  • 31. Data: 2011-07-18 18:11:39
    Temat: Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-18 16:19, Marek pisze:
    > Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
    > nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

    Wiesz, jak ktoś pisze z sensem, to długość tekstu nie przeszkadza
    w czytaniu. Trudno mi się z Tobą nie zgodzić.

    A jak ktoś nie lubi pisać z drugim klawiszem,
    to niech pisze bez ogonków, ale w takim czytniku,
    który ma sprawdzanie pisowni i podpowie prawidłową.

    JD

  • 32. Data: 2011-07-18 18:22:59
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-07-18 00:30, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    oglegroups.com>,

    > 1. Dlaczego?

    By przestała być archaiczna. Ci co ją pisali są już pewnie dawno na
    emeryturach.

    > 2. Jak juz napisalem poprzednio - pisanie bez pliterek ma swoje
    > uzasadnienie. Czy czegos nie zrozumiales?

    Zrozumiałem, ale Twoje argumenty mnie nie przekonują.

    > 3. Jak juz zaaktualizujesz archaiczna netykiete, to wtedy sie czepiaj.

    Nie ja ją pisałem i nie ja ją powinienem poprawić,
    jeśli są jeszcze tacy, co ją za biblię uważają.

    Część jej zasad zwyczajnie się zdezaktualizowała,
    jak właśnie nie używanie ogonków w usenecie.

    > 4. Zacznij tez moze rozmowy z googlem i reszta swiata zeby zaczeli
    > wieksza uwage zwracac na polskie standardy

    Ty masz problem z googlem, Ty z nimi gadaj.

    JD

  • 33. Data: 2011-07-18 20:25:27
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j01svr$21rk$1@newsread1.aster.pl>, JD <j...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > to niech pisze bez ogonków, ale w takim czytniku,
    > który ma sprawdzanie pisowni i podpowie prawidłową.

    Ale co z tego? - ja sie pytam, skoro w archiwum postow z ogonkami i tak
    nie da sie czytac?

    TA

  • 34. Data: 2011-07-18 20:27:36
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <2...@v...goo
    glegroups.com>,
    marek augustynski <m...@g...com> wrote:

    > Zeby bylo bezpiecznie, zeby byl spokoj;)
    > Olej. Swiata nie naprawisz.

    OK, ale jak krospostuje to tez zawsze prestensje...

    TA

  • 35. Data: 2011-07-18 20:47:55
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > OK, ale jak krospostuje to tez zawsze prestensje...

    To jest Zaden problem. Olej tak samo.
    Grupa powinna byc jedna ale jesli ktos juz wpadl na ten szlachetny
    pomysl o rozdzielnosci trzeba pozwolic mu na trwanie w przekonaniu,
    nawet jesli tym kims jest grupa osob. Podzial na foto, art i cyfrowa
    byl szkodliwy wylacznie dla dzielacych. Teraz trzebaby podzielic
    jeszcze cyfrowa na cyfrowa i cyfrowa.trole ale ten pomysl wydaje sie
    niewykonalny;)

    marek

  • 36. Data: 2011-07-18 21:07:38
    Temat: Re: pliterki w usenecie bylo Re: pl.rec.foto.cyfrowa vs pl.rec.foto
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-18 12:58:37 +0200, T...@s...in.the.world said:

    > I co z tego? Skoro pisanie bez pliterek ma wciaz uzasadnienie.

    Ma tylko dla ludzi o zesztywniałych rurkach w mózgu. Tak a propos
    mistrzu netykiety - co się wstawia w temat przy crosspostach?

    > Moze od razu zamienic usenet na forum onetu?

    Jeśli polskie diakrytyki to jedyne co dla Ciebie odróżnia te media, to
    może lepiej się tam przenieś?

    > Przeciez widzisz, ze do pisania nie uzywam ani jednego ani drugiego.
    > Ale zagladam do archiwum googlegroups. I tam czesto tekstow pisanych z
    > pliterkami po prostu nie da sie czytac. No chyba, ze tobie to nie
    > przeszkadza.

