  • 181. Data: 2015-01-18 22:53:21
    Temat: Re: python...
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 stycznia 2015 22:04:59 UTC+1 użytkownik Wojciech Muła napisał:

    > W takim razie ten punkt to jedynie wariant pierwszego Twojego zastrzeżenia. :)

    Do podstawowych liczbowych typów jest array,
    ale nie da się tam nic własnego włożyć.

    pzdr
    bartekltg

  • 182. Data: 2015-01-19 08:49:56
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@g...com> napisał:

    > Ok, mój błąd, myślałem, że chodzi Ci o cpythona.

    Przyznam sie, ze ja tez identycznei sie pomylilem.
    W sprawie Cythona slawek ma 100% racji.
    Pomieszanie z poplataniem (wlacznie z delikatnie mowiac "falujaca" miedzy
    (sub)wersjami stabilnoscia, a nawet kompilowalnoscia).

    PS: Tyle tylko ze Cython to nie Python.

    AK

    ---
    Avast.

  • 183. Data: 2015-01-19 10:57:04
    Od: g...@g...com

    W dniu sobota, 17 stycznia 2015 19:17:08 UTC+1 użytkownik AK napisał:

    > CO !? _Gdzie_ stwierdzilem ze jest falszywe ? :)

    Nie powiedzialem, ze stwierdziles, ze jest falszywe.
    Powiedzialem, ze to _zasugerowales_. Napisales:

    "W/g Ciebie z tych (jakze prawdziwych) slow wynika [...]"

    i wyrazenie w nawiasie ("jakze prawdziwych") jest sugestia,
    ze przytoczone przeze mnie slowa nie sa prawdziwe (a jesli
    nie, to w jakim celu je napisales?)

    > Falszywe to sa Twoje wnioski z przytoczonych slow.
    > Nie wiem skad wysnules/"wyimaginowales" wnioski ze "gap" pomiedzy C i shellem
    > to jest alternatywa dla shella.

    To moze przytocze ponownie cytowane juz zdanie:

    "language to be used in cases where C was overkill
    and shell scripts became too cumbersome"

    idzie o to, ze ludzie pisali skrypty powloki dla coraz bardziej
    zlozonych zastosowan, jednak powloka uniksa jest bardzo marna
    jako jezyk programowania.

    > Skroce Twoje cierpeinia interpretacyjne:
    > Python nigdy nie mial byc alternatywa dla shellow dowolnych, ale mial na celu
    > wlasnie zalatanie tej nadmeinionej "gap-y" (nie tylko w stosunku do C zreszta).
    > Python juz w swych poczatkach (a potem to jzu w ogole) mial byc typowym
    > "glue language" dla Unixa (z czasem stal sie nim rowniez dla innych platform).

    Nie wiem, czy masz swiadomosc, ale powloka rowniez czesto sluzy
    jako "glue language" dla unixa

    > _Twoje_ bajania okreslilem tym mianem, a nie slowa GvR.

    A moglbys przytoczyc ten fragment z Twojej wypowiedzi, z ktorego
    wynika, co konkretnie okresliles mianem "imaginacji"?

  • 184. Data: 2015-01-19 11:18:06
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, January 18, 2015 at 10:04:59 PM UTC+1, Wojciech Muła wrote:
    > Zgoda, ale znowu: python nie był do tego projektowany i szczerze mówiąc
    > wątpię, żeby dało się go elegancko "urównoleglić" bez całkowitego
    > przeprojektowania i przepisania runtime. To już lepiej nowy język
    > o zbliżonej składni zrobić. :)
    Dlaczego składnia podobna do Pythona a nie do Javy?

  • 185. Data: 2015-01-19 13:54:13
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, January 19, 2015 at 11:18:07 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > Dlaczego składnia podobna do Pythona a nie do Javy?

    Żeby programiści pythona łatwo się wdrożyli. :)

    w.

  • 186. Data: 2015-01-19 14:51:08
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Monday, January 19, 2015 at 1:54:14 PM UTC+1, Wojciech Muła wrote:

    > Żeby programiści pythona łatwo się wdrożyli. :)

    A tak poważnie, rozpoznawanie instrukcji blokowej (czy jak to się
    zwie w Pythonie) po samych wcięciach, nie jest wystarczająco
    upierdliwe, żeby tę składnie porzucić? W meta-kodzie zgadzam się
    że tak jest czytelniej, ale tak? To się nie miesza w oczach?

  • 187. Data: 2015-01-20 13:21:27
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    > To używamy pythona :)
    To gratuluję umiejętności oszacowania czy wydajność Pythona i wysokopoziomowych
    bibliotek wystarczy.
    Pozdrawiam

  • 188. Data: 2015-01-20 14:00:17
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Monday, January 19, 2015 at 2:51:09 PM UTC+1, M.M. wrote:

> [...]
    > upierdliwe, żeby tę składnie porzucić? W meta-kodzie zgadzam się
    > że tak jest czytelniej, ale tak? To się nie miesza w oczach?

    Mnie to nie przeszkadza, kwestia gustu.

    Chociaż dla długich bloków i dużej liczby wcięć przestaje być
    czytelnie - ale wtedy i tak znaczy, że coś jest nie tak z kodem,
    niezależnie od języka.

    w.

  • 189. Data: 2015-01-20 14:01:43
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 1:21:28 PM UTC+1, M.M. wrote:

    > To gratuluję umiejętności oszacowania czy wydajność Pythona i wysokopoziomowych
    > bibliotek wystarczy.

    W pythonie jest bibliotek od cholery, mała szansa, że czegoś nie ma.
    Poza tym python ma podobną wydajność, jak ruby, czy perl. Javascript
    na v8 jest szybszy, ale js to słaby język i szkoda na niego czasu.

    w.

  • 190. Data: 2015-01-20 14:45:36
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Tuesday, January 20, 2015 at 2:01:44 PM UTC+1, Wojciech Muła wrote:

    > W pythonie jest bibliotek od cholery, mała szansa, że czegoś nie ma.
    > Poza tym python ma podobną wydajność, jak ruby, czy perl. Javascript
    > na v8 jest szybszy, ale js to słaby język i szkoda na niego czasu.

    Mnie się niedawno zamieliły na dysku 3 wersje programu. Prosta
    aplikacja, ale duże xml trzeba do bazy sql przerzucić. Gdy
    schodziłem na coraz niższy poziom, to w 3ciej wersji miałem
    xmle wrzucone do struktury mniej/więcej takiej:
    struct Tag {
    QString name;
    QString tag;
    }
    QVector< QVector< Tag > > xml;

    I takie rozwiązanie też nie daje rady. Żałuję że od razu nie
    skroiłem aplikacji na miarę. Nauczkę tego typu mam już któryś
    raz w życiu, ale zawsze jest pokusa żeby użyć czegoś wysokopoziomowego,
    choćby w stringu trzymać inty, aby nie rzeźbić N struktur danych.

    Czasami ulegam wrażeniu, że na eksperymentach z gotowcami tracę
    więcej czasu niż zyskuję.