  • Data: 2021-05-13 01:50:39
    Temat: Re: [ot] stara foto - renowacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-05-12, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Pomijając cenę (teraz już jest ludzka) - ICE nie działa na materiałach
    > srebrnych. I skanowanie slajdów trwa wieki, aczkolwiek wynik jest bardzo

    Właśnie dorobiłem się Epsona V600 i ICE faktycznie działa bardzo ładnie.
    Ze srebrnymi działa też, ale w bardzo wąskim przedziale gęstości
    optycznej i dość nieprzewidywalnie, tak że w sumie bez znaczenia
    praktycznego.

    > dobry. Fotografuję slajdy - najpierw DSLR-em, obecnie bezlusterkowcem i
    > proces ten jest zdecydowanie szybszy, a dynamika matrycy jest zupełnie

    Nb. nasadka obecnie praktycznie nie do dostania. Walają się resztki ES-2
    Nikona po małorozsądnych cenach. Pamiętam swojego czasu była tu kupa
    chińszczyzny. Nic już z tego nie zostało.

    > wystarczająca. Swoją drogą dziwi mnie dlaczego prosumenckie skanery do
    > slajdów nadal skanują linia po linii (i nie widać specjalnie postępu w
    > porównaniu z tym co było 10-15 lat temu), a na mojej zasadzie działają
    > tylko najtańsze badziewne skanerki za kilka stówek z badziewną matrycą.

    Bo to mimo wszystko nie jest wierna reprodukcja zdjęcia. Różne
    obiektywy, różne optyczne zniekształcenia.

    --
    Marcin