    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [ot] polesingowiec do grania
    Date: Sun, 9 Sep 2018 15:24:16 +0200

    On 9/9/2018 11:08 AM, knrdz wrote:
    > Zamiast "czego"? Zamiast półmetrowego mousepada którego nijak nie da się
    > zmieścić na urządzeniu trzymanym w rękach i obsługiwanym palcami?

    Nie gram z urządzeniem trzymanym w rękach. Być może dlatego nie mam
    problemu z obsługa myszki.

    > autoaim można wyłączyć.

    Ale wtedy na padzie nie da się grać.

    > A co mówi Szklana Kula o "gamerskich" klawiaturach za 10 lat?

    A te gamerskie klawiatury to te same co nie gameskie tylko z LEDami? To
    o nich niewiele. Bedzie tylko jeszcze więcej fancy światełek.

    > Dalej będą
    > tylko cyfrowe przyciski i "modulacja częstotliwości" ich wciskania w
    > celu emulacji analogowych funkcji, za to będą podświetlane 48-bitową
    > paletą barw?

    48 is so yesterday.

    > W jakim sensie nie są przeznaczone?

    Kiwają się na stole, przemieszczają, sa pod złym kątem. Gdzieś mignął mi
    kontroler do grania na stole, z płaskimi plecami, ale za cholere nie
    moge go teraz namierzyć. Miał lewą ręke pad a prawą zostawial wolna do
    obsługi myszki. Na tym mogę grać.

    > Szczerze mówiąc nie rozumiem co w tym dziwnego. To że w ten sposób dawał
    > odczuwalny próg aktywacji biegu?

    Tak, wyczuwalny klik i opór wcześniej. Chodzi o mechaniczne odczucie,
    nie tylko o zmiane zakresu analoga na dwa podzakresy zakresy.

    > z tą funkcją nie działałoby skakanie. Taką funkcjonalność da się pewnie
    > zaimplementować na steam controllerze, wykorzystując jego haptyczne
    > "wibratory" jako informację o aktywacji drugiego progu.

    Nie, to nie to samo. Tak samo jak zawodowo piszący na klawiaturach
    preferują klawiatury mechaniczne z wyraźnym klikiem a puskatki od
    facebooka preferuja fancy klawiatury o zerowym skoku. Ten feedback jest
    bardzo fajną rzeczą.

    > W zasadzie to twierdzisz, bo jak inaczej odbierać "popsute narzędzie" i
    > "spanie na betonie"?

    Jako moje opinie na jakiś temat.

    > Obiektywnie każdy wie, że strona pada zastępująca
    > klawiaturę ma nieporównywalnie większe możliwości, choćby przez samą
    > analogową metodę odczytu akcji gracza

    Zgadzam się że pad daje lepsze odczucia w *niektórych* sytuacjac i
    jednoczesnie uważam że *całkowicie* rozwala takie sprawy jak rozglądanie
    się lub granie w RTSy czy inne cywilizacje. Hybryda steam controllera
    jest nieudana poniewaz mało co obsługuje, rozglądanie sie jest bardzo
    męczące a całość wielkość cegły.

    > przynajmniej kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych. Czy taka dokładność
    > jest w grach potrzebna?

    Do grania z FPSy z auto aim nie jest potrzeba żadna precyzja, stąd
    popularnośc padow. Do grania w gry wymagające np. selekcjonowania
    jednostek jedynym odczuciem jakie mam jest chęć wyrzucenia tego g...
    przez okno. O ile na PC jest wybór to na xboxie podpięcie klawiatury i
    myszki nie powoduje że nagle te gry ją obsługują.

    > Fakt że gracze konsolowi kupują więcej gier niż
    > pecetowi świadczy o tym, że chyba niekoniecznie.

    Nie, to nie świadczy o preferencjach padów :) Serio, o mało co nie
    oplułem monitora, z jakiej logiki Ci to wyszło?