  • Data: 2012-01-29 10:10:25
    Temat: Re: laptop i czytnik dvd - nie dziala
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-29 09:00, f...@g...pl wrote:

    > nie widac zadnych obiawow podlaczenia do pradu (czy gdyby byl
    > podlaczony to by bylo widac jakies oznaki ?)

    Przy uruchomieniu sprzetu napędy optyczne zazwyaczaj sympatycznie
    mrugają. Nie ma sensu rozkręcać samego napędu bo są bardzo tanie a
    elementy tak drobne, że bez sprzętu wiele się nie zrobi. Problem może
    być na złączu z płytą to standardowe SATA + zasilanie mini, ew przy PATA
    na napęd zakłądana jest przejściówka. Oczywiście sam napęd mógł paść
    (chociażby złącze przy jakimś maltretowaniu go ;))

    Co zrobić? Wyjąć stary napęd, spraedzić np. na PC, jeżeli nie działa -
    wymienić napęd.