  • 51. Data: 2009-07-15 19:00:38
    Temat: Re: komputer do 2200, wymiana starych bebechow czy caly nowy?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wiesław pisze:

    > Tego, gdzie jest ślepa ścieżka nikt nie przewidzi. Można natomiast z
    > obserwacji
    > rynku coś wywnioskować. Epizod z podstawkami 754 i 939 nie trwał długo i
    > nie były
    > one zgodne ani wstecz ni w przód. Teraz sytuacja ma się inaczej. Mamy masę
    > procesorów na dwie podstawki, a AMD podobno w najbliższym czasie ma zamiar
    > wydać kilkanaście nowych procesorów. To świadczyć może o tym, że AM3
    > pójdzie
    > raczej drogą Socket A.

    Jak kupowałem płytę na 939 wraz z procesorem AMD64 3000+ na jądrze
    Venice, to właśnie podstawka 939 miała żyć równie długo jak socket A. A
    nic z tego nie wyszło.

    > Pisząc "przyszłościowa" miałem na myśli głownie pamięć (można za jakiś
    > czas dokupić
    > kiedy już będzie pewnie tańsza od dwujek), a podzespoły możemy sobie
    > wymienić lub nie.
    > Bo tak naprawdę, czym ryzykujemy? Przecież płyty i procesory pod AM2 i
    > AM3 można kupić
    > w tej samej cenie.

    Pamięć DDR3 będzie tańsza od DDR2. Ale pewnie pojawi się DDR4 i plan
    weźmie w łeb.

    > Jeżeli ktoś lubi często wymieniać sprzęt to proszę bardzo,"tanio, ale
    > zawsze krok z tyłu"

    Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w
    tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od
    tego co dziś kupi się na przyszłość.

    > Tutaj natomiast ma służyć kilka lat i być wydajny, ponieważ służy do
    > pracy. Dla kogoś kto
    > nie ma ochoty grzebać w "komputerach" prościej jest coś dołożyć niż
    > wymienić.

    Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,
    ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co
    do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

    > Jeżeli natomiast twierdzicie, że dla Adobe wielordzeniowy procesor to
    > dwurdzeniowiec, to
    > rzeczywiście twórca wątku nie ma co pchać się w quady.

    Leniwi programiści, którym nie chce się modyfikować programu, bo
    musieliby go całkowicie od nowa napisać. W końcu będą zmuszeni do
    napisania programu w odpowiedni sposób, ale na razie nie muszą - brak
    prężnej konkurencji.

  • 52. Data: 2009-07-16 14:46:40
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-07-2009 o 21:00 BQB napisał na pl.comp.pecet:

    > Te kilka lat to ile? Płyty mają zazwyczaj 3-4 sloty na pamięć,
    > ograniczenie co do wielkości w jednym module i odgórne ograniczenie co
    > do wielkości pamięci całkowitej - obecnie najczęściej 8 GB.

    Ktoś tutaj udowadniał, że oprogramowanie zmienia się bardzo rzadko,
    bo się nie opłaca. Myślę, że spokojnie 6-8 lat. Jesteś generację do
    tyłu to nie wiesz, że obecnie 16 GB :)

> [...]
    >
    > Jak po np 3 latach wymienię sobie sprzęt, na kolejny nowszy ale o krok w
    > tył od tego co będzie na topie, to i tak będę miał sprzęt szybszy od

    A jak ja sobie wymienię po 5 latach to będę miał szybszy od Twojego
    trzy razy.
    To ja się dziwię, że z takim podejściem w ogóle coś zmieniasz. Przecież
    za rok to samo będzie tańsze, albo lepsze w tej cenie, a za dwa...
    A ja naiwny zawsze starałem się wybierać sprzęt z najkorzystniejszym
    stosunkiem ceny do wydajności/jakości.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 53. Data: 2009-07-17 10:49:12
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Wiesław pisze:
> [...]

    > bo się nie opłaca. Myślę, że spokojnie 6-8 lat.

    > A jak ja sobie wymienię po 5 latach to będę miał szybszy od Twojego

    To w końcu po ilu latach? Bo jeśli wymiana już przy 4 roku, gdzie
    zmienię sprzęt drugi raz, to będę miał szybszy od twojego, w 6 roku ty
    będziesz miał szybszy, ale niezbyt dużo szybszy.

> [...]
    > za rok to samo będzie tańsze, albo lepsze w tej cenie, a za dwa...
    > A ja naiwny zawsze starałem się wybierać sprzęt z najkorzystniejszym

    Ja zmieniam, jak mi sprzęt przestaje wystarczać, na generację, która ma
    już około roku, bo programiści często nie nadążają za sprzętem.

  • 54. Data: 2009-07-17 17:36:20
    Temat: Re: komputer do 2200, ostatni juz raz - podsumowanie takie
    Od: "ja.rs.em" <j...@g...pl>

    ja.rs.em <j...@g...pl> napisał(a):

    > Witam.
    > Pomozcie, bom ciemny w kwestii komputerow (i tego na co wydaje kase moja zona ;

    Serdecznie dziekuje Wam za pomoc.
    Naprawde, dla takiego lajkonika jak ja, to duzo znaczy, inaczej mialbym mega
    zorda z allegro ;)
    Stanelo na 4 tych propozycjach, mam nadzieje, ze sensownych (kolejnosc
    przypadkowa)

    1.
    Procesor AMD Phenom II x4 810 AM3 BOXCena: 579,00 zł agito
    Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P Cena: 316,00 zł agito
    OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Cena: 320zł esc
    Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 Cena: 220zł esc
    Asus GeForce 9800GT 512MB DDRIII /256bit/ HDTV 2xDVI Cena: 375zł esc
    BeQuiet StraightPower E6 500W Cena: 359zł esc
    no tutaj jeszcze obudowa jakas brakuje czyli pewnikiem ze 150 pln
    Razem: 2169 (plus obudowa)

    2.
    propozycja na Intelu (ceny z esc):
    Procesor:Intel Core 2 Quad Q8200 /2.33GHz, 1333MHz, 4MB, BOX/569 zł
    Płyta główna:Gigabyte EP45-DS3L /intel P45/339 zł
    Pamięć RAM:GoodRam 4GB (2x2GB) 1066MHz CL5 PRO230 zł
    Dysk twardy:Samsung 640 GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1/255 zł
    Karta graficzna:PowerColor Radeon HD4850 512MB DDR3 /256bit/ DVI HDMI/390 zł
    Nagrywarka DVD:LG GH22NP20 SecurDisc (black)/99 zł
    Obudowa:Logic Concept B22 Black (bez zasilacza)/99 zł
    Zasilacz:Chieftec 450W [GPS-450AA-101A]/215 zł
    Suma: 2196 zł brutto

    3.
    AMD Phenom II X2 550 /3.1GHz, L3 6MB, 80W, BOX, AM3/ 395 zł
    AsRock A780GXH/128M /AMD 780G/ 279 zł
    OCZ 2GB (2x1GB) PC800 CL4 Platinum rev.2.0 125 zł
    PowerColor Radeon HD4870 PCS+ 512MB DDR5 /256bit/ 2xDVI TV-out 630 zł
    Samsung 500GB 7200rpm 16MB cache SATA-II F1 220 zł
    LG GH22NS30 SATA SecurDisc 99 zł
    OCZ StealthXStream 500W SLI rev.2 240 zł
    Obudowa Coolermaster - Elite 331 (RC-331-KKN1-GP) Czarna 150 pln

    4.
    Intel Core2 Quad Q9550 4x2.83 GHz BOX (LGA775, FSB 1333, 12MB, 64-bit) 889zł
    Asus P5QL/C/SI, P43, DualDDR2-800, SATA2, GBLAN, ATX, Core2 279zł
    DDR2 4096MB 800MHz A-Data (2x 2048MB, CL5) 180zł
    WD 640GB, SATA/300, 16MB (WD6400AAKS) Caviar Blue 243zł
    Nagrywarka: Samsung SH-S223B, AllWrite, SATA, OEM, Black 89zł
    GeForce 9600GSO Asus 384MB, DDR3, HDTV, 2xDVI, PCI-E 225zł
    CoolerMaster Elite 330K Black (bez zasilacza) 149zł
    ATX 400W OCZ ModXStream Pro (Fan 140mm, PFC) 208zł
    Razem 2262zł
    jak za drogo, zmiana np.zasilacza na pentagrama silent force 430W(176zł), ale
    warto dołożyć do modxstream.
    podkreślam jednak, to nie jest zestaw ani do OC, ani do gier, tylko do
    normalnej stabilnej pracy i profesjonalnej grafiki - do pogrania w mniej
    wymagające gry też starczy, ale jak chcesz pograć w bardziej wymagające, to
    procek na phenom II 940, płyta na gigabyte 770-ud3 i grafa na powercolor
    hd4850 - wyjdzie 2279zł

    No i co Wy na to?

