  • Data: 2021-05-15 02:19:50
    Temat: Re: [ot] stara foto - renowacja
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml> szukaj wiadomości tego autora

    Adam w news:1gvs0gc80i018$.wmv411vbilqd.dlg@40tude.net
    [...................]
    > Może ktoś bardziej zorientowany pomoże.
    > Ja o tym czytałem i trochę gadałem z Qbą, natomias sam nigdy nie robiłem.

    Teoretycznie "na mokro" wydaje sie miec sens... Minimalizacja "wybrzuszen"
    na zalamaniach --> wilgotne brzegi zalaman dochodza do siebie, co przy
    suchych nawet max mocny docisk pomoze, ale chyba nie az tak.

    > Osobiście nigdy tego nie robiłem.

    ktos tutaj robil? zebym nie byl pierwszy... Fotka nie ze zlota, ale wypada
    mi oddac w stanie wyjsciowym...

    > Dałbym wodę destylowaną z kroplą Fotonalu albo jakiegoś innego
    > zwilżacza. W ostateczności nawet zwykły Ludwik

    o czyms takim myslalem...

    > Jeśli fotka mocno poniszczona (poprzesuwane małe fragmenty),

    nie, nic nie jest poprzesuwane. Oby po zmoczeniu nie poprzesuwalo sie.

    zastanawiam sie, jak podsuszyc (jednak) fotke po wyjeciu z wody, przeciez
    nie ma ociekac woda w skanerze...

    > A potem suszenie albo na suszarce, albo w powietrzu w zimnym przewiewie w
    > szmatce. Stosowało się też suszenie pomiędzy kartkami dużej książki typu
    > Marx czy inny Lenin, bo to kosztowało mniej od papieru zużytego na te
    > wątpliwej wartości pozycje.

    w ksiazce?? nie odklejalo sie nic z fotki by skleic sie z karta ksiazki?
    ryzykowna sprawa.