  • 11. Data: 2009-01-03 17:15:59
    Temat: Re: nowy komputer & dysk SSD
    Od: jancio <j...@p...fm>

    Radosław Sokół pisze:

    > Podejrzewam, że długo będzie znacznie droższe w przeliczeniu
    > na megabajt. Dlatego w serwerach raczej nie zastąpi dysków
    > magnetycznych.

    Jesli będzie szybsze ( a będzie) i bardziej niezawodne (a będzie), do
    tego generowało mniej ciepła i wibracji - zastąpi bardzo szybko.

    Wystarczy jedynie - aby ceny zeszły ro rozsądnego poziomu.
    dyski SAS tez nie są tanie w przeliczeniu ceny na MB, a w serwerowniach
    wypierają klasyczne 3'5'' scsi jak burza.

    > Co innego z komputerami domowymi. Większości ludzi tak nap-
    > rawdę nie jest potrzebny dysk pojemniejszy niż 80 GB. Mają
    > większe, to jakoś korzystają, ale na mniejszych też się po-
    > mieszczą. Szczególnie, jak się wypieprzy wszystkie DivXy
    > i dziesiątki poinstalowanych, a "granych" raz na pół roku
    > gier ;)

    Myślę że większość ludzi, w tym ja, bardzo nie lubi jak im ktoś mówi co
    POWINNI trzymac na swoich dyskach, jak długo, i czego tak naprawdę
    potrzebują.

    Weź, podejdź do swojej biblioteczki z książkami, a później do kolekcji
    płyt CD/DVD i wypieprz wszystkie mało_potrzebne/dawno_przeczytane filmy
    i książki - może okaż esię że nie potrzebujesz szaf i stojaków ?

    Jancio

  • 12. Data: 2009-01-03 17:28:12
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał:
> [...]
    > mieszczą. Szczególnie, jak się wypieprzy wszystkie DivXy
    > i dziesiątki poinstalowanych, a "granych" raz na pół roku

    co do serwerów to masz racje (chociaz czytałęm ze google myśli w swoich
    serwerowniach o SSD ze względu na oszczędnosci zurzycia energii)
    a co do peceta do SSD sie jhak najbardziej nadaje, partycaj systemowa 3,5GB
    w zupoełności wystarczy, tesztę tego maciupkiego dyusku SSD można
    przeznaczyć na gri i filmy i takie tam, przegrywane z magazynu dysku
    magnetycznego wtedy gdy z tych danych korzystasz

    no i masz maciupki szybki i energooszczędny dysk SSD chdzący non stop i
    ogromny magazyn magnetyczny odpalany sporadycznie:O)

  • 13. Data: 2009-01-03 19:07:52
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Weź, podejdź do swojej biblioteczki z książkami, a później do kolekcji
    > płyt CD/DVD i wypieprz wszystkie mało_potrzebne/dawno_przeczytane filmy
    > i książki - może okaż esię że nie potrzebujesz szaf i stojaków ?

    Śmieci tez w zasadzie można nie wyrzucać tylko składować w piwnicy na
    wszelki wypadek.

  • 14. Data: 2009-01-03 20:10:23
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Padre napisała na pl.comp.pecet:

    > Śmieci tez w zasadzie można nie wyrzucać tylko składować w piwnicy na
    > wszelki wypadek.

    Ciekawe ile Ci leży w domu starego sprzętu, którego szkoda wyrzucić, bo
    działa, a na allegro nie chce się wystawić ;)

    Marcin Kocur

  • 15. Data: 2009-01-03 21:38:07
    Od: jancio <j...@p...fm>

    Padre pisze:

    > Śmieci tez w zasadzie można nie wyrzucać tylko składować w piwnicy na
    > wszelki wypadek.

    Obawiam się że całkiem nie zrozumiałeś o co mi chodziło :)

    Jancio

  • 16. Data: 2009-01-04 10:36:58
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 18:15, jancio pisze:
    > Jesli będzie szybsze ( a będzie) i bardziej niezawodne (a będzie), do
    > tego generowało mniej ciepła i wibracji - zastąpi bardzo szybko.

    Tylko jeżeli nie będzie jeszcze dodatkowo 2x droższe od
    dysku magnetycznego przy tej samej pojemności.

