    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.rec.rowery
    Subject: Re: pojemność akumulatorków w lampkach LED.
    Date: Mon, 9 Dec 2013 11:48:23 +0100

    On Mon, 9 Dec 2013, DJ wrote:

    > Zatem gdzie i jakie kupować, aby uniknąć superbadziewia, a jednocześnie nie
    > przepłacać?
    > Czyli rozsądny kompromis między ceną a jakością. Ktoś może coś polecić? Np z
    > rozmiaru 18650.

    To masz 3 wyjścia:
    1. Kupić nówki, najlepiej Samsunga - może i drogie (chociaż 20zł to nie
    jest jakiś majątek), ale mają tyle co trzeba i w wypadku latarki
    dodatkowe kilka godzin świecenia jest tego warte.

    2. Kupić zużyte akumulatory do laptopów, najlepiej tam gdzie można je
    pomacać. Z mojego doświadczenia, to akumulatory, które już nie zasilą
    laptopa mają jeszcze ponad 50% pojemności. Ale trzeba znaleźć takie
    'świeże' padaki. Najłatwiej przy bateriach z wbudowanym wskaźnikiem. Np. w
    Dell-ach jak przytrzymasz dłużej guzik, to pokazuje stopień zużycia (jak
    krótko, to naładowanie, a to pewnie będzie zerowe, więc się nie zaświeci).
    Nieważne jaki będzie - jeżeli cokolwiek się zaświeci, to w środku masz na
    100% całkiem żwawe akumulatory do latarki.

    3. Kupić najtańsze nowe akumulatory do jakiś egzotycznych laptopów i
    sobie to rozbebeszyć - zdarzają się takie w całkiem sensownych cenach.

    Generalnie te wszystkie 'ultrafire'(*), to czysty chiński recycling - my
    im sprzedajemy złom, oni to rozbierają, wrzucają w koszulkę i sprzedają nam z
    powrotem.

    (*) - mam jeden taki, bo dawali gratis z latarką, realnie miał 500mAh i
    obciążalność prawie żadną (napis był 3000mAh).

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg