  • Data: 2021-05-14 20:44:01
    Temat: Re: [ot] stara foto - renowacja
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

    Adam w news:18z3664gmgi6g$.xtg1mbnh1tsh$.dlg@40tude.net
    > Al w zasadzie takie zdjęcie to nie autograf pisany przez świętego Bernarda
    > na welinie. Czy nie wchodzi w grę dobry skan na mokro (lub inną metodą) i
    > oddanie właścicielowi dobrej jakości odbitki? Znaczy poprawionej (względem
    > oryginału) odbitki.

    no dobra, ale "na mokro" tzn jak?
    fota do zimnej wody
    kranowka? lodowa? letnia? (jakis dodatek do wody?)
    jak dlugo w wodzie trzymac? na wyczucie?
    potem jakos trzeba odsaczyc zapewne, jakas "metoda" jest opatentowana?
    nastepnie trzeba pewnie "wygladzic" papier, zeby czesci zalaman polaczyly
    sie, moze samo polozenie na szkle to zrobi
    skan
    Jak to cudo potem wyszuszyc z sensem (tez tak, zeby zaciekow "mineralnych"
    nie bylo)?

    uwagi/podpowiedzi pls.