    Aaaa, znaczy możesz się w guglowym archiwum poepatować czytaniem
    własnych postów bez krzaków? No to faktycznie jest doskonały powód.

    > To jeden z przykladow.

    BTW. specjalnie wszedłem na grupy Gugla i spojrzałem na ten wątek - w
    ani jednym poście nie ma krzaków. Zajrzałem też do paru sąsiednich,
    paru archiwalnych - poza posypanymi z rzadka tytuałmi - nic.
    Fascynujące, nieprawdaż?

    Z nudów.

    de Fresz

  • 37. Data: 2011-07-18 21:45:09
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <4...@y...go
    oglegroups.com>,
    Marek <2...@g...com> wrote:

    > O kurczę! Zaczęło się od dygresji w wydumanym wątku, a zrobił się z
    > tego temat główny. Skoro tak, to jeszcze trochę OT.
    > Chyba nikt nie zakwestionuje faktu, że pisanie w języku polskim bez
    > polskich znaków diakrytycznych nie jest poprawne. To po prostu
    > kaleczenie języka.

    Mam inne zdanie.
    Mozna roznie zapisywac 'polski'.
    Inaczej sie pisze literature piekna, imaczej teksty prawnicze, inaczej
    smsy i inaczej posty na usenecie.
    Wreszcie - calkiem inaczej sie stenografuje.
    I wyobraz sobie - to wszystko jest 'polski'

    >Owszem, można się do tego przyzwyczaić, ale można
    > się równie dobrze przyzwyczaić do luk w tekście, jakie serwuje Google.

    Z tym sie nie zgodze. Czytajac tekst bezogonkowych w glowie widze tekst
    po polsku. Czytajac teskt z wybrakowanymi literkami - juz nie.
    Zreszta i googlowanie grup newsowych w przypadku slow z lukami nie ma
    sensu.

    > Ale jakim prawem titusie... oczekujesz, że ja powinienem się
    > przyzwyczajać do Twojej nieumiejętności klikania po polsku, zamiast Ty
    > - wyrabiać sobie nawyk przytrzymywania Alt?

    Takim, ze chcesz czy nie chcesz ja pisze zgodnie z netykieta. I z kilku
    powodow ktore juz tu wymienilem.

    > Ot, świeży przykład z sąsiedniego wątku. Łapałem sens, dopóki nie
    > pojawiła się "wolarka". Zrozumiałem oczywiście o co chodzi, ale
    > pierwszą interpretacją słowa było pasterka pilnująca wołów. Czasem to
    > ułomne klikanie prowadzi nawet do nieporozumień. Przykład o "robieniu
    > łaski" bez Alt pewnie już znasz? W jednym z wątków forum e-gory można
    > to nawet znaleźć jako przykład z życia, nie anegdotkę.

    Bzdura. Istnieje jescze cos takiego jak kontekst.
    Zreszta w jezyku polskim (i innych) istnieja synonimy i pewnie jakos ci
    to nie przeszkadza.

    > Netykieta? Wygodna wymówka, ale to ani Biblia, ani gramatyka łacińska.
    > Można ją zmienić, bo jest dziś anachroniczna.

    Ale po pierwsze nikt jej na razie ne zmienil, a po drugie - IMHO nie ma
    takiej potrzeby.

    > To, że
    > Google spartoliło robotę lub niektórzy użytkownicy sieci nie potrafią
    > ustawić sobie kodowania, też nie jest argumentem do przyjęcia.

    Owszem, to jest wlasnie argument.

    > Powinno
    > się pisać po polsku WBREW temu.

    To sobie pisz. A ja wlasnie z tych powyzszych powodow nie bede.

    >A Niestety, to nie jedyny obszar, w
    > którym garstka sprawnych inaczej określa normę dla wygodnej reszty.

    Nie wiem co chcialbys tu zasugerowac ale z pewnoscia nic madrego.