  • 55. Data: 2009-07-17 17:45:43
    Od: reles <k...@n...pl>

    ja.rs.em pisze:

    > No i co Wy na to?

    A czytałeś Ty posty osób, które zajmują się grafiką/dtp? Czy tylko
    "specjalistów" od gier komputerowych ? ;-)

  • 56. Data: 2009-07-17 18:12:03
    Od: reles <k...@n...pl>

    Żeby nie było, że tylko krytykuję ;-)

    CPU: Phenom II X2 550 BE 3.1GHz
    PG: Gigabyte GA-MA770T-UD3P
    RAM: 8 GB DDR3
    HDD: Hitachi Deskstar 7K1000.B 320GB x 4 spięte w RAID 10
    (+ Scythe Hard Disk Stabilizer - 35 zł)
    PSU: Delta 700W (nowy - Allegro)
    GPU: Asus GeForce 9600GSO 384MB DDRIII
    OBUDOWA: Cooler Master Centurion 534 Lite

    To przy założeniu, że możesz wydać 150 zł więcej i masz już system
    64-bitowy.
    Jeśli chcesz wszystko (zasilacz) ze sklepu to trzeba liczyć + 200 zł

    Jeśli na Intelu to j/w + c2d ~3GHz

  • 57. Data: 2009-07-18 16:44:28
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-07-2009 o 20:12 reles napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > 64-bitowy.
    > Jeśli chcesz wszystko (zasilacz) ze sklepu to trzeba liczyć + 200 zł

    Nie wiem jak to policzyłeś, ale mnie w żaden sposób nie wychodzi, choć
    się bardzo staram.

    Agito
    Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3PCena: 308,00 zł
    Procesor AMD Phenom II x2 550 Black Edition AM3 BOXCena: 372,00 zł
    Dysk twardy Samsung SpinPoint F1 320GB x4 170x4 680
    Asus GeForce 9600 GSO 384MB DDR3 PCI-E BOXCena: 210,00 zł
    Pamięć do PC Kingston DDR3 2x2048MB 1333MHz CL9 BOXCena: 240,00 zł 480
    OCZ PCPower&Cooling Silencer 470WCena: 253,00 zł 82%
    Cooler Master ALU Centurion 534 black Cena brutto: 175,00 zł (Proline)
    + przesyłka.
    lub inna 5,25x5 jeżeli klatka 35zł
    Razem 2513 + przesyłka

    Można zrezygnować, albo z dwóch dysków lub z połowy pamięci. Można
    zaoszczędzić na tańszej obudowie, choć ta jest bardzo fajna.
    Delta na allegro kosztuje prawie tyle samo, a ja nie znam tych zasilaczy.
    Dyski są przykładowe(takie były w Agito)

    Wiesław
    Opera Mail

  • 58. Data: 2009-07-18 16:55:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Wiesław pisze:

> [...]
    > OCZ PCPower&Cooling Silencer 470WCena: 253,00 zł 82%
    > Cooler Master ALU Centurion 534 black Cena brutto: 175,00 zł (Proline)

    Jak coś z tego Agito padnie (a na pewno padnie) to trzeba odsyłać aż do
    Dąbrowy Górniczej (czy jakoś tak).

    --
    animka

  • 59. Data: 2009-07-18 17:33:32
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-07-2009 o 18:55 Animka napisał na pl.comp.pecet:

    > Jak coś z tego Agito padnie (a na pewno padnie) to trzeba odsyłać aż do
    > Dąbrowy Górniczej (czy jakoś tak).

    To są ceny przykładowe. Bardzo zbliżone do innych sklepów np. Proline.
    Nawet nie twierdzę, że nie da się gdzieś znaleźć odrobinę taniej.
    Zresztą to są sklepy internetowe. Co mi za różnica gdzie odeślę.
    Dlaczego "na pewno padnie", przecież oni tego nie produkują.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 60. Data: 2009-07-18 17:34:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Animka pisze:

    > Jak coś z tego Agito padnie (a na pewno padnie) to trzeba odsyłać aż do
    > Dąbrowy Górniczej (czy jakoś tak).

    A co za różnica gdzie się wysyła, jak wysyłkowo się kupuje? Przecież
    koszt taki sam wysyłki, czy do Gdańska, czy do Wrocławia, czy do Pcimia
    Górnego ;-)
    Poza tym, sklep nie produkuje części, więc jest takie samo
    prawdopodobieństwo padnięcia części z Komputronika, Agito, Esc, Proline itp.