  • Data: 2021-05-13 16:35:05
    Temat: Re: [ot] stara foto - renowacja
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nb. nasadka obecnie praktycznie nie do dostania. Walają się resztki ES-2
    > Nikona po małorozsądnych cenach. Pamiętam swojego czasu była tu kupa
    > chińszczyzny. Nic już z tego nie zostało.

    Nasadka do czego - reprodukcji slajdów? Obecnie używam starej
    radzieckiej mocno przerobionej współpracującej z obiektywem makro
    Olympusa 30 mmm f/3,5.

    > Bo to mimo wszystko nie jest wierna reprodukcja zdjęcia. Różne
    > obiektywy, różne optyczne zniekształcenia.

    Bez przesady - wsadzić dobry obiektyw makro, porządnie przymknięty, a
    jeżeli okaże się za mało, korygować zniekształcenia softem. Przecież
    obiektyw nie musi być wymienny.