  • 21. Data: 2014-01-27 02:55:06
    Temat: Re: łaczenie dwu kompów kablem i programowanie ich
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2014.01.23 09:56, firr wrote:

    > retVal = send(clientSock, pSend, strlen(pSend), 0);

    Send nie musi wysłać wszystkiego co mu podałeś (w tym przypadku wyśle bo
    to mały string -- mniejszy niż mtu). Normalnie wysyłanie robi się
    pętęlką, sprawdza ile zostało wysłane (to co zwróci send) i posyła
    ponownie reszte.

    > retVal = recv(clientSock, pResponse, 9, 0);

    I tu podobnie z tym że trzeba wiedzieć ile odebrać -- nazywamy to
    protokołem komunikacyjnym. Możesz na przykład odczytywać aż do
    napotkania znaku o określonym kodzie (np nowej linii) albo wcześniej
    wysłać długość stringu (np dwa bajty o określonej kolejności) i po
    stronie klienta odczytywać tyle.

    Jak nie lubisz localhosta to do testowania wybierz pierwszy lepszy
    serwer popularnych usług, np:
    $ ( echo "GET / HTTP/1.0" ; echo "Host: www.onet.pl" ; echo "" ) | nc
    onet.pl 80 | grep -Fi "<title>"
    <title>Onet - informacje, rozrywka, emocje</title>

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2014-01-27 11:08:53
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 02:55:06 UTC+1 użytkownik Tomasz Sowa napisał:

> [...]
    >
    > onet.pl 80 | grep -Fi "<title>"
    >
    > <title>Onet - informacje, rozrywka, emocje</title>

    ok, tnx za sluszne uwagi, robilem to dawno i od tamtej pory zajmuje sie czyms innym
    ale jak przyniose ten kabelek bedzie mozna postestowac

    a co z wyslaniem tych dwu bajtow rozmiaru? - to polaczenie tutaj jest tcp czy udp
    (nie pamietam,chyba tcp) - jest gwarancja ze to dojdzie
    cale i w kolejnosci albo wogole nie dojdzie?

    z tym wysylaniem do serw http onetu tez nie
    robilem - po prostu mam tym wyslac "GET / HTTP/1.0" na port 80 na rozne adresy a ip
    dostane sobie z gethostbyname(" ..link.."); ??

    (w kazdym razie bede to testowac pozniej)

  • 23. Data: 2014-11-29 12:47:33
    Od: firr <p...@g...com>

    ok kupilem ten kabel skretke czy tam ze skretką - (dopiero teraz bo wtedy nie bylo) -
    12 metrow nie wiem czy nie za duzo (mam starego kompa i nowego i jak odpoczne pewnie
    warto bedzie poprobowac potestowac kod winsocka w moich prototypach..
    tak ze mozliwe ze jeszcze w grudniu wroce do tego tamatu ;o (aktualnie jestem troche
    zmeczony ale pewnie za jakis czas firr will be back in kabelkowy biznes ;o)

  • 24. Data: 2014-11-29 15:47:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 22, 2014 4:11:38 PM UTC+1, Piotr Chamera wrote:

    > Ja bym z usb nie kombinował, jeśli masz już karty sieciowe w kompach.

    Normalnie też by mi się nie chciało, ale komunikacja przez USB powinna
    być dużo szybsza. Połączenie przez USB małej ilości komputerów które stoją
    blisko siebie, może być tanim i efektywnym rozwiązaniem. Ciekawe czy są
    dobre biblioteki do takich celów.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-11-29 20:38:15
    Od: firr <p...@g...com>

    PS nieststy nie wiem jak to skonfigurowac i sie nawet wnerwilem ;\ (nie tylko z tego
    powodu co prawda)
    wpialem kabel, pala sie swiatelka,
    ktos powiedzial ze trzeba wpisac ta sama
    naswe grupy roboczej, wpisalem mshome, ale swinstwojakos za bardzo nic nie widzi ..

    jak to skonfigurowac?

