  • 61. Data: 2016-12-15 23:14:54
    Temat: Re: o jak mnie wkurwiają tacy kolesie...
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-12-15 o 20:22, Mirek pisze:
    [...]
    > No to czym jest w takim razie kod genetyczny jeśli nie programem?

    Kod genetyczny nie jest programem. To tylko sposób tłumaczenia
    informacji z sekwencji nukleotydów na sekwencję aminokwasów.

    P.P.

  • 62. Data: 2016-12-15 23:32:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 15.12.2016 o 23:14, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Kod genetyczny nie jest programem. To tylko spos?b t?umaczenia
    > informacji z sekwencji nukleotyd?w na sekwencj? aminokwas?w.

    A mój kod w C jest tylko sposobem tłumaczenia informacji z moich myśli
    na sekwencję ładunków na bramkach w pamięci.

    --
    Mirek.

  • 63. Data: 2016-12-15 23:45:00
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Kod genetyczny nie jest programem. To tylko sposób tłumaczenia
    > informacji z sekwencji nukleotydów na sekwencję aminokwasów.

    Jest sposób zapisu, informacja, algorytmy i korekta błędów
    przy odtwarzaniu:) Trzaby przeliczyć ile to MB znajduje się
    na 1,8m kodu. Szpece zachwyceni gęstością zapisu, wiec to
    nie takie hop siup.

  • 64. Data: 2016-12-16 08:14:33
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    l...

    >Brakujące ogniwo w drodze ewolucji ku człowieczeństwu? Też tak mam.

    Tak coś czułem, że to możesz być ty. Nie wiedziałem, że są też inni.

  • 65. Data: 2016-12-16 10:07:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 15 Dec 2016 23:14:54 +0100, Paweł Pawłowicz
    > Kod genetyczny nie jest programem. To tylko sposób tłumaczenia
    > informacji z sekwencji nukleotydów na sekwencję aminokwasów.

    Powyższe spełnia def. programu.

    --
    Marek

  • 66. Data: 2016-12-16 11:16:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 15-12-2016 o 20:35, bartekltg pisze:

    > *) parę razy się natknęliśmy. A potem okazywało się, że to peirdoły
    > jak nowa cząstka elementarna (neutrino) ;-)

    Mało rozumiem z tego co piszesz. Moja edukacja z fizyki zakończyła się
    na pierwszym roku studiów w 1978r i wcale nie była dogłębna (studia
    elektroniki, nie fizyki).

    Na temat EMdrive, czy czegoś co kiedyś w przyszłości miałoby tak działać
    (lub jest używane w UFO) ja na chłopski rozum myślę sobie tak.
    Podobno ciemnej energii/materii jest we wszechświecie cała masa. Może da
    się po prostu od niej odpychać - wyrzucanie ciemnej materii za siebie
    pozwoliłoby mieć napęd nie przeczący zasadzie zachowania pędu.
    P.G.

  • 67. Data: 2016-12-16 13:16:44
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.12.2016 11:16, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > się po prostu od niej odpychać - wyrzucanie ciemnej materii za siebie
    > pozwoliłoby mieć napęd nie przeczący zasadzie zachowania pędu.

    Może. Trzeba by zerknąć na przewidywaną gęstość (musi być odpowiednio
    duża by z zadanej mocy wyszedł potrzebny ciąg), zastanowić sią, z jaką
    prędkością się porusza przy Ziemi i jak odziałuje sama ze sobą.
    Jest to więc jakiś pomysł, można sobie takie rozwiązanie wyobrazić
    (ale liczb nie sprawdzałem).

    Tyle, że pomysłów na to, jak EMdrive działa jest sporo.
    Od pomysłu do rozsądnej hipotezy wyjaśniającej działanie
    dość daleko:)

    A opieranie się o ciemną materię jest tylko oczko mniej podejrzane
    niż opieranie się o krasnoludki, bo praktycznie nic o CM nie wiemy.

    No, chyba, że twórcy EMdrive zaraz dostaną nobla za bezpośrednie
    wykrycie CM swoim silnikiem ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 68. Data: 2016-12-16 13:53:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 16-12-2016 o 13:16, bartekltg pisze:

    > Może. Trzeba by zerknąć na przewidywaną gęstość (musi być odpowiednio
    > duża by z zadanej mocy wyszedł potrzebny ciąg),