    > dyski SAS tez nie są tanie w przeliczeniu ceny na MB, a w serwerowniach
    > wypierają klasyczne 3'5'' scsi jak burza.

    Spokojnie, spokojnie... SAS to też SCSI, więc różnica tutaj
    niewielka. Cenowo z SCSI też wcale SAS nie wypada o wiele
    drożej. I wiesz co? W wielu serwerach montuje się dyski SATA
    obecnie, bo są o niebo tańsze po prostu.

    > Myślę że większość ludzi, w tym ja, bardzo nie lubi jak im ktoś mówi co
    > POWINNI trzymac na swoich dyskach, jak długo, i czego tak naprawdę
    > potrzebują.

    Oj, ja wiem. Ale nie mam zamiaru być bardzo lubiany mówiąc
    ludziom tylko jacy są genialni i jakie dobre decyzje podej-
    mują. Dalej mam zamiar krytykować ich złe decyzje :)

    > Weź, podejdź do swojej biblioteczki z książkami, a później do kolekcji
    > płyt CD/DVD i wypieprz wszystkie mało_potrzebne/dawno_przeczytane filmy
    > i książki - może okaż esię że nie potrzebujesz szaf i stojaków ?

    Źle trafiłeś. Wczoraj właśnie robiłem porządki i wywaliłem
    mnóstwo jakichś niepotrzebnych mi już papierów z notatkami.

    A co do książek i filmów -- jest jednak pewna różnica między
    stojącymi na półce książkami czy pudełkami z płytami DVD, a
    zalegającymi na dyskach twardych wielu użytkowników ściągnię-
    tymi jak leci z Osiołka czy DC filmami DivX czy albumami MP3.
    Nieprawdaż?

    Nie mam nic przeciwko legalnemu kolekcjonerstwu, ale będę
    gwałtownie protestował przeciwko wspomaganemu piractwem
    zbieractwu.

    Ja sam mogę się przyznać do dwóch słabości właśnie: zbierania
    starych czasopism informatycznych oraz kryminałów. Mam na nie
    miejsce i nie narzekam. Ale nie potrzebuję też na nie całego
    osobnego pomieszczenia czy dwóch. A przeznaczanie całych dys-
    ków po 200 GB na filmy czy muzykę można przyrównać właśnie do
    wydzielania pomieszczenia czy dwóch tylko jako magazynów.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 17. Data: 2009-01-04 10:39:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 18:28, gargamel pisze:
    > co do serwerów to masz racje (chociaz czytałęm ze google myśli w swoich
    > serwerowniach o SSD ze względu na oszczędnosci zurzycia energii)

    ZUŻYCIA!

    Google to bardzo specyficzny przypadek. Oni mają tak wiele
    serwerów, że koszty ich zasilania stanowią pewnie *bardzo*
    istotny element ich budżetu.

    > a co do peceta do SSD sie jhak najbardziej nadaje, partycaj systemowa
    > 3,5GB w zupoełności wystarczy, tesztę tego maciupkiego dyusku SSD można

    Nadaje pojemnościowo ale nie nadaje technicznie. Na tanim
    dysku SSD nie zainstalujesz normalnie niektórych systemów
    operacyjnych, a przy wielowątkowym zapisie uzyskasz prędkość
    porównywalną z dyskietkami 3.5".

    Dlatego ostrożnie operuj terminem "jak najbardziej nadaje",
    żeby nie wprowadzić w błąd. SSD Intela nadają się, ale są
    cholernie drogie. SSD OCZ Core nadają się jako prosty maga-
    zyn danych tylko, ale nie do normalnej pracy.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-01-04 13:08:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Ciekawe ile Ci leży w domu starego sprzętu, którego szkoda wyrzucić,

    Są tylko rzeczy których nie zdążyłem wyrzucić:) Nawet książki które
    przeczytałem i wiem że już tego ponownie nie zrobię lądują w bibliotece
    miejskiej. Wszystkie moje płyty CD (oryginały ze 200szt) dawno już
    przegrane do postaci skompresowanej i na HDD a płyty porozdawane i na
    śmietniku. itd. :)

  • 19. Data: 2009-01-04 17:04:31
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    to ja jeszcze dodam takiego linka http://pclab.pl/news34766.html

  • 20. Data: 2009-01-04 19:59:16
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    np. pendriva Kingstona 32GB no właśnie ma to sens czy nie ???