eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzegrzanie silnika, czy groźne w skutkach.. › Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
  • Data: 2012-09-25 21:40:01
    Temat: Re: przegrzanie silnika, czy groźne w skutkach..
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.09.2012 21:00, Bastion pisze:
    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:k3rilj$qqj$1@node2.news.atman.pl...
    >> Zbiorniczek wyrównawczy jest najwyższym punktem instalacji, więc może być
    >> tak ze w nim jest sucho, ale w obiegu jest wystarczająco płynu do
    >> schłodzenia silnika. Mnie spotkała sytuacja że poziom obniżył się poniżej
    >> termostatu(bo tam miałem nieszczelność) po czym reszta wody w skutek
    >> przegrzania wyparowała. Włączenie nawiewu do kabiny nic by nie zmieniło
    >> ponieważ w nagrzewnicy tez nie było wody.
    >
    > Sorrki za literowki w poprzednim poscie.
    >
    > U mnie jest taka sytuacja, ze w normalnych warunkach temperatura silnika
    > (oleju)
    > utrzymuje sie w okolicy 85 oC i nigdy nie przekracza 90 oC.
    > Kiedys w czasie jazdy zauwazylem, ze temperatura siega do 95.
    > Zatrzymalem auto i sprawdzilem plyn chlodniczy- z zbiorniczku bylo sucho.
    > Nie chcialem dolewac zwyklej kranowy, nie mialem tez kasy na kupno plynu.
    >
    > Zrobilem tak jak opisalem wczesniej (nawiew, otwarte okna, ogrzewanie kabiny
    > ma max).
    > To byl goracy letni dzien, ze 30 stopini w cieniu. W kabinie zrobilo sie
    > goraco jak w saunie
    > ale zadzialalo, temperatura silnika spadla w cziagu 5-10 minut do 60-65 oC.
    > Tak pokonalem trase ok 12 km.
    >
    > Trudno mi powiedziec czy w nagrzewnicy byl jeszcze plyn. W domu dolalem 1,5l
    > borygo.
    > Mysle, ze ta metoda jest w sytuacjach awaryjnych naprawde skuteczna.
    > Powinno zadzialac nawet jezeli w nagrzewnicy bedzie tylko powietrze.

    1,5l to chyba tak na granicy że jeszcze silnik jest chłodzony, jak by
    nie miałeś cieczy w głowicy to by nagrzewnica nie schodził silnika, a
    reszta płynu szybko by wyparowała. Tak ja miałem, zeszło poniżej
    termostatu a reszta poszła w gwizdek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: