  • Data: 2009-03-02 19:30:28
    Temat: Re: pamiar opornosci wlokna zarnika
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek S wrote:

    > Witam
    > Zastanawiam sie jak mierzyć temperaturę spirali grzewczej poprzez zmianę
    > jej oporności . Spirala zasilana PWM z procesora => przerwa pomiar
    > oporności => korekta PWM itd.
    > Spirala grzewcza jest stale dogrzewana innym źródłem ciepła mieniającym
    > sie .
    > Marek S

    jesli jest mozliwosc , to raczej mierzyc prad (lub spadek napiecia na
    spirali) gdy zasilana jest impulsem PWM.
    jesli to swieca zarowa, to bedzie sie zuzywac i taki 'pomiar' bedzie jak
    najbardziej niedokladny. niemniej jednak znajac prad i napiecie mozna
    obliczyc jaka moc faktyczna dostarczyl impuls PWM , a proporcje zmian tej
    mocy w zaleznosci od tego czy swieca jest 'zimna' czy 'ciepla' moga byc juz
    dosc dobra wskazowka dla procesora jaka decyzje o dogrzewaniu podjac.