  • 11. Data: 2010-07-27 20:19:45
    Temat: Re: programowanie - materiaÂły do samodzielnej nauki
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 20 Lip, 18:01, j...@p...onet.pl wrote:

    > Ukończyłem tuż przed końcem XX wieku. Uważam za przestarzałem bo uczono mnie
    > VDMu i historii systemów operacyjnych.

    > Uważasz że nie ma przyszłości? Aktualnie jest popularny.

    Apropo zarobków, na razie zarobiłem najwięcej na C++, ale jeśli w
    najbliższej przyszłości nic się nie zmieni, to C++ spadnie na drugie
    miejsce, a na pierwsze wejdzie właśnie PHP.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-07-27 20:28:49
    Temat: Re: programowanie - materiały do samodzielnej nauki
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 25 Lip, 13:45, "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>
    wrote:

    > Po pierwsze, sugerowałbym pobawić się czymś bardziej niskopoziomowym.
    > Jeśli nauczysz się PHP, będzie Ci trudno nauczyć się czegokolwiek innego,
    > bo PHP jest bardzo prostym językiem pełnym gotowców. Jeśli natomiast
    > nauczysz się - na przykład - C++, z dużą łatwością nauczysz się później
    > C#, Javy i PHP.
    Prawdą jest że przejście z C++ na PHP jest bardzo łatwe. Ale jeśli
    kolega chce tylko(!) programować www to nie ma sensu aby uczył
    się najpierw C++, żeby potem PHP było łatwiejsze. Od razu uczyć
    się PHP. Faktem jest również, że przejście z PHP na C++ itp
    może być trudne.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-07-28 07:59:55
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Apropo zarobków, na razie zarobiłem najwięcej na C++, ale jeśli w
    > najbliższej przyszłości nic się nie zmieni, to C++ spadnie na drugie
    > miejsce, a na pierwsze wejdzie właśnie PHP.

    Pod względem zarobków, czy popularności?

    C++ i PHP nie konkurują z sobą, a uzupełniają się.
    Trudno je porównywać, poza tym, że mają zbliżoną składnię.

  • 14. Data: 2010-07-28 08:31:45
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:op.vgedl2ji8x7o78@notebook...
    > [...]
    > Ktoś bredzi. Niby _ukończył_ (magisterium!) studia - a nie potrafi
    > znaleźć materiałów do samodzielnej nauki?!

    Takie dziwne?

    Jak zajrzysz do pierwszej lepszej księgarni (również internetowej), to półki aż
    uginają się od "kolorowych" pozycji.
    Co wybrać?
    Dobrze jeśli ktoś poradzi, prawda?
    Nie wszystko, co jest drogie, kolorowe, grube, reklamowane, waży 5kg, jest
    dobre.

    W przypadku PHP sprawa wydaje się prosta.
    Żelazna pozycja dla każdego początkującego, czyli "PHP i MySQL...Vademecum...":
    http://bit.ly/czRoXG

    Wg mnie bardzo dobra, jako druga dla znających podstawy (korzystałem i polecam)
    jest "PHP5 zaawansowane programowanie."
    http://bit.ly/90Qg9m

    > Trollować też trzeba umieć.

    No właśnie, panie slawek. ;)

    > Do tego "matematyka" - kurcze bladawca - rozumiem, ktoś uczył się Algolu
    > 68 i słabo odnajduje się w Adzie 95 (to był żart)... ale matematyka
    > niewiele zmieniła się, jeżeli ktoś był dobry 100 lat temu "w te klocki"
    > - to i dzisiaj bardziej niż sobie da radę. Języki programowania się
    > zmieniają, moda się zmienia, a matematyka jest wieczna, no...
    > przynajmniej te jej podstawy, które potrzebne są w informatyce.

    Kto był dobry, to i będzie dobry, a kto zły... Taka prawda. :D

    > Te wszystkie "pechapy" - nie obraźcie się - aby wystartować to, tak na
    > oko, potrzeba może jeden weekend - komuś kto ma dyplom magister
    > (wentualnie inż.) informatyk.

    Na oko to chłop w szpitalu zmarł.
    Na forach internetowych aż się roi od omnibusów, którzy to w dwa tygodnie
    nauczyli się C++, w tydzień PHP, a teraz zabierają się za Javę, którą to, znając
    podstawy C++, opanują w dwa wieczory. :)))

    Możliwość łatwego startu, nie oznacza, że dana technologia jest łatwa i prosta.
    Nie ma tak dobrze.
    Jeśli ktoś chce programować w php, a nie pisać "skrypciki", to tak samo powinien
    znać wzorce projektowe, zasady oop... niezależne od j. programowania.

    > Czy tak nisko upadł poziom studiów!?

    Ludzie nisko upadli. ;)

    j.

  • 15. Data: 2010-07-28 13:12:11
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 28 Lip, 09:59, "jcm" <j...@1...pl> wrote:

    > C++ i PHP nie konkurują z sobą, a uzupełniają się.
    > Trudno je porównywać, poza tym, że mają zbliżoną składnię.

    To jak coś ma nawiasy klamrowe i średniki na końcu instrukcji, to już
    ma zbliżoną składnię?

  • 16. Data: 2010-07-28 22:14:24
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 28 Lip, 15:12, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > To jak coś ma nawiasy klamrowe i średniki na końcu instrukcji, to już
    > ma zbliżoną składnię?

    Pod tym względem tak.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-07-28 22:18:14
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 28 Lip, 09:59, "jcm" <j...@1...pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:29cdc776-3e7f-4de5-998d-f8f6d73bf775@
    e30g2000vbl.googlegroups.com...

    > Pod względem zarobków, czy popularności?
    Zarobków. PHP to niekoniecznie 1500zł z którego
    ciężko utrzymać rodzinę.

    > C++ i PHP nie konkurują z sobą, a uzupełniają się.
    > Trudno je porównywać, poza tym, że mają zbliżoną składnię.
    Dwa inne światy, pomimo że słowa kluczowe i klamerki takie
    same.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-07-29 06:57:01
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Mariusz Marszałkowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Dwa inne światy, pomimo że słowa kluczowe i klamerki takie
    > same.

    O to mi chodziło.

    Ale przecież oba światy można z sobą łączyć z dobrymi efektami (Java, .NET).

  • 19. Data: 2010-07-30 09:08:06
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 07/20/2010 05:05 PM, j...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > byłbym zainteresowany wiedzieć czy istnieją jakieś szczególnie warte polecenia.

    http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Strona_g
    %C5%82%C3%B3wna

  • 20. Data: 2010-07-31 16:39:52
    Od: Kicer <...@...c>

    jcm wrote:

    > Ale przecież oba światy można z sobą łączyć z dobrymi efektami (Java,
    > .NET).

    Powolność php + składnia c++* ?:>

    *w porównaniu np do pascala, składnia c++ to jedna wielka siecz ;)

    pozdro

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86