  • 1. Data: 2012-05-30 20:41:07
    Temat: ściema, błąd w reklamie, jak walczyć?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    jeden z operatorów oferuje - w reklamie na www - bardzo fajne warunki.
    Zadzwoniłem parę miesięcy temu aby dopytać czy niema tam jakichś
    "kruczków". Niema, ale ta reklama zawiera błąd - warunki są takie sobie.
    minęło parę miesięcy, strona została zaktualizowana oferta jeszcze
    korzystniejsza... z tym samym błędem. (dokładniej: oferują darmowe w
    sieci i stacjonarne, za które jak wynika z umowy trzeba płacić). Sprawa
    dotyczy taryfy dla firm, wiec rzecznik praw konsumenta palcem nie
    kiwnie. co można zrobić? Wiem że teoretycznie jak ktoś "daje" ofertę to
    musi jej dotrzymać. pytanie czy reklama to oferta? W sądzie wyjdzie że
    nie, bo ważniejsza jest umowa. czy więc można legalnie "ściemniać" w
    reklamie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-05-31 08:11:20
    Temat: Re: ściema, błąd w reklamie, jak walczyć?
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:
    > rzecznik praw konsumenta palcem nie kiwnie. co można zrobić?

    Czy jesteś w stanie logicznie uzasadnić szukanie porady prawnej na grupie
    poświęconej telefonii komórkowej?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 3. Data: 2012-05-31 08:34:57
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    W dniu 2012-05-30 20:41, ToMasz pisze:
> [...]
    > musi jej dotrzymać. pytanie czy reklama to oferta? W sądzie wyjdzie że
    > nie, bo ważniejsza jest umowa. czy więc można legalnie "ściemniać" w

    Nie wiem czasami, czy to nie przypada pod Przyrzeczenie Publiczne, ale
    musiał byś doczytać

    Pozdr.
    Skorup

  • 4. Data: 2012-05-31 09:19:38
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał
    > kiwnie. co można zrobić? Wiem że teoretycznie jak ktoś "daje" ofertę to
    > musi jej dotrzymać.

    "[...] nie jest ofertą w rozumieniu kodeksu cywilnego[...]" - widziałeