  • 11. Data: 2023-10-23 12:06:14
    Temat: Re: przelaczanie obciązenia
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.10.2023 o 08:22, m pisze:
    > należy  spodziewać się łuku pomiędzy stykami nieruchomymi ?. To
    > generalnie wielostopniowe obciążenie regulowane przekaźnikami ma być.

    Przekaźnikami ustawiać konfigurację połączeń, a następnie
    stycznikiem/przekaźnikiem załączać wybrany stan.

    Robert

  • 12. Data: 2023-10-23 18:45:11
    Od: m <...@e...com>

    > Przekaźnikami ustawiać konfigurację połączeń, a następnie
    > stycznikiem/przekaźnikiem załączać wybrany stan.
    >

    > Robert

    Dokładnie tak zrobię. Po przemyśleniu i konsultacjach.
    pozdrawiam.

    Michał

  • 13. Data: 2023-10-24 02:37:37
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 23 października 2023 o 09:40:53 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
    > Prędzej coś z R15
    Coś mi się obiło (dawno i nie wiem czy prawda) że R15 nie spełniają wymogów
    bezpieczeństwa na izolację między cewką a stykami.
    Coś tam że chyba za małe odległości - choć pewnie i tak większe niż w ładowarkach z
    logo "China Export".
    Stare info jeszcze z PRL ale teraz patrzę we współczesne PDF-y - dla R15 w powietrzu
    3mm a po izolacji 4,2mm - a dla RM94 obie 8mm czyli coś w tym jest, mimo że
    miniaturowy to widać lepsza konstrukcja pod tym względem.

  • 14. Data: 2023-10-24 10:48:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.10.2023 o 02:37, M M pisze:
> [...]
    powietrzu 3mm a po izolacji 4,2mm - a dla RM94 obie 8mm czyli coś w tym jest, mimo że
    miniaturowy to widać lepsza konstrukcja pod tym względem.

    Ale spotykam jeszcze takie działające na 230v. Fajne, bo mają gniazdo i
    nie trzeba lutować co ułatwia wymianę. Zostało mi ze starych czasów
    kilka sztuk 4PDT ale ja je używam na 12V. Posrebrzana i duża
    powierzchnia styku robi tutaj dobrą robotę jak i odpowiednia sprężyna.
    10A na styku nie robi na nim wrażenia. Są gdzieś współczesne zamienniki
    ale nie szukałem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 15. Data: 2023-10-24 11:46:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 17:37:37 -0700 (PDT), M M wrote:
> [...]
    powietrzu 3mm a po izolacji 4,2mm - a dla RM94 obie 8mm czyli coś w tym jest, mimo
    że miniaturowy to widać lepsza konstrukcja pod tym względem.

    3mm spokojnie na 240V starczy.

    Ale jak ktos/norma wymaga 4kV, to gorzej ...

    J.

  • 16. Data: 2023-10-24 13:40:52
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    m <...@e...com> wrote:

    > Mam przekaźnik na przykład RM85 i chcę przełączać obciążenie
    > rezystancyjne pomiędzy fazą (230V) a N. Podam na styk normalnie zwarty N
    > a na styk załączany L. Obciążenie do styku przełączanego. Pytanie mam
    > czy ktoś robił coś takiego czy działało ?

    Robiłem (kiedyś, dawno temu). Nie pamiętam już co to miało na celu ani
    jaki był charakter obciążenia. Przekaźniki właśnie RM85 lub podobne (na
    pewno DPDT i w tej obudowie, to chyba jednak Findery były).

    Czy zadziałało? Odpowiem wierszem:

    "Głośny wybuch, ognia błysk, osmalony będzie pysk"

    --
    A znacie to jak student poszedl do profesora i zdaje..
    Ze nic nie umial i profesor nie wiedzial jaka ocene mu dac, bo nizszej