  • 1. Data: 2011-04-06 10:58:06
    Temat: problem stacja dyskietek 3,5 cala
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    Jeżeli płyta głowna nie ma gniazda do którego mozna podłączyć stację
    dyskietek 3,5 cala to czy jest jakaś możliwość podłaczenia jej w celu
    zgrania paru danych?
    Zbigniew

  • 2. Data: 2011-04-06 11:04:54
    Temat: Re: problem stacja dyskietek 3,5 cala
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > dyskietek 3,5 cala to czy jest jakaś możliwość podłaczenia jej w celu
    > zgrania paru danych?

    nie lepiej pen-drive ?

  • 3. Data: 2011-04-06 11:05:32
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2011-04-06 12:58, zbigniew pisze:
    > Jeżeli płyta głowna nie ma gniazda do którego mozna podłączyć stację
    > dyskietek 3,5 cala to czy jest jakaś możliwość podłaczenia jej w celu
    > zgrania paru danych?

    Rozwiązanie troche inne - ale pewnie zostaje zakup stacji dyskietek na
    usb, albo zabranie dyskietki do kogoś kto jeszcze posiada fdd i
    przerzucenie na pena/płytkę/maila.

  • 4. Data: 2011-04-06 11:10:52
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

    Użytkownik "ikov" <i...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Rozwiązanie troche inne - ale pewnie zostaje zakup stacji dyskietek na
    > usb, albo zabranie dyskietki do kogoś kto jeszcze posiada fdd i
    > przerzucenie na pena/płytkę/maila.

    a nie ma jakieś przejściówk,i żeby sie ja dało podłaczyć?

  • 5. Data: 2011-04-06 11:10:58
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > nie lepiej pen-drive ?

    Nie sadze, zeby Zbigniew chcial "zgrywac dane" NA dystkietki... ;)

    Wracajac do tematu: stacja FDD na USB lub... caly pecet "z epoki".
    Nie wiem, czy drugie rozwiazanie nie wyjdzie przypadkiem taniej,
    tylko wiekszy problem z utylizacja pozniej... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 6. Data: 2011-04-06 11:16:00
    Od: ikov <i...@t...pl>

    > a nie ma jakieś przejściówk,i żeby sie ja dało podłaczyć?
    Gdybym znał odpowiedź to bym napisał, a tak podałem inne rozwiązania,
    ew. pozostaje google lub czekanie na inne odpowiedzi. Ale czy próba
    zdobycia takiej przejściówki (o ile istnieje) nie będzie bardziej
    czasochłonna, trudniejsza lub droższa niż podejście gdzieś z dyskietką?
    No chyba że jest ich cały karton...

  • 7. Data: 2011-04-06 11:18:11
    Od: "zbigniew" <z...@w...pl>

> [...]
    > takiej przejściówki (o ile istnieje) nie będzie bardziej czasochłonna,
    > trudniejsza lub droższa niż podejście gdzieś z dyskietką? No chyba że jest

    dziękuję

  • 8. Data: 2011-04-06 13:53:47
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "zbigniew" napisał:

    > Jeżeli płyta głowna nie ma gniazda do którego mozna podłączyć stację
    > dyskietek 3,5 cala to czy jest jakaś możliwość podłaczenia jej w celu
    > zgrania paru danych?

    Zobacz w BIOS-ie, czy on w ogóle obsługuje FDD. Jeśli tak, to jest spora
    szansa, że na płycie jest miejsce pod złącze FDD, tylko producent nie
    pofatygował się go wlutować (sprawdź organoleptycznie posiłkując się
    schematem płyty). Jeśli na płycie są punkty lutownicze, to dalej już z
    górki - zaopatrz się w odsysacz, lutownicę, cynę (tylko nie bezołowiową!)
    oraz listewkę dwurzędową goldpinów i do dzieła ;-)

    JoteR

  • 9. Data: 2011-04-06 14:06:34
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-06 15:53, JoteR wrote:

> [...]
    > górki - zaopatrz się w odsysacz, lutownicę, cynę (tylko nie
    > bezołowiową!) oraz listewkę dwurzędową goldpinów i do dzieła ;-)

    IMHO, inwestycja w USB-FDD może się przydać, chociazby dlatego, ze
    bezproblemowo mozna to podlaczyc do kazdego sprzetu... nawet jezeli
    zaistnieje potrzeba wykorzystania raz na kilka mies.

    W przeciwienstwie do lutowania, sprzet USB bedzie mogl byc
    wykorzystywany praktycznie po wsze czasy.

  • 10. Data: 2011-04-06 14:07:37
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-06 13:18, Użytkownik zbigniew napisał:

    > dziękuję

    Wynalazek LS-120 czyta dyskietki a podpina się go pod stare
    złącze IDE (model wewnętrzny), tylko nowego to już raczej nie kupisz.