    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: [ot] stara foto - renowacja
    <1...@4...net>
    <609c0216$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <jRZmI.74382$0S17.60206@fx17.ams1>
    <609d3919$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 14 May 2021 02:21:26 GMT

    On 2021-05-13, Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > Nasadka do czego - reprodukcji slajdów? Obecnie używam starej
    > radzieckiej mocno przerobionej współpracującej z obiektywem makro
    > Olympusa 30 mmm f/3,5.

    Dowolna tego typu. Widzisz gdzieś do kupienia?

    > Bez przesady - wsadzić dobry obiektyw makro, porządnie przymknięty, a
    > jeżeli okaże się za mało, korygować zniekształcenia softem. Przecież
    > obiektyw nie musi być wymienny.

    Mówisz o subiektywnych efektach, ja o systematycznym podejściu. Kupię
    jakiś skaner, ktoś inny kupi tej samej firmy i możemy porównywać wyniki
    dla różnych negatywów. Jakbyśmy mieli takie nasadki to aby cokolwiek
    porównać, całą resztę musielibyśmy mieć tez identyczną. Jak coś jest
    technicznego to stałość (powtarzalność, odtwarzalność) parametrów bywa
    ważna.

    --
    Marcin