  • 141. Data: 2016-12-18 13:56:40
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

    > Pozwolę sobie wyrazić zadowolenie, że koledzy się rozgadali , i mimo
    > wejścia w tematy niebezpieczne jak religie, wiara itp. nadal nie padło
    > imo ani razy słowo kurwa, debil ani kretyn.
    >
    > Trzeba jednak powiedzieć, że na pl.misc.elektronika to chyba elyta jest.
    > Może powinniśmy kandydować do sejmu ? :D
    > Nie wiem, jak tam wyglądałyby dyskusje. Pewnie mniej intelektualnie. A
    > może nie ?

    W Sejmie to by się wszyscy szybko zdemoralizowali.

    jp

  • 142. Data: 2016-12-18 14:22:27
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 00:30, HF5BS pisze:

    > Ale też nie możesz tego stuprocentowo odrzucić.

    Nie trzeba odrzucać stuprocentowo. Wystarczy (jak to ładnie określają za
    wielką wodą) "reasonable doubt". Większość ludzi nie ma z tym większego
    problemu, gdy idzie o banalne, codzienne rzeczy.
    Gdy do twojej skrzynki trafia mail od syna nigeryjskiego polityka, który
    oferuje ci sporą sumę pieniędzy w zamian za pomoc w przelaniu rodzinnego
    majątku na konto w kraju Unii Europejskiej, też nie wiesz na 100%, że
    masz do czynienia z oszustem. A jednak nie angażujesz się w taką
    transakcję, bo sprawa jest podejrzana.
    Zadziwiające jest to, że ludzi bardzo łatwo wyłączają rozsądek, gdy
    idzie o ich ulubiony mit. Nie zaufaliby anegdotycznemu dowodowi albo
    wątpliwej relacji jednej osoby w żadnej innej sytuacji, ale akurat tutaj
    robią wyjątek.

    I jasne, nikt nie zabroni ci wierzyć, że demony z judeochrześcijańskiej
    mitologii zmuszają ludzi do wymiotowania asortymentem sklepu żelaznego.
    Nie próbuj mi jednak wmawiać, że taka relacja ma taką samą wartość, jak
    wynik wieloletniego dyskursu naukowego.

    > Widzisz wszystko, słyszysz wszystko, ruszyć się nie idzie, wydaje się,
    > że zaraz nastąpi uduszenie się - nawet trochę się "nauczyłem" świadomie
    > wychodzić z tego stanu, choć łatwo nie jest, a skuteczność nie powala,
    > warto spróbować wydać jakiś dźwięk, w jakikolwiek sposób. Obecnie mnie
    > nie trafia, bądź o tym nie wiem. Nie powiem, chciałem, aby w tym

    Sam paraliż to akurat drobiazg. To zdarzało mi się częściej i faktycznie
    - można się do tego przyzwyczaić i nie panikować. Ja mówiłem o bardziej
    ekstremalnych epizodach, kiedy nie tylko nie możesz się ruszyć, ale mózg
    jeszcze nie jest w stanie odróżnić jawy od snu. Rejestrujesz swoje
    otoczenie, ale jednocześnie widzisz np. postać, której tam nie ma. Raz
    byłem przekonany, że mam po prostu do czynienia z włamywaczem.
    I naprawdę nietrudno mi sobie wyobrazić, że ludzie po przeżyciu czegoś
    takiego mogą być przekonani, że odwiedził ich demon albo kosmita. Jak
    widzisz dla mnie nawet "osobiste doświadczenie" do zdecydowanie za mało,
    żeby wyrzucić logikę do kosza. ;)

  • 143. Data: 2016-12-18 14:26:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 12:36, Marek pisze:

    > przekonany, że użyłeś tego zabiegu celowo by dowalić religiantom :).

    W żadnym wypadku. ;)

  • 144. Data: 2016-12-18 16:36:39
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 18 Dec 2016 03:08:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <o34r36$5oq$1@node2.news.atman.pl>
    od sundayman <s...@p...onet.pl> :

    >nie, to nie jest "pomysł pana Jana". Wiesz, wyśmiewanie wszystkiego,
    >czego się nie bardzo rozumie jest takim sobie pomysłem...
    >Są ludzie, dla których to jest tylko pokaz ignorancji. Choć oczywiście
    >wielu innych (nawet większość) będzie się śmiać razem z tobą. Oczywiście
    >z miłym poczuciem, jacy to oni są mądrzy i wykształceni, a inni to banda
    >niedouków i mitomanów. Jeżeli czujesz się lepiej słysząc donośne
    >beczenie stada, to ok.

