    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: poglądanie RS485 ciąg dalszy - dziwny oscylogram...
    Date: Wed, 27 May 2009 16:10:06 +0200

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gvj9t1$be9$1@news.onet.pl...
    > Za poradą grupowiczów zmontowałem sobie (duże słowo :) wtyczkę do
    > LPT (nie mam cyfrowego oscyloskopu), i za pomocą programu
    > Digitrace zacząłem podglądać co się dzieje
    > na łączu RS485 (dla przypomnienia - próbuję wyczaić, jaka jest
    > prędkość i format transmisji pomiędzy modułami pewnego systemu,
    > opartego na PIC17C42 z zegarem 16Mhz).

    > No i prawdę mówiąc lekko jestem w polu, bo to co widać, wygląda
    > chyba dziwnie...
    > http://www.savefile.com/projects/808769424

    To co masz na dluzszym okresie sugeruje ze odczyt jest zanegowany -
    tzn dolny stan na wykresie odpowiada 1 - bity stopu.
    Na zblizeniu - to co zaznaczyles wyglada na jeden znak.
    Jakby nadawali 00, ale troche szeroki ten krotki impuls - jakby dwa
    bity, wiec moze 80 lub bit parzystosci, lub dwa bity stopu

    77.52us na znak, to tak w zaleznosci od ilosci bitow na znak da
    bodow:

    9 116099
    10 128998
    11 141898
    12 154798

    Jesli dobrze odczytales kwarc, to obstawialbym ze predkosc wynosci
    125k, choc niewykluczone ze dla kompatybilnosci z pecetem dali 115k
    [o ile pic na to pozwala] i 7 bit znaku +start+stop , ewentualnie
    160k - i np 8p2.

    > Patrzę na toto i za cholerę nie widze w tym jakiegoś sensownego
    > formatu typu bit startu, bity danych, parzystosc, stop... i w
    > dodatku ten pojedynczy "bit" następujący po całej sekwecji.

    FF, choc oczywiscie moze byc inaczej.

    > No ale to mniejsza. Prędkości transmisji też są do obliczenia
    > (Fosc / (64*(n+1)), gdzie n=0 do n=255.
    > Czyli max. 250 kbit dla tego kwarcu (16.000.000 / (64*1)) =
    > 250.000

    no to jednak 125k ..

    > No nie chce mi się wierzyć, że program jakoś "ręcznie" manipuluje
    > w transmisji, bo to są dość proste moduły ("centralka" i moduły
    > ściemniaczy do żarówek). Żaden kosmos.

    A nie jest to przypadkiem DMX ?

    J.