  • Data: 2022-05-15 13:19:54
    Temat: Re: [media] Stara pierdoła zaleca prędkość zalecaną
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.05.2022 o 04:49, Cavallino pisze:

    > A jednak.

    No ale co konkretnie?

    Jedziesz lewym na rondzie. By zjechać zmieniasz pas na prawy. Jak prawy
    jest zajęty to zatrzymujesz się na lewym i czekasz aż prawy zwolni się.
    Możesz to czekanie "odstawić" właśnie tam, gdzie jest zjazd chyba, że
    akurat ciągła rozdzielająca pasy uniemożliwia. Zajmowanie odpowiednich
    pasów przed wjazdem na rondo nie jet generalnie rozwiązaniem ponieważ
    skręcając "w lewo" na rondzie też w końcu trzeba na ten prawy zjechać. A
    skoro dopuszcza się zmianę pasa w tej sytuacji skrętu "w lewo" to i w
    innych i nie można komuś zarzucić, że znalazł się na lewym tylko co
    najwyżej że nie wjechał z lewego. No ale mowa o zjeżdżaniu, prawda. Więc
    zasadniczo nie da się zrobić inaczej niż zjechać z prawego a nie że to
    jakiś przepis wymusza. Dworak zdaje się ma jakąś wizję zjeżdżania na
    prawy wcześniej, że nie ta ewentualna linia ciągła wymuszą wcześniejszy
    zjazd na prawy tylko po prostu trzeba wcześniej zjechać. No ale ... nie
    chcemy komplikować przepisów tylko upraszczać. Mnie też zdarza się
    zjeżdżać na rondzie z lewego na prawy by wyprzedzić późniejszą
    konieczność ustępowania pierwszeństwa, ale nie zawsze taka konieczność
    jest a zjeżdżając wcześniej na prawy blokuję ten prawy dla innych np
    tych co wjeżdżają na rondo co w efekcie może zmniejszyć płynność ruchu
    bardziej niżbym objechał lewym ten prawy i zjechał na prawy dokładnie
    tam gdzie chcę zjechać z ronda. Poza tum mam bardzo zwinny samochód
    czyli Twizy które gładko objeżdża inne samochody na rondach. :-) RS
    zresztą też sobie dobrze z tym radzi :-)

    A nade wszystko ... to co teraz napisałem dotyczyło sytuacji, gdy nie
    przewidziano zjazdu lewym co jest raczej nietypowe przynajmniej gdy
    rondo jest wielopasowe. Typowe jest raczej, że gdy rondo ma wiele pasów
    to i wjazdy i zjazdy są wielopasowe. I jest przewidziane i oznakowane,
    że z tego lewego zjeżdża się na konkretny pas zjazdowy bez ustawiania
    się na prawym. I znowu pojawia się problem płynności bo kierunki mogą
    się krzyżować.

    Ronda wielopasowe są po prostu problemowe. Rozwiązanie w postaci rond
    turbinowych klaruje sprawę kosztem przepustowości. Bo wtedy z takiego
    ronda robi się rondo jakby jednopasowe.