    Racja, to nie jest pomysł paba Jana.
    http://ianchadwick.com/blog/432-vs-440hz-science-or-
    codswallop/
    Przed nim zastosowało go wielu ludzi sprzedających fikcję i kłamstwa,
    cały ten przemysł(fikcji i kłamstwa)trafił w objęcia Internetu.
    Ludzie zarabiają na kłamstwach spore pieniądze:
    Skrótem:
    http://tiny.pl/gdmsq
    Pełny link:
    https://www.buzzfeed.com/craigsilverman/how-macedoni
    a-became-a-global-hub-for-pro-trump-misinfo?utm_term
    =.ucMxmQk5Y#.tceE987ZX

    Tego jest cała masa, czy tego typu fakenewsy i promowanie bzdur dla
    zarobku może być przyczyną cofnięcia w rozwoju naszej cywilizacji?
    Już to się stało, ludzie wierzą w te bzdury, nie chcą albo nie
    potrafią ich zweryfikować, tych ludzi jest coraz więcej, nawet ludzie
    wykrztałceni trafiają do tego grona.
    Zappery,lecznicze dywany z wielbłąda, cieciorka, pamięć wody, GMO,
    szczepionki...

    433 vs 440 od pana Taratajcio:
    http://porady.uzdrawianie.org/?cat=718

    "Pierwsza próba zmiany stroju A=432 Hz na A= 440 Hz nastąpiła w roku
    1917
    z inicjatywy Rockefellerów. Świat muzyczny się na to nie zgodził,
    jednak rząd USA
    w rok później zaakceptował to jako standard."

    Znowu Rockefeller? Urojonka, czy może przemyślany biznes kłamstwa?

    Cd 432 vs 440 od Taratajcio:
    https://youtu.be/bq_Px0KqS44?t=329

    Jedno mnie zastanawia, czy pan Taratajcio zdaje sobie sprawę z tego,
    co z nim robi prowadzący wywiad(swoją drogą ciekawe nazwisko,
    Podlecki)?

    Zapper:
    http://tiny.pl/gdmsw
    https://www.monitor-polski.pl/jak-skutecznie-wyleczy
    c-ciezkie-i-nieuleczalne-choroby-jan-taratajcio/comm
    ent-page-1/

    Rockefellerów nie ma(jakiś komentujący jednak ich wymienił, pewnie po
    to, aby prawda zwyciężyła) ale za to jest GMO i są szczepionki.

    Otchłań się rozrasta i w końcu nas pochłonie.
    https://kierul.wordpress.com/2016/12/16/iwo-bialynic
    ki-birula-o-dobrej-zmianie/

    I jeszcze jedno, ja nie szukam tu dowartościowania, dość dobrze zdaje
    sobię ze swoich ograniczeń intelektualnych.Tylko niech kłamstwo
    zostanie nazwane kłamstwem.
    --
    "Mamy bowiem próby zastąpienia teorii ewolucji kreacjonizmem
    mamy próby zastąpienia nauk medycznych ideologicznie

  • 145. Data: 2016-12-18 21:00:26
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 11:05, Mirek pisze:

    > Nie znam tego stwierdzenia, wyrażam tylko zdziwienie, że zgodnie z
    > zasadą entropii wszystko powinno się ujednolicać, dążyć do najmniejszej
    > energii i najmniejszego uporządkowania aż tu nagle materia zaczyna się
    > organizować w struktury złożone, i jeszcze bardziej złożone i jeszcze...
    > aż w końcu staje się nami.

    Czyli jednak przytaczasz ten kreacjonistyczny argument. Druga zasada
    termodynamiki mówi o układach zamkniętych. Taki układ faktyczne będzie
    dążył do stanu najmniejszego uporządkowania. Sęk w tym, że Ziemia nie
    jest układem zamkniętym - cały czas otrzymuje energię ze Słońca, co
    umożliwia lokalny wzrost uporządkowania.
    Pomyśl tylko - gdyby twój tok rozumowania był prawidłowy, niemożliwe
    byłoby nie tylko powstanie i rozwój życia, ale także cyrkulacja wody w
    atmosferze albo powstawanie płatków śniegu.

    > Celowo nie mówię tutaj o życiu - z naukowego punktu widzenia definicja
    > życia jest bardzo śliska. Równie dobrze życiem możemy nazwać korozję na
    > karoserii samochodu.
    > Jesteśmy tylko niezwykle uporządkowaną materią - przynajmniej z
    > naukowego punktu widzenia.
    > A ja nie chcę tak myśleć i mam do tego prawo.

    Jasne. Tylko widzisz, to jest coś, z czego uczeni doskonale zdają sobie
    sprawę. Nasze definicje nie zawsze w 100% odpowiadają rzeczywistości -
    to tylko pewne modele, określenia pomagające nam w klasyfikowaniu
    obserwacji. To zresztą typowy problem, gdy próbujesz opisać coś, co jest
    gradientem.
    Taki sam problem jest z pojęciem "gatunku". Szkolna definicja mówi, że
    do jednego gatunku należą osobniki mogące wziąć udział w procesie
    prokreacji, wydając na świat płodne potomstwo. Sęk w tym, że i tu natura
    trochę miesza nam szyki, bo istnieje coś takiego jak "gatunek
    pierścieniowy", którego populacja jest rozrzucona na jakimś większym
    terenie. Dwa dowolne osobniki żyjące blisko siebie mogą wydać na świat
    płodne potomstwo, ale gdyby umożliwić spotkanie osobnikom pochodzącym z
    dwóch odleglejszych siedlisk, różnice byłyby już za duże.

    > Nie wiem, ale zapuściłem kiedyś SETI@Home i pisałem tutaj - coś mi to
    > śmierdziało. Wygląda raczej na to. że cele są bardziej
    > psychologiczno-marketingowe.

    Rosetta akurat wykonuje o wiele cięższe obliczenia, niż SETI. Biologia
    molekularna to akurat ciągle dość twardy orzech do zgryzienia dla
    komputerów.

  • 146. Data: 2016-12-18 21:02:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 11:39, Budyń pisze:

    > w jednej komórce? Nieprawdopodobnie mało biorąc pod uwage ze tam powinien byc
    komplet informacji.
    > Piszą ze 1 miligramie DNA jest ok 700TB danych. Jak to przeliczyc na komorki to nie
    wiem.

    Wydaje mi się, że koledze chodziło nie tyle o komórkę, co o hipotetyczną
    najprostszą cząsteczkę zdolną do samoreplikacji. Przynajmniej dla mnie
    tak to wynikało z kontekstu rozmowy. Chociaż pojawiło się słowo
    "komórka", uznałem je za pomyłkę.

  • 147. Data: 2016-12-18 21:15:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 18.12.2016 o 12:38, Marek pisze:

    > Co konkretnie masz na myśli?

    Że współczesny komputer pastwi się nad 300kB pliczkiem kilka godzin.

    --
    Mirek.

  • 148. Data: 2016-12-18 21:27:30
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-12-18 16:36, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    (ciap)
    > Otchłań się rozrasta i w końcu nas pochłonie.
    > https://kierul.wordpress.com/2016/12/16/iwo-bialynic
    ki-birula-o-dobrej-zmianie/

    Nazwisko mi znane, o katastrofie smoleńskiej mam bardzo podobne zdanie...
    Ale od Pewnych rzeczy - polityka zagraniczna - to może niech sie Pan
    Fizyk po prostu odpierdoli!

    Włodek

  • 149. Data: 2016-12-18 21:47:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 18.12.2016 o 21:00, Atlantis pisze:

    > Sęk w tym, że Ziemia nie
    > jest układem zamkniętym - cały czas otrzymuje energię ze Słońca, co
    > umożliwia lokalny wzrost uporządkowania.

    Czy w takim razie Układ Słoneczny możemy rozpatrywać jako układ zamknięty?
    Z takiego układu w żadnym wypadku nie powinny wylatywać Voyagery.

    --
    Mirek.

  • 150. Data: 2016-12-18 21:49:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 18.12.2016 o 21:02, Atlantis pisze:

> [...]
    > najprostszą cząsteczkę zdolną do samoreplikacji. Przynajmniej dla mnie
    > tak to wynikało z kontekstu rozmowy. Chociaż pojawiło się słowo

    Tak, chodziło mi o cząsteczkę. "Komórka" wynikła z nieznajomości tematu.

    --
    Mirek.