  • 1. Data: 2012-03-30 22:53:05
    Temat: pytanie do elektroników: lampa błyskowa bez palnika
    Od: Jerzy Szczudłowski <j...@g...com>

    W celu oszczędności energii chciałbym usunąć palnik z lampy błyskowej (konkretnie
    HVL-F7s ze sterownikiem BD4215) i wymienić kondensator główny na mniejszej pojemności
    (np. 1nF). Czy można uznać, że w takich warunkach sterownik ładowania kondensatora
    będzie działał prawidłowo, tak jak w przypadku braku palnika czy może czegoś nie
    przewidziałem?

    Jakby ktoś się dziwił na co komu lampa bez palnika: do synchronizacji NEXa z lampą
    zewnętrzną.

  • 2. Data: 2012-04-02 22:57:35
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-03-30 22:53, Jerzy Szczudłowski pisze:
> [...]
    przewidziałem?

    > Jakby ktoś się dziwił na co komu lampa bez palnika: do synchronizacji NEXa z lampą
    Jako elektronik nic nie rozumiem.

  • 3. Data: 2012-04-03 09:17:11
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Jerzy Szczudłowski pisze:
> [...]
    będzie działał prawidłowo, tak jak w przypadku braku palnika czy może czegoś nie

    Palnik, dopóki nie świeci, jest widziany jako przerwa w obwodzie, więc
    jego usunięcie niczego nie powinno zmienić, nie będzie nawet w żaden
    sposób zauważone. Jeśli zaś chodzi o kondensator, to trudno powiedzieć,
    jak konkretna przetwornica zareaguje na jego zmniejszenie aż do 1nF.
    Może nie wystartuje, może zacznie neistabilnie pracować?
    Dałbym tak z kilka uF, albo w ogóle nie zmieniał. Ten główny kondensator
    (jeśli dobrze uformowany) i tak praktycznie pobiera śladowe ilości
    energii, jak się już naładuje, a skoro palnika nie będzie, to raz
    naładowany przestanie być problemem. Zresztą, w aparatach z wbudowaną
    lampą te kondensatory są przeważnie cały czas naładowane i nikt się tym
    nie przejmuje (poza nieuważnym serwisantem, którego czasem kopnie).
    Sporo za to ciągną lampki (w starych lampach neonówki) sygnalizujące
    gotowość do błysku.
    Z ciekawości: gdzie tam chcesz się podpiąć z lampą zewnętrzną?
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 4. Data: 2012-04-03 10:23:30
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    LAMPA BŁYSKOWA - to przede wszystkim PALNIK. Reszta - a więc: zasilanie,
    sterowanie, automatyka ekspozycji, synchroniczcja błysku - to dodatki.
    Jeżeli zatem chcesz usunąć palnik, wówczas co najwyżej należałoby go
    zastąpić innym źródłem światła. Istnieją wprawdzie półprzewodnikowe diody
    mocy, ale na razie, są to raczej kiepskie elementy zastępcze, zamiast rurki
    ksenonowej. Przeważnie, są "wciskane" Foto-telefoniarzom, pragnącym
    fotografować telefonem, również przy słabym zastanym oświetleniu.

    Pozostali, chcący fotografować nocą, będą musieli poczekać na pojawienie się
    tak czułych przetworników obrazu, że bez lampy będzie możliwe wykonywanie
    zdjęć, nawet w bardzo małym oświetleniu.

    [-] MIR
    ______________________________

  • 5. Data: 2012-04-03 12:30:29
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2012-04-03 10:23, MIR pisze:
    > LAMPA BŁYSKOWA - to przede wszystkim PALNIK.
    Mimo pisania wielkimi literami, nie wyjaśniłeś mi ciemnemu, zdania które
    cytuję:
    ----

  • 6. Data: 2012-04-03 13:33:40
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    I tak oto wątek tematyczny z palnika, rozszerza się nam jeszcze o
    kondensator.

    Jako ciekawostkę, pozwólcie przypomnę radzieckie lampy bezkondensatorowe.

    Nadają się do fotografowania wielostronicowych dokumentów... [-] MIR
    __________________________________

  • 7. Data: 2012-04-03 13:40:57
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 02/04/2012 21:57, Jacek Czerwinski wrote:

    > Jako elektronik nic nie rozumiem.

    Lampa (master) ma pewnie wbudowana bezprzewodowa synchronizacje innych
    lamp (slave). Watkotworca pewnie chce zeby tylko te lampy slave blyskaly.

    c.

  • 8. Data: 2012-04-03 13:42:12
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    MIR pisze:
    > I tak oto wątek tematyczny z palnika, rozszerza się nam jeszcze o
    > kondensator.

    Jakbyś czytał uważnie nie tylko same tytuły wątków, to byś zauważył, że
    pytanie o kondensator jest od początku :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 9. Data: 2012-04-03 16:42:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-04-03 11:42:12 +0000, ajt <a...@u...com.pl> said:

    > Jakbyś czytał uważnie nie tylko same tytuły wątków, to byś zauważył, że
    > pytanie o kondensator jest od początku :)

    To jest choroba, która dotyka w większości miłośników top postingu.
    ;)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-04-03 17:11:48
    Od: slon <z...@g...com>

    On Tuesday, April 3, 2012 10:42:25 AM UTC-4, JA wrote:

> [...]

    > JA
    > www.skanowanie-35mm.pl

    > To jest choroba, która dotyka w większości miłośników top postingu.

    To nie choroba, to wtorny analfabetyzm, o ktorym od paru lat tutaj wam pisze.

    ZD