    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Fri, 28 Oct 2022 05:11:55 -0700 (PDT)
    <tj8epv$3afh$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tj8vg4$21ll8$2@dont-email.me>
    <tjabcs$t53e$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjan0p$2drd6$1@dont-email.me>
    <tjb0ft$10mf6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb0up$2eot6$1@dont-email.me>
    <tjb1g2$10mnn$2@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjb2ee$2ep64$1@dont-email.me>
    <tjg379$2q700$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg38l$314k8$2@dont-email.me>
    <tjg3ua$2qa65$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tjg46f$314k8$3@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <tjg6o5$31ke4$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjg8j5$31ke4$2@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tjgb3e$31ke4$3@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <tjgeu5$32t15$2@dont-email.me>
    Subject: Re: mój obfuskator - problem projektowy
    From: Maciek Godek <g...@g...com>

    piątek, 28 października 2022 o 13:37:43 UTC+2 heby napisał(a):
    > Dokładnie tak jak PHP jest podobny do C++.

    Nie, zupełnie inaczej.

    > Algol też się chyba złapie. Ma if-y.

    Algol jest pradziadkiem prawie wszystkich języków programowania,
    więc trudno żeby się nie załapał.

    > "bardziej podobny" do daleko posunięty otymizm. Ma inną składnię.
    >
    > Napisałeś "jest praktycznie identyczna". Nie jest. Składnia foreach w
    > PHP wygląda inaczej.

    Napisałem o składni "for".
    W C piszesz
    for (i = 0; i < N; ++i)

    a w PHP
    for ($i = 0; $i < N; ++$i)

    Jedyna różnica pomiędzy powyższymi zapisami jest natury finansowej.

    > Wiele języków ma iteracje po kontenerach. Czy czyni je składniowo
    > podobnymi do siebie?

    Nie. Ale czyni je to podobnymi do siebie pod względem posiadania
    składni na iterowanie po kontenerach.

    > A może to najzwyczajniej podstawowa jednostka każdego języka imperatywnego?

    Na pewno nie każdego.

    > Znowu masz szeroko pojęte "podobieństwo" które na koniec sprowadza się
    > do "bo też ma klamry i ify".

    I for, i do while, i switch case, i ...

    > Zauważyłes, że auto wątku na początku nic nie mówił o jakieś "składni" a
    > jedynie że "lubi języki podobne do C++"? Dopiero po wymęczeniu go
    > pytaniam okazało się, że chodzi o klamry.

    Nie. Napisał, że chodzi o składnię.
    Ale tak naprawdę nietrudno się domyślić o co chodzi.
    Chodzi o to, że przechodząc od jednego języka do drugiego,
    nie musisz radykalnie zmieniać nawyków.

    Na przykład, przechodząc z C do Fortha, trzeba nawyki zmienić dość mocno.

    Zresztą to jest istatota słowa "lubić".
    Po angielsku masz "like" -- "I like something" -- "lubę coś",
    tzn. "coś PODOBA mi się" (jak w "PODOBIEŃSTWIE").

    > Mówisz o wskaźnikach, szablonach i wielodziedziczeniu? Czy o klamrach,
    > znowu?

    Mówię o klasach oraz modyfikatorach "private", "public" i "protected".
    Wskaźniki, szablony i wielodziedziczenie to różnice, a więc nie podobieństwa.

    > Idziesz w dobrą stronę. Jeszcze tylko jeden krok: jesli język używa
    > bajtów, to jest podobny do innych języków używających bajtów. Nie łapie
    > się tylko BCPL, ale to żadna strata, a wręcz zaleta.
    >
    > W ten sposób dostajemy niezwykle użyteczne pojęcie "język podobny" a
    > dzięki uproszczeniu rzeczy trudnych i istotnych, możemy zredukować to
    > pojęcie do jednej instancji, Języka Uniwersalnego, który używa bajtów,
    > więc każdy się łapie (poza BCPL).

    Jeżeli widzisz w tym jakąś użyteczność, to ok.

    > Spacja to nie słowo? Tabulator to nie słowo? Nie przesadzasz czasem?

    Oczywiście, chciałem napisać "definiować słów".

    > Te klamry to poprawny termin określający cały zbiór róznych języków
    > programowania. Spytaj google.

    Pewnie nawet zbiór różnych języków programowania w jakiś sposób
    do siebie podobnych.

    > Tak, to tez podobieństwo, dlatego nie widzę sensu nauki innych języków.

    Nie rozumiem argumentu.

    > Nauka alfabetu załatwia mówienie we wszystkich jezykach które ich
    > używają, a hiszpański i angielski są w zasadzie identyczne, jak PHP i
    > C++.

    Nie załatwia, i nikt tu do tej pory nie twierdził, że załatwia.

    > I ktoś się z tym spiera?

    No, najwyraźniej Ty.

    > Jak na razie nie udało się znaleźc nic innego, podobnego, między C++ i
    > PHP. Tylko klamry.

    Udało się, tylko Ty twierdzisz, że się nie udało.

    > Zaznaczam, że strcmp itd są dostępne przez abi z
    > dowolnego języka, wiec cięzko mówić, że to cecha specyficzna dla C++.

    Jak wywołujesz w PHP substr, to nie wywołujesz funkcji w C, tylko funkcję
    w PHP, którą ktoś tak nazwał.
    Bo PHP po prostu zmałpował wiele nazw funkcji z biblioteki standardowej C.

    > "Interesująca teza o tym podobieństwie do C++. Możesz rozwinąc jakie
    > cechy PHP są podobne do C++ i Ci się spodobały?"
    >
    > Napisałem to na początku tej dyskusji.

    No, i OP również odpisał na początku dyskusji.

    > Ja kiedyś usilnie uzywalem PHP do zagadnień niewebowych. Naprawdę,
    > uważałem go za przydatny język do zarządzania serwerm. Taki bash, tylko
    > nie pisany przez durniów, choć niewątpliwe bardzo lepiej nie było.

    Nie wiem, czy bash był pisany przez durniów.
    Nie wiem, czy PHP nie był.
    Wszystkie te rzeczy powstawały w jakimś tam swoim kontekście,
    nie czuję się w pozycji oceniania kompetencji ich twórców.

    Ale pod względem jakości projektu oba są siebie warte.

    > Jednak po wielu wpadkach z nim, które są charakterystyczne dla języków
    > projektowanych na kolanie, nie sięgnąłem po niego ponownie. Jest popsuty
    > po wieloma względami, niebezpieczny, głupi.

    Jest. Ale to samo można powiedzieć o C++.
    (i mamy kolejne podobieństwo!)