  • 51. Data: 2015-01-08 13:35:27
    Temat: Re: python...
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    > osobiscie polecam

    ... tracić kontakt z rzeczywistością?

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 52. Data: 2015-01-08 13:46:02
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 13:35:32 UTC+1 użytkownik IDKrzych napisał:

    > ... tracić kontakt z rzeczywistością?

    nie inaczej,

    mz aby coskolwiek do niej sensownego wniesc trzeba tak czy inaczej sie od niej
    odzielic ;\
    zalezy oczywiscie jak i czy z sensem itp

  • 53. Data: 2015-01-08 14:25:05
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 13:46:03 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > nie inaczej,
    >
    > mz aby coskolwiek do niej sensownego wniesc trzeba tak czy inaczej sie od niej
    odzielic ;\
    > zalezy oczywiscie jak i czy z sensem itp

    ta tzw rzeczywistosc to zbior stereotypow,
    jest to straszne i zabojcze i w grunie rzeczy malo rzeczywiste nudziarstwo, w tym
    nieststy rzeczywiste ze 'powszechne'

    nie znaczy to oczywiscie ze rzeczywistosc osiaga sie przez proste zamianiania
    wszystkich twierdzen na przeciwne;/ niestety jest to raczej ciezka robota polagajaca
    na zmudnym poszukiwaniu czegos ciekawego itd..

  • 54. Data: 2015-01-08 14:41:35
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 14:25:06 UTC+1 użytkownik firr napisał:
    >raczej ciezka robota polagajaca na zmudnym poszukiwaniu czegos ciekawego itd..

    niektorzy pewnie powiedzialiby ze rzeczywistosc to nie tylko zbiór wierzeń (np na
    temat DirectX, albo C#) ale też zbiór faktów, smieszne jednak wydaje mi sie to ze dla
    czlowieka fakty sa malo interesujace a bardziej życiowe jest w danym momencie chyba i
    tak zycie w swiecie wierzen (nie mowie ze to zle, prawdopodobnie to jest naturalne)

  • 55. Data: 2015-01-08 14:54:01
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 10:07:32 UTC+1 użytkownik firr napisał:
> [...]
    chyab zadnych wypowiedzi i nie kojarze (Kiedys w "koders at work" chyba czytalem
    wypowiedzi tworcy javaskryptu i ten 'autor' o ile pamietam mowil z sensem - dlatego
    poniekad jakos od pewnego czasu interesuje sie zestwaieniem javascript vs python ale
    ledwo znam i ten i ten)

    sa wbudowane w pythonie, natomiast w jezykach funkcyjnych

    mi sie chyab gorsze niz dziwne deklaracje typow w c)

    obj-c i c++ - bo sa to tak naprawde klony

    > klon lepsze bo java cs c++ obj-c nie modyfikuje c tylko go zwyczajnie i na czysto
    'dziedziczą' - moze troche przycinaja sam nie wiem, ale i tak znaczenie tego
    dziedziczenia
    > jest ogromne
    >
    > okazuje sie ze jest cala paczka wywiadow z owym guido
    >
    > https://www.python.org/~guido/interviews.html
    >
    > moze rzuce okiem, zobacze czy znajdzie sie cos ciekawego

    w jednym jest cos takiego

    "Instead of IO, where you could read a file and write a file, ABC's designers decided
    to just have global variables in the program. Their users already understood the
    concept of global variables. So ABC's designers made those global variables
    persistent. If you quit your session, all your global variables were saved by the
    system to a disk file. When you started another session, all your global variables
    were restored. It worked fairly well, to an extent. It is similar to the idea of a
    workspace, for example, in Smalltalk. There was a print statement that wrote to the
    screen, and an input statement that read from a keyboard, but there was no way to
    redirect IO to or from a file. They literally didn't have any other IO available."

    to jest ciekawe, w programowaniu wlasnie jest taka dziedzina ktorą bym nazwal
    procesologią.
    (cos o co zachaczaja wolny rdzeniowe)
    dzis zdeczko zapomniana chyba dziedzina a bardzo ciekawa

    szkoda ze winda nie oferuje takiego automatycznego savowania programow, to by bylo
    cos,
    co prawda jakby sie stan zepsul to chyba trzebby wczytywac z plyty;
    nie wiem jakby to dzialalo ale wydaje sie byloby chyba ciekawe

  • 56. Data: 2015-01-08 18:28:21
    Od: firr <p...@g...com>

    to jest jeszcze ciekawa mysl

    Bill Venners: I've heard that one of the problems with Python is that it invites less
    design. Because people can so easily write their programs quickly in Python, they
    tend to just charge ahead without any planning. Do you think verbosity, such as the
    verbosity of Java compared to Python, tends to make people want to plan more?

    Guido van Rossum: Planning is good and bad. If you know where you're going, planning
    is good. If you don't know what you'll encounter on the way, you should be more
    open-minded and improvisational. I certainly see a place for planning, but if the
    language forces you to plan everything, there may be trips you'll never undertake
    because it would require too much thinking ahead. You're then inhibited by fears that
    you don't know how to do something. In Python, you can start doing that something and
    discover how to do it on the way. You can build something quickly, get it on the
    road, obtain feedback, and then design the next one based on greater understanding of
    the problem domain.

    bardzo sluszne,,

  • 57. Data: 2015-01-08 18:29:55
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, January 8, 2015 12:52:04 AM UTC+1, Andrzej Jarzabek wrote:
    > Czasem w biznesie logika jest taka, że może i stracisz więcej czasu, ale
    > przynajmniej będziesz miał z tego jakąś kasę.
    U mnie mawiają, że czas to pieniądz.

    > Zasadniczy sens językó programowania nie jest taki, żeby się cośtam dało
    > napisać szybciej lub wolniej, tylko żeby ktoś to mógł potem przeczytać i
    > zrozumieć. Dany język może być potrzebny np. dlatego, że tym kimś nie
    > będziesz ty.
    Zastanawiam się, co by mi odpowiedział np. kolega z pracy, jakbym
    ja jemu tak powiedział. Może by mi odpowiedział: racja, kodu w C++
    nie można przeczytać :) Nie wiem jak to rozumieć, ale wydaje mi się,
    że zmierzasz do jednego z kryteriów porównawczych języków
    programowania jakim jest czytelność kodu.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2015-01-08 18:53:18
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 6:26:11 PM UTC+1, M.M. wrote:
    > Ale jak napiszesz aplikację w Pythonie, potem stwierdzisz że za wolno
    > działa, albo zżera za dużo RAM i przepiszesz na C, to pewnie stracisz
    > więcej czasu, niż gdybyś od razu pisał w C.

    Zakładasz, że pisząc od razu w C unikniesz błędów
    popełnionych w wersji pythonowej.

    w.

  • 59. Data: 2015-01-08 19:12:21
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Thursday, January 8, 2015 6:53:19 PM UTC+1, Wojciech Muła wrote:

    > Zakładasz, że pisząc od razu w C unikniesz błędów
    > popełnionych w wersji pythonowej.

    Nic nie zakładam. Podaję dosłowny przykład który może się pojawić w
    praktyce.
    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2015-01-08 21:15:58
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 08/01/2015 18:29, M.M. wrote:
> [...]
    > że zmierzasz do jednego z kryteriów porównawczych języków
    > programowania jakim jest czytelność kodu.

    Możesz to zrozumieć tak, że nie dość że jest to kryterium subiektywne,
    to jeszcze różne programy robią różne rzeczy i czytelność jest dodatkowo
    zależna również od tego. Więc jeśli nie z innych powodów, to choćby
    dlaczego potrzebne są różne języki - bo są różne programy i różni ludzie
    i dany język może się nadawać do pisania kodu, który będzie zrozumiały
    dla kogoś lub nie w zależności od tego, co ten kod robi i kim jest
    czytający.

    Poza tym problem zrozumienia programu wybiega poza popularnie pojmowaną
    czytelność, czyli łatwość wyrażenia i zrozumienia intencji programisty
    (ekspresywność języka), a obejmuje też zrozumienie czy program
    rzeczywiście robi to, co się z czytania kodu wydaje, że robi, czyli
    łatwość wnioskowania o poprawności - i tutaj też języki mocno się różnią
    między sobą.