  • 21. Data: 2010-12-01 21:13:25
    Temat: Re: [piątkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Dawid" napisał:

    > Ależ proszę
    > *W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
    > Powyższe to "autentyczny" fakt i *dotyczy dysku USB* 2,5"

    Nie, z tego bynajmniej nie wynika, iż chodzi o dysk *wkładany* do
    komputerów. Zazwyczaj dyski USB są używane jako dyski zewnętrzne.

    JoteR

  • 22. Data: 2010-12-01 21:22:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-01 22:13, Użytkownik JoteR napisał:

    > Nie, z tego bynajmniej nie wynika, iż chodzi o dysk *wkładany* do
    > komputerów. Zazwyczaj dyski USB są używane jako dyski zewnętrzne.

    Teraz tobie w odpowiedzi linka do zwierzątek zapoda.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-12-01 22:00:34
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 01 Dec 2010 16:45:12 +0100, Lagod
    <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:

    >No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem,
    >to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.
    Musiałeś to baaaardzo dawno robić, bo prawie 20. letni dysk ma podaną
    bojemność 31,9MB, pomimo że z przemnożenia cylindrów, głowic i
    sektorów na ścieżkę wynika coś nieco innego ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 24. Data: 2010-12-02 08:12:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Po prostu *tempy* jesteś i i nie pierwszy raz się tym chwalisz.

    Te "tempy" mają jakiś związek z katalogiem TEMP? Czy następny dys-leń?

  • 25. Data: 2010-12-02 08:17:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.12.2010 15:32, Lagod pisze:
    > Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
    > :-)))
    No i słusznie, bo kilo, Mega, Giga itp. to fizyczne przedrostki będące
    potęgą dziesiątki.
    Dla potęg dwójki są odpowiednio Kibi, Mebi, Gibi. Niestety są używane
    rzadko, tylko przez dobre oprogramowanie.

    Swoją szosą, 1 grudnia to była środa, a nie piątek :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-12-02 13:31:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.12.2010 16:10, Dawid pisze:

    > A kiedy niby robili je nie masowo?

    Zanim nie zaczęli masowo.

    > Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.

    A jednak. Jak większość rzeczy na tym świecie, produkcja nie zaczęła się
    od masówki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-12-03 08:26:16
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-01 16:57, JoteR pisze:

    > I jak kupowałeś taki na przykład dysk 40GB, to on miał na naklejce

    Było (i jest) na naklejce napisane co do bajta. I to wszystko.

    ________MAT_______

  • 28. Data: 2010-12-03 12:50:51
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-12-01 17:47, WiesłaW pisze:

    > I to jest właśnie imponujące. Świetny przykład, jak można ładować
    > ludzi w bambuko 10 lat i nikt nie oponuje :)

    Hmm, kupujesz dyski na gigabajty? Bo ja to na sztuki, ale ja to w ogóle
    dziwny jestem, truskawki cukrem itp. :)

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 29. Data: 2010-12-03 13:41:26
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
    > Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
    > :-)))
    > Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
    > Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB
    > ;-)
    > Pozdrawiam po 1024-kroć.

    Przecież tak było zawsze. Gdzie ty się uchowałeś?

  • 30. Data: 2010-12-03 16:20:15
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
    > Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
    > :-)))
    A 1GiB=1024^3
    I dobrze. Jest 640 gigabajtów a nie 640 gibibajtów, w dyskach od dawna
    używano przelicznika 1000, tak samo jest w płytach DVD, nie wiem czemu w
    CD inaczej. Denerwujące jest że przelicznik 1024 używany jest zbyt
    często nie tylko do kart pamięci ale też do zliczania wielkości plików
    (które mogą być dowolne a nie 2^n).