    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przepalenia (?) ekranu/matrycy TV
    Date: Sun, 27 Nov 2022 19:44:48 +0100

    W dniu 23.11.2022 o 14:59, 1634Racine pisze:
    > 1634Racine w news:637a6ec6$0$458$65785112@news.neostrada.pl
    >
    > dzieki za pisanie o tym.
    > moje dod. info jest takie, ze tv jest starszy  -  bite 6 lat i  ok 3-4
    > mies. temu pojawily sie te kropy.
    > czyli: ta awaria nie jest cecha natywna tej akurat serii panasonica, to
    > sie stalo nagle.
    >
    > tutaj sprawa identico, podpowiedziano takie rozwiazanie:
    > https://www.ifixit.com/Answers/View/388703/How+to+re
    move+or+fix+spots+'dots'+on+my+Panasonic+LED+TV
    > czyli:
    > " you may have got a refurbed TV they forgot to put the diffuser panel
    > over the backlight".
    > Chlop zalozyl temat i nie jest jasne, czy:  tv od nowosci dawal plamy,
    > czy kupil jako *refurbished* , czy na poczatku byl ok, ale dal po czasie
    > do remontu i u niego stal sie refurbished z plamami....
    >
    > Bez watpienia pojawia sie motyw *dyfuzora* , co-by-to-nie-znaczylo, o
    > czym i tutaj w watku sugerowano.
    > Reperacja to chyba srednio oplacalna....

    te okręgi które widać na fotkach, są w miejscach diód. tyle że są o
    wiele wieksze niż diody, o wiele wieksze niż te "soczewki". ale na bank
    okręgi są powiązane z diodami. stawiam ze to kurz. skąd się tam wziął i
    dlaczego jest w kółeczkach - nie wiem. jak sam lubisz grzebać, cokolwiek
    grzebać, bo trudno to nazwać elektroniką, rozbierz, umyj, poskładaj -
    będziesz zadowolony. jeśli każda godzina Twojego życia jest warta 100zł
    - kup z olxsa, albo nowy.
    JA zachęcam do naprawy starego, to bardziej ekologiczne niż wszystko
    inne do czego nas się nakłania

    ToMasz