  • 11. Data: 2012-09-24 09:29:14
    Temat: Re: proszę o pomoc kobieta
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    GrzegorzJ <g...@k...pl> wrote:

    > A ze sprzet posiada zapas mocy nie znaczy ze trzeba odkrecac na maxa, można
    > spokojnie do tego podchodzić a zawsze jest zapas w manetce to czasami może
    > pomoc.

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że tu nie chodzi tylko o moc silnika?

    Większa moc to większe hamowanie silnikiem (niedoświadczona osoba, która
    w zakręcie odpuści gaz, może się zdziwić), mocniejsze zawieszenie, którego
    praca może zaskoczyć, większa masa motocykla, który przy parkingówce może
    być nie do utrzymania, czy chociażby mały kąt główki ramy. Smutne jest,
    gdy to motocykl prowadzi kierującego, a nie odwrotnie.

    W ten sposób każdemu możnaby od razu polecić Hayabusę - bo zapas mocy jest,
    ale nie trzeba z niego korzystać.

    Widziałem jak ktoś początkujący jeździ na 125, widziałem też jak jeździ na
    GSXF 750 (po parkingu, dałem się przejechać), który wcale nie jest demonem
    mocy. Różnica jest ogromna.

    Nie mówię że dziewczyna sobie nie poradzi, ale jak zadaje takie pytania, to
    chyba jest jeszcze za wcześnie.

    > Na tej jej 125'tce też moze pojawic sie katamaran który nagle wyjechał z
    > bocznej uliczki i moc tu nie ma zanczenia

    Akurat w nagłych sytuacjach zapas mocy jest zaletą...

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++

  • 12. Data: 2012-09-24 09:31:52
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Adam Wysocki napisał(a):
    > Większa moc to większe hamowanie silnikiem

    A coz to za bzdura???? 130 konny plastik R4 600ccm w ogole nie hamuje
    silnikiem w porownaniu z 50 konnym singlem 600. Moc nie ma nic do
    hamowania silnikiem.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 13. Data: 2012-09-24 09:48:05
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:

    > A coz to za bzdura???? 130 konny plastik R4 600ccm w ogole nie hamuje
    > silnikiem w porownaniu z 50 konnym singlem 600. Moc nie ma nic do
    > hamowania silnikiem.

    I hamuje mniej niż singiel 125?

  • 14. Data: 2012-09-24 09:53:32
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Sun, 23 Sep 2012 09:13:10 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za dominika814
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witam serdecznie
    > Mam na imie Dominika mam 31 lat
    > Jeżdzę na cross-ie 125 Honda caly sezon

    Nie mogę sobie wyobrazić lepszego wstępu do 600ccm niż cross/enduro 125.
    Moim zdaniem spokojnie dasz sobie radę.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 15. Data: 2012-09-24 09:55:28
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Adam Wysocki napisał(a):

    > I hamuje mniej niż singiel 125?

    a pisales cos o 125tce? Pisales o mocy. Ale tak, 125 singiel bedzie
    bardziej narowiscie hamowal silnikiem przy odjeciu gazu niz r4 600ccm
    ktory silnikiem pakrycznie w ogole nie hamuje. Przejedz sie duzym
    silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie silnikiem i wroc tu
    i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
    to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 16. Data: 2012-09-24 09:58:52
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 24 Sep 2012 09:55:28 +0200) ktos podajacy sie za Kamil Nowak 'Amil'
> [...]

    > i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
    > to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)

    Chyba, że to 125ccm to 2T.

  • 17. Data: 2012-09-24 12:02:34
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 24.09.2012 Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> napisał/a:

> [...]
    > i napisz ze walnales gafe. Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc
    > to juz w ogole mi sie nie chcialo komentowac :)

    Właśnie miałem napisać, ale mnie po części ubiegłeś. Na sportowych 600,
    jeździ się bardzo łatwo i przyjemnie, to jest ich największa zaleta
    i zarazem wada. Sześćsetki są niebezpieczne, bo niewiele umiejący
    kierownik może szybko nabrać przekonania, że już wszystko umie itd.
    I zacząć bardzo przeginać.

    --
    kakmaratgmaldotcom

  • 18. Data: 2012-09-24 14:56:51
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:

    > a pisales cos o 125tce?

    No, porównujemy ze 125-ką, tak?

> [...]
    > Przejedz sie duzym silnglem albo duza V-ka i zobaczysz co to hamowanie
    > silnikiem i wroc tu i napisz ze walnales gafe.

    Jeździłem. Duża V-ka hamuje dużo bardziej niż duża R-ka. Duży singiel też
    hamuje bardziej, niż duża R-ka. Ale mówimy o różnicy między dużą R-ką i
    małym singlem. I tak, podtrzymuję, że hamowanie silnikiem na R4 750 jest
    większe, niż na singlu 125. Może nie tak bardzo, ale jednak jest.

    > Z zawieszeniem lepszym ktore moze zaskoczyc to juz w ogole mi sie nie
    > chcialo komentowac :)

    Czyli uważasz, że przy highside twardość tylnego zawieszenia nie ma znaczenia?

  • 19. Data: 2012-09-24 15:20:24
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 24 Sep 2012 12:56:51 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    [...]

    > Czyli uważasz, że przy highside twardość tylnego zawieszenia nie ma znaczenia?

    Nie sądzisz, że troche przesadzasz? Rozumiem, że w przypadku gdyby
    wątkotwórczyni na niczym innym nie jeździła to byłoby niewskazane
    wsiadanie na sportowe 600, ale przecież ona ma już jakieś doświadczenie.
    Więc jaki Twoim zdaniem powinien być kolejny krok po 125?
    250->300->400->500 i dopiero 600 (to wszystko oferta sportowych Kawasaki)
    :)

  • 20. Data: 2012-09-24 15:43:33
    Od: "Majak" <d...@o...pl>

    "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote in message
> [...]
    > dominika814
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Nie mogę sobie wyobrazić lepszego wstępu do 600ccm niż cross/enduro 125.

    Jeszcze dobrze by było jakbyśmy sie dowiedzieli jak kolezanka tej 125 uzywa.
    Czy to CR na 2T co ma 40 kucy i zapirnicza az miło ?
    Czy lata na torze ?
    Bo jeśli tak , to powinna dać radę .
    Myślę , że gorzej by było w odwrotnym kierunku, z 600-tki na tor z 40
    konnym silnikiem.
    Pozdrawiam
    M.