    > Człowiek im starszy, tym mniej jest elastyczny. Mówiąc wprost -
    > betonieje. Nie oczekuję zatem, że zmienisz nawyki pisania w sieci. Ani
    > nawet, że przyznasz mi rację. Ale bądź w tym chociaż uczciwy i nie
    > dorabiaj filozofii, bo dziś już nie da się jej obronić.

    Ale ja niczego nie dorabiam. Te wszystkie watpliwe argumenty ktore tu
    wysuwasz rownie dobrze moglbym uzyc przeciwko tobie.

    > A przy okazji (choć powinienem na priv, ale wygoda...
    > rozumiesz... ;) )... podobno ktoś Ci tu popsuł zabawę. Dość dziecinną,
    > ale jednak. Chcesz się bawić moim kosztem? OK. To grupa rec. a mi nie
    > ubędzie. Ale powinieneś po tym "przybić piątkę" albo M.W. na rowerowym
    > preclu, albo Kalemu. Tylko mi nie pisz, że "temu drugiemu się nie da i
    > co teraz?" To taka retoryka :).

    Mhm.
    Zdaje sie ze poprzednio dales mi ironiczna rade (bedac z siebie dumny,
    jakie to dowcipne) ze przeciez mam klawisz Alt po prawej stronie itd.
    Odpowiedzielem, ze nie mam, nieco burzac twoje wyobrazenia o
    rzeczywistosci. Bo trafiles ta ironia jak kula w plot.
    Tobie wolno byc ironicznym a mi nie?
    To jest dopiero moralnosc Kalego.

    > Przepraszam wszystkich za długość tej epistoły, ale mam chwilowo
    > nudny, domowy okres wakacji. A to sprzyja nadmiernemu klikaniu.

    No wlasnie. IMHO ten post byl dlugi, nudny i niczego nowego nie wnoszacy.

    TA

  • 38. Data: 2011-07-18 22:37:52
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j027aq$lbq$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ma tylko dla ludzi o zesztywniałych rurkach w mózgu.

    Coz za blyskotliwa i cieta riposta.

    >Tak a propos
    > mistrzu netykiety - co się wstawia w temat przy crosspostach?

    A po co? Co to by zmienilo?
    Zreszta, zaznaczylem to w pierwszym poscie.

    > Jeśli polskie diakrytyki to jedyne co dla Ciebie odróżnia te media, to
    > może lepiej się tam przenieś?

    No, ale moze bysmy jednak wprowadzili kolorowanie watkow, html no i
    flasza. Nie krepuj sie.

    > Aaaa, znaczy możesz się w guglowym archiwum poepatować czytaniem
    > własnych postów bez krzaków? No to faktycznie jest doskonały powód.

    Ale przyznasz ze z tym zgadnieciem, ze uzywam OE to trafiles jak kula w
    plot? Skad ci to przyszlo do glowy, zwlaszcza ze wiesz ze uzywam makow.

> [...]
    > ani jednym poście nie ma krzaków. Zajrzałem też do paru sąsiednich,
    > paru archiwalnych - poza posypanymi z rzadka tytuałmi - nic.

    Nie, zupelnie nie zrozumiales.
    Czy rzeczywiscie ty jestes ten bystry de Fresz?
    Czy to jakis podszywacz?
    A teraz, skoro sie nudzisz, przeczytaj ten watek raz jeszcze.

    > Z nudów.

    Aha...
    TA

  • 39. Data: 2011-07-18 23:37:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...onet.
    pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > No, ale moze bysmy jednak wprowadzili kolorowanie watkow, html no i
    > flasza. Nie krepuj sie.

    Zapomnialem o top-postingu.
    To takie archaiczne.

    TA

  • 40. Data: 2011-07-18 23:58:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-07-19 01:37, T...@s...in.the.world wrote:
    > Zapomnialem o top-postingu.
    > To takie archaiczne.

    Są przypadki w których top-posting ma swoje solidne uzasadnienie,
    potrafisz sobie takie coś wyobrazić w oderwaniu od świętości
    netykietycznego przykazania?

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564