  • 26. Data: 2014-11-29 20:46:30
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu sobota, 29 listopada 2014 15:47:25 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > blisko siebie, może być tanim i efektywnym rozwiązaniem. Ciekawe czy są

    tio polaczenie swiatlowodem chyba nie jest az takie wolne.. :O usb szybciej?

    usb3 jest podobno dosyc szybki - mam dysk zewnetrzny na usb3 a nawet nie wiem czy moj
    komp to ma (ostatnio dokonalem upgrade sprzetu mam teraz 64bitowy procek z avx i
    windows 7 - ktory jednak mi sie
    strasznie jakos jednak nie podoba - nie wiem czemu ale zawsze wole buc z tylu
    ze sprzetem

  • 27. Data: 2014-12-03 14:35:51
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Saturday, November 29, 2014 8:46:31 PM UTC+1, firr wrote:

> [...]
    windows 7 - ktory jednak mi sie
    > strasznie jakos jednak nie podoba - nie wiem czemu ale zawsze wole buc z tylu

    Rozwiązania na światłowodach są dość drogie, usb 3.X jest instalowane
    standardowo w nowych płytach głównych.

  • 28. Data: 2014-12-03 15:20:34
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 3 grudnia 2014 14:35:53 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    windows 7 - ktory jednak mi sie

    > Rozwiązania na światłowodach są dość drogie, usb 3.X jest instalowane

    podlaczylem sobie ta siec tym kablem cross tyle ze
    czasem jak otwieram te foldery to wxplprer/total commander
    zalicza zwieche/zmule (czasem tak a czasem nie) jest to koszmar
    - a nie chce mi sie na razie czytac jak to naprawic

    z ciakwostek

    win7 w sumie zaczal wygladac lepiej po przelaczeniu ikon na duze
    (mam ekran o rozdzialce 1900x1000 i ciekawie to wyglada (bardzo ostre litery))

    przeportowalem swoje kody (dzisiaj z godzine temu) na 64 bit
    (uczlo bez zmian tylko o ile na 32 bit widzial funkcje min i max to tutaj nie i
    musialem napisac swoje, also cos sie plul o koniecznosc widzenia libiconv-2.dll w
    sciezce a na 32 bit nie) - ciekawosta exe jest na 64 bit mniejszy (130k a bylo 180k
    za to program w 64 bit jest nieco wolniejszy 17 ms zamiast 14 ms)

    dobrze ze dziala choc chyba wole prowadzic jedna wersje kodu niz dwie tak ze zostane
    narazie na 32 bit, a winsocka sobie sprawdze jak sie bede nudzic moze w okolicach
    gwiazdki (o ile bedzie dzialac na tej mulacej 'sieci lokalnej')

  • 29. Data: 2014-12-17 14:19:05
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 3, 2014 3:20:35 PM UTC+1, firr wrote:
    > (o ile bedzie dzialac na tej mulacej 'sieci lokalnej')
    W zwykłych zastosowaniach to nie powinno być żadnym problemem.
    Może dyski zamulają? Może swap się gdzieś włącza? Może
    masz wirusa?
    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2014-12-17 15:12:18
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 14:19:06 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > W zwykłych zastosowaniach to nie powinno być żadnym problemem.
    > Może dyski zamulają? Może swap się gdzieś włącza? Może
    > masz wirusa?

    raczej mam cos zle ustawione gdziec
    (to polaczenie jest pewnie zle jakostam zestawione, nie mam wiekszego pojecia o
    ustawianiu takich polaczen: na arzie jednak nie bardzio sie tym przejmuje ;/ )

    (ten problem z mulacymi "otoczeniami lokalnymi" ze tak to nazwe,
    to chyba jest jakis dosyc popularny
    problem, wydaje mi sie ze widzialem to
    w paru sieciach lokalnych, osobiscie sam
    sie na tych sprawach nie znam, uwazam za
    powinno to byc tak ze powinno dzialac jak
    dyski zewnetrzne a nie powodowac jakies frustracje u ksiegowych ;/ albo i u mnie
    ktory nie ma czasu na zajmowanie sie takimi bezsensami )