    From: "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przepalenia (?) ekranu/matrycy TV
    Date: Wed, 23 Nov 2022 14:59:58 +0100

    1634Racine w news:637a6ec6$0$458$65785112@news.neostrada.pl
    > telewizor (panasonic, LEDowy) kupiony 3-4 lata temu -->
    > https://tinyurl.com/2m25tz3n
    > Takie plamy sa od jakiegos czasu na ekranie tv, dosyc dobrze widac je na
    > jasnych, jednolitych obrazach:
    > https://imgsh.net/a/GRPHvHQ.png
    > https://imgsh.net/a/ThYZTkH.png
    > https://imgsh.net/a/ynHALe2.png
    > - trzy idealnie rownolegle szeregi plam, szeregi zawsze sa w tym samym
    > miejscu, nie wiem, czy liczba plam w kazdym szeregu jest zawsze taka
    > sama, ale rzucajaca sie w oczy regularnosc jest.
    > LEDy, przepalenia jakies.... cos padlo...
> [...]

    dzieki za pisanie o tym.
    moje dod. info jest takie, ze tv jest starszy - bite 6 lat i ok 3-4 mies.
    temu pojawily sie te kropy.
    czyli: ta awaria nie jest cecha natywna tej akurat serii panasonica, to sie
    stalo nagle.

    tutaj sprawa identico, podpowiedziano takie rozwiazanie:
    https://www.ifixit.com/Answers/View/388703/How+to+re
    move+or+fix+spots+'dots'+on+my+Panasonic+LED+TV
    czyli:
    " you may have got a refurbed TV they forgot to put the diffuser panel over
    the backlight".
    Chlop zalozyl temat i nie jest jasne, czy: tv od nowosci dawal plamy, czy
    kupil jako *refurbished* , czy na poczatku byl ok, ale dal po czasie do
    remontu i u niego stal sie refurbished z plamami....

    Bez watpienia pojawia sie motyw *dyfuzora* , co-by-to-nie-znaczylo, o czym i
    tutaj w watku sugerowano.
    Reperacja to chyba srednio oplacalna....