

    Przecież sprawdziłem.
    Sądzisz, że wiedząc iż co najmniej kilku obecnych zapoluje "na tę
    okoliczność" odsyłałbym do KW?
    Pisać "z głowy czyli z niczego" mi się zdarza, ale wprost powołać
    się na akt bez sprawdzenia zazwyczaj się boję
    :>

    > zamiast podawać jakiś durnowaty link.

    Link jest bardzo dobry :>
    (bo mam nadzieję linka do 97 KW nie potrzebujesz, żeby samemu sprawdzić?)

    pzdr, Gotfryd