  • Data: 2009-01-02 13:57:24
    Temat: Re: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plików
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Staniak pisze:
    > On 02.01.2009, Bernard <b...@e...net> wroted:

    > Skoro już uderzasz w struny etyki zawodowej, przypomij sobie kto powiedział
    > "premature optimalization is the root of all evil" i kiedy to było. Użycie
    > zasobów jest problemem od momentu kiedy się okazuje że jest problemem, ani
    > chwili wcześniej.
    Mem[||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
    Na systemie na którym nic się aktualnie nie dzieje, jeszcze
    niedawno przy takiej pracy miałem zajęte ~600MB, ale zrobiłem
    aktualizację do nowego ubuntu (z kde4). Akregator zabiera teraz mniej(to
    na plus). Ale reszta - małe programiki, które mają spełniać jakieś
    ściśle określone funkcje: nowe konsole - 30MB, było 8-12MB, yakuake -
    26MB, było ~8MB, kmix (ten program reguluje tylko głośność, nic
    więcej...) 20MB - wcześniej 5MB. Programy, które robią dokładnie to samo
    co poprzednie wersje, zostały tylko przepisane do nowej wersji
    biblioteki po drodze przytyły nawet 4razy. I to jest już marnowanie
    zasobów, jeszcze trochę i nie da się równocześnie słuchać muzyki i
    przeglądać stron, bo za mało ramu będzie...

    Tak, pamięci jeszcze mam dużo, żaden z tych programów nie zabiera _dużo_
    pamięci w stosunku do całości dostępnej, ale:
    1. ziarnko do ziarnka i system ma prawie 2 razy tyle ramu zajęte
    2. ten system na razie tylko przeglądał strony i odbierał maile. Nie
    odpaliłem żadnego narzędzia do pracy... VirtualBox+netbeans i system
    zaczyna swapować.

    Michoo