    Nie czuję tej zależności (fizykę biorę na czucie a nie na równania :) ).
    Załóżmy że CM jest bardzo mało. Mamy do dyspozycji jakąś moc. Zużywając
    1% tej mocy zassaliśmy już całą CM w naszym zasięgu i pchnęliśmy do
    tyłu. 99% mocy możemy zmarnować jak sobie chcemy ale już nic nie zyskamy
    (chyba, żeby udało się wyrzucać CM do tyłu z większą prędkością, ale to
    pomijam zakładając, że wyrzucamy najszybciej jak się da, bo na pewno
    jest jakieś ograniczenie).
    W kosmosie silnik może być dowolnie duży. Powiększymy przekrój dyszy
    wlotowej 100x i załapiemy 100 razy więcej CM co pozwoli wykorzystać całą
    moc jaką dysponujemy.
    No dobra powiększyliśmy ciąg 100x jednocześnie zwiększając masę silnika.
    Ale coś mi się wydaje, że jest niewykluczone, że masę zwiększyliśmy
    tylko 10x (może nie 10x ale zdecydowanie mniej niż 100x).
    Wydaje mi się, że zwiększanie dostępnej mocy i rozmiarów silnika będzie
    powodowało mniejszy wzrost masy całości niż masy zagarnianej CM z czego
    mi wychodzi, że dojdziemy w końcu do uzyskania takiego ciągu jaki nas
    zadowoli przy tej samej gęstości CM, która się wydawała za mała.
    P.G.

  • 69. Data: 2016-12-16 14:11:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie czuję tej zależności (fizykę biorę na czucie a nie na równania
    >:) ).
    >Załóżmy że CM jest bardzo mało. Mamy do dyspozycji jakąś moc.
    >Zużywając

    Przy dzisiejszej wiedzy (a wlasciwie spekulacjach) to jest jej bardzo
    malo.
    Tzn bardzo mala gestosc - o ile pamietam to wyszlo mi, ze w obrebie
    ukladu slonecznego jest tego pare rzedow mniej niz masa Slonca i
    Jowisza, wiec w zasadzie nie do zauwazenia.

> [...]
    >prędkością, ale to pomijam zakładając, że wyrzucamy najszybciej jak
    >się da, bo na pewno jest jakieś ograniczenie).

    I tu sie fizyka klania pierwszy raz - ciag rosnie z predkoscia, moc z
    kwadratem.
    Silnik fotonowy sie nie oplaca :-)

> [...]
    >silnika. Ale coś mi się wydaje, że jest niewykluczone, że masę
    >zwiększyliśmy tylko 10x (może nie 10x ale zdecydowanie mniej niż

    A tu chyba roznie moze byc.
    Belki np im dluzsze tym wiekszy problem ze sztywnoscia, i masa rosnie
    mocniej.
    W kosmosie "niewazkosc", ale przeciez chcemy duze przyspieszenie :-)

    Ale kto powiedzial, ze jakiekolwiek belki beda potrzebne.

    J.

  • 70. Data: 2016-12-16 14:48:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie czuję tej zależności (fizykę biorę na czucie a nie na równania :) )
    ja mam inne przemyślenia, mało fizyczne. Jak ja bym wpadł na pomysł
    czegoś co zakrawa na perpetum mobile i działa, to najpierw chciałbym to
    wykorzystać po cichutku na własny użytek, bojąc się... podatków?
    Chińczyków? Starałbym się tak sprawę rozegrać, opatentować, zabezpieczyć
    swoje prawa autorskie aby mieć z tego maksymalne korzyści.
    Na 100% nie prezentowałby tego na YT. chociażby ze strachu że tak proste
    układy zbuduje sobie co drugi człowiek mając w poważaniu moje odkrycie.
    Reasumując: małe szanse że za naszego życia doczekamy się darmowej
    energii, wysysanej z "niczego" (cennego). Ale szanse są. Natomiast
    szanse że dowiemy się o tym fakcie z amatorskiego filmiku na YT - zerowe

    ToMasz

    PS
    ale zawsze mogę się mylić. zastanówmy sie więc, co by było gdyby nagle
    ktoś w arizonie odkrył, jak z pudełka spinacza 2 magnesów i silniczka
    uzyskać darmową energię. (uprośćmy: elektryczną) przez parę dni każdy
    by powtarzał to doświadczenie w celach eksperymentalnych. po miesiącu
    można byłoby kupić generatory takiej energii na allegro. ludzie masowo
    rozwiązywaliby umowy z energetyką (vatenfal, tauron). ten sektor
    przemysłu czekałby krach. to samo z kopalniami, wiatrakami,
    ekeltrowniami atomowymi i wodnymi. PRzemysł oparty na ropie transport,
    wszystko co ma silnik spalinowy - rewolucja. cokolwiek co służy do
    ogrzewania - rewolucja. Czy świat wytrzymałby taką zmianę w czasie
    liczonym w dniach? Nie sądze żeby ujawinienie takiego wynalazku na YT
    przyniosło pozytywne skutki dla ludzkości. Czy myślicie że genialny
    wynalazca nie dojdzie do takich wniosków?