  • 1. Data: 2013-09-25 20:34:23
    Temat: pendrive z sieciówką
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Czy może ktoś Słyszał o takim rozwiązaniu - urządzenie podłączone do
    komputera jest widoczne jako pendrive - czyli dysk przenośny, lecz z
    drugiej strony ma wejście na przewód ethernet. Chodzi mi o coś takiego,
    że przez sieć będą wrzucane pliki na ten pendrive, a system do którego
    będzie ten pendrive podłączony zobaczy w USB te pliki. Nie chcę, aby
    była potrzeba instalacji jakiś dodatkowych sterowników po podłączeniu
    tego urządzenia przez USB, z tego powodu, że do ustawień
    administracyjnych nie będę miał dostępu. Urządzenie będzie podłączone do
    maszyny przemysłowej, której producent umożliwia wrzucanie projektów
    przez USB, ale nie pozwala na podłączenie do sieci firmowej. A mi chodzi
    o to, aby nie biegać z pendrive. Ten pendrive może nie mieć złącza
    ethernet, lecz mieć podłączenie przez wifi. Chciałbym, aby była obsługa
    jakiegoś protokołu typu FTP, SMB lub coś w tym stylu. Pomoże ktoś? Bo
    nawet nie wiem o co google zapytać.

  • 2. Data: 2013-09-25 20:49:14
    Temat: Re: pendrive z sieciówką
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 25/09/13 20:34, BQB wrote:
> [...]
    > ethernet, lecz mieć podłączenie przez wifi. Chciałbym, aby była obsługa
    > jakiegoś protokołu typu FTP, SMB lub coś w tym stylu. Pomoże ktoś? Bo

    Może czytnik SD + Eyefi załatwi sprawę.

    Niestety fakt ze obsługuje pendrove niekoniecnzie znaczy że rozpozna
    czytnik SD.

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2013-09-25 20:56:51
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-25 20:49, Wojciech Waga pisze:

    > Może czytnik SD + Eyefi załatwi sprawę.
    >
    > Niestety fakt ze obsługuje pendrove niekoniecnzie znaczy że rozpozna
    > czytnik SD.

    Maszyna będzie za jakieś 3 miesiące, może da się poprosić producenta,
    aby czytnik kart w kompie zamontował. To już coś, dzięki za info.

  • 4. Data: 2013-09-26 08:26:56
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 25/09/13 20:56, BQB wrote:

    > Maszyna będzie za jakieś 3 miesiące, może da się poprosić producenta,
    > aby czytnik kart w kompie zamontował. To już coś, dzięki za info.

    Sprawdź tylko czy Eyfi domyślnie kopiuje wszystkie typy plików i w dobrą
    strone. Jeśli nie to będzie trzeba ją shackować:
    http://www.engadget.com/2009/03/17/sandalone-eye-fi-
    server-hack-one-ups-eye-fi-manager/

    pozdr.
    w.

  • 5. Data: 2013-09-26 11:23:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-09-25, o godz. 20:34:23
    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

> [...]
    > takiego, że przez sieć będą wrzucane pliki na ten pendrive, a system
    > do którego będzie ten pendrive podłączony zobaczy w USB te pliki. Nie

    Nie da rady. Niestety USB blokuje dostęp do urządzenia na wyłączność
    dla siebie. Z tego powodu dyski zewnętrzne z USB i Ethernetem w jednym
    czasie pozwalają na dostęp tylko w jeden sposób.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2013-09-26 11:29:26
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 26/09/13 11:23, Maciek Babcia Dobosz wrote:> Dnia 2013-09-25, o godz.
> [...]
    > dla siebie. Z tego powodu dyski zewnętrzne z USB i Ethernetem w jednym
    > czasie pozwalają na dostęp tylko w jeden sposób.

    To zależy od protokołu. Jak chcesz mieć block device via USB no to
    rzeczywiscie nikt inny nie może przy tym nic robić. Ale jak masz np. MTP
    to już problemu nie ma. Przyszło mo do głowy, że jeszcze można spróbować
    telefon z androidem wykorzystać, z tym, ze tam właśnie protokół mtp a
    nie mass storage.

    pozdr.
    w.

  • 7. Data: 2013-09-26 11:44:47
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 26-09-2013 11:29, Wojciech Waga pisze:
> [...]
    > to już problemu nie ma. Przyszło mo do głowy, że jeszcze można spróbować
    > telefon z androidem wykorzystać, z tym, ze tam właśnie protokół mtp a

    Pendrive z WiFI
    http://www.chip.pl/news/sprzet/urzadzenia-sieciowe/2
    010/01/ces-2010-pendrive-o-nieskonczonej-pojemnosci?
    tag_type=tags&tag_name=hsti%20wireless%20media%20sti
    ck

    A może coś takiego pomoże karta SD z WiFi
    http://www.eye-fi.pl/pl/p/Eye-Fi-Mobi8-SDHC-8gb-klas
    a-10/63

    Pozdrawiam
    Robert

  • 8. Data: 2013-09-26 12:52:49
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-26 11:44, Anonim pisze:

> [...]
    010/01/ces-2010-pendrive-o-nieskonczonej-pojemnosci?
    tag_type=tags&tag_name=hsti%20wireless%20media%20sti

    Prawie idealne, niestety nowo dodane pliki zobaczy dopiero po swoim
    restarcie, czyli w moim wypadku wyłączenia maszyny (jako maszyna
    produkcyjna wyłączana będzie raz na dobę, albo rzadziej, więc odpada)
    lub po wyciągnięciu i ponownym włożeniu (tego chcę uniknąć)

    > A może coś takiego pomoże karta SD z WiFi
    > http://www.eye-fi.pl/pl/p/Eye-Fi-Mobi8-SDHC-8gb-klas
    a-10/63

    Muszę na ten temat poczytać jeszcze.

  • 9. Data: 2013-09-27 07:15:48
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 26-09-2013 12:52, BQB pisze:

> [...]
    > produkcyjna wyłączana będzie raz na dobę, albo rzadziej, więc odpada)
    > lub po wyciągnięciu i ponownym włożeniu (tego chcę uniknąć)

    Faktycznie :( nie wiedziałem że tak to działa. Jest jednak na obudowie
    przycisk (http://hsti.com/help/choose-your-product-faq/faq#01
    8) który
    może ktoś klikać co jakiś czas:)

    Jak wszystko zawiedzie to możesz obejść powyższy problem w ten sposób:
    Wyjście USB maszyny podłącz pod haba USB z zasilaniem, i do haba USB
    podłącz powyższe urządzenie. Kup coś takiego:
    http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,programator+
    czasowy ustaw na np.
    30 minut i podłącz pod to zasilacz haba. Co 30 minut będziesz miał
    restart urządzenia. Całość spakuj do pudełka i masz problem rozwiązany :)

    A co się stanie jak podłączysz tę maszynę z komputerem przez kabel USB i
    ustanowisz sieć? Jest w tej maszynie jakiś system operacyjny?
    Może na tym komputerze podpiętym pod maszynę to maszyna będzie widoczna
    jako dysk i sprawa Ci rozwiąże sama :)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 10. Data: 2013-09-30 06:48:31
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 27-09-2013 12:51, BQB pisze:

> [...]
    > admina mieć nie będę, łamać tego też nie będę, ze względu na gwarancję
    > (maszyna za kilkaset tysięcy, producent jak znajdzie jakąś
    > nieautoryzowaną zmianę w niej, to w razie czego będzie realizował serwis
    > odpłatnie - wolę nie ryzykować). Odnośnie tego huba - nie do końca tak
    > zadziała, gdyż hub z zewnętrznym zasilaniem, jak go nie ma, używa
    > zasilania z USB. Być może są takie, które odłączają zasilanie
    > całkowicie, ale nie spotkałem takich. Cóż, jak nie będzie wyjścia, to
    > dorobi się do tego układ sterujący z LAN, który będzie załączał i
    Trudno Cię zadowolić hihih ale próbuje dalej hihihi.
    Jeśli uważasz że napięcie będzie brał z maszyny przez USB w takim razie
    spreparuj kabel USB. Przetnij żyłę zasilającą. Może to coś pomoże?
    Pozdrawiam
    Robert