  • 21. Data: 2014-01-21 23:30:23
    Temat: Re: mapowanie dysków, dwa routery [cross]
    Od: G Nowak <g...@c...ac.uk>

    > dzięki ale nie pasi, bo to jest spora macierz w serwerze. <rs>

    A jakies logi, sprawdzales czy polaczenie w ogole "trafia" do routera?
    Moze wraz z nowa taryfa operator wlaczyl obcinanie "niebezpiecznego" ruchu?

    --
    Pozdr

  • 22. Data: 2014-01-21 23:53:38
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 1/21/2014 5:30 PM, G Nowak wrote:
> [...]
    >>> dysk...

    > A jakies logi, sprawdzales czy polaczenie w ogole "trafia" do routera?
    > Moze wraz z nowa taryfa operator wlaczyl obcinanie "niebezpiecznego" ruchu?

    zdaje się, że to jest właśnie to. nie jestem w tej chwili w tamtym
    miejscu, wiec nie mam jak tego sprawdzić, ale dowiedziałem się, że ten
    provider blokuje niektóre porty, dla kont klientów indywidualnych
    (wcześniej tam było konto biznesowe), miedzy innymi te, na których
    otwarciu mi zależy. będę tam w przyszłym tygodniu to się wszystkiego
    dowiem. inna sprawa, czy provider będzie chciał je otworzyć, ale na to
    już nic nie poradzę. dzięki za zainteresowanie. <rs>

  • 23. Data: 2014-01-27 23:08:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 1/21/2014 5:53 PM, rs wrote:

> [...]
    > dowiem. inna sprawa, czy provider będzie chciał je otworzyć, ale na to
    > już nic nie poradzę. dzięki za zainteresowanie. <rs>

    moich lamentów ciąg dalszy. właśnie jestem po rozmowie, z technikami
    wyższego stopnia u providera. kolesie się zażegnują, że dostępu w żaden
    sposób nie ograniczają, zalecili wymienić modem/router/AP.
    coś mi się nie chce wierzyć, bo teoria z ograniczaniem dostępu mi
    logicznie pasowała, skoro modem sam z siebie nic nie ogranicza, ale
    zrobię to co zalecili. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. <rs>

  • 24. Data: 2014-01-28 10:35:27
    Od: ein <e...@n...spam>

    rs wrote:
    [...]
> [...]
    > logicznie pasowała, skoro modem sam z siebie nic nie ogranicza, ale
    > zrobię to co zalecili. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. <rs>

    Nie zwróciłem uwagi czy ktoś to proponował, ale próbowałeś może skanować
    porty? Możesz użyć do tego np. nmap, ma ładne gui, także wszystko wyklikasz.

  • 25. Data: 2014-01-28 20:05:03
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 1/28/2014 4:35 AM, ein wrote:
> [...]
    > porty? Możesz użyć do tego np. nmap, ma ładne gui, także wszystko wyklikasz.

    wczoraj klikał technik providera. dziś ja poklikałem. chyba technik
    mówił prawdę, bo interesujące mnie porty UDP i TCP, nmap wykazuje jako
    otwarte. Dzięki za zainteresowanie. <rs>

  • 26. Data: 2014-01-29 11:11:59
    Od: ein <e...@n...spam>

    rs wrote:

    > wczoraj klikał technik providera. dziś ja poklikałem. chyba technik
    > mówił prawdę, bo interesujące mnie porty UDP i TCP, nmap wykazuje jako
    > otwarte. Dzięki za zainteresowanie. <rs>

    Do podmapowania folderu potrzebujesz tylko portu 445/TCP.
    Skanowania portów dokonujesz z 2 lokalizacji:
    1. Będąc podpięty, najlepiej drutem do lokalizacji (sieci lokalnej, tego
    samego segmentu rozgłoszeniowego) z serwerem.
    2. Korzystając z łącza na którym byś chciał, aby to chodziło.

    Może się zdarzyć jeszcze sytuacja, że w docelowym miejscu (tam gdzie
    chcesz podmapować zasoby) ktoś może blokować ruch na porcie 445/TCP.

  • 27. Data: 2014-01-29 22:49:09
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 1/29/2014 5:11 AM, ein wrote:

> [...]
    > samego segmentu rozgłoszeniowego) z serwerem.
    > 2. Korzystając z łącza na którym byś chciał, aby to chodziło.

    tak zostało to zrobione. Był drożny, niezależnie skąd sprawdzane, plus
    dwa inne porty.

    > Może się zdarzyć jeszcze sytuacja, że w docelowym miejscu (tam gdzie
    > chcesz podmapować zasoby) ktoś może blokować ruch na porcie 445/TCP.

    to tez zostało sprawdzone. na razie jadę na VPN, ale mnie ciekawość
    dręczy dlaczego tamta metoda nie działa w nowym setupie. pozostaje tylko
    modem/y - zdalny i ew. lokalny. <rs>

  • 28. Data: 2015-04-19 15:47:02
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ggs wrote:

    > "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    com...

    > Hmm no jak DMZ to powinno wszystko hulac jak wczesniej.
    > A obejsc problem jakims VPNem ?

    Ja dziękuję za takiego dostawcę internetu, któremu płacę za to, że muszę
    obchodzić VPNem...

  • 29. Data: 2015-04-19 22:32:55
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2015-04-19 o 15:47, Poldek pisze:
    > Ja dziękuję za takiego dostawcę internetu, któremu płacę za to, że muszę
    > obchodzić VPNem...

    Dostawca internetu dostarcza Ci... Internet!
    Ta-bum-tssss...
    Co z nim robisz - to twoja broszka.
    Poproś o ustawienie urządzenia operatora w tryb bridge, (albo i nie, jak
    tam jest np. ppp czy cuś i musi zostać a Ty nie chcesz, albo operator
    sie nie zgadza, żeby sesję nawiązywało Twoje urządzenie) to niech będzie
    dla Ciebie "przezroczyste", a sam sobie na swoim urządzeniu poustawiaj
    co Ci potrzeba. Tak trudno?

  • 30. Data: 2015-04-20 15:58:05
    Od: PM <p...@x...xx>

    W dniu 2015-04-19 o 14:47, Poldek pisze:

    com...

    > Ja dziękuję za takiego dostawcę internetu, któremu płacę za to, że muszę
    > obchodzić VPNem...

    Heh, niezły odkop...
    W UK byś się troszkę zdziwił, tutaj isp blokuje jakieś ip, tylko dlatego
    że jest na nim m.in. strona torrentowa(kij z tym że 50 innych również).
    Chyba pora poszukać jakiegoś zagranicznego vpn, tylko po to żeby móc się
    wbić na blokniętą stronkę, bo przez web-proxy się nieda, albo się wlecze
    jak cholera :/

    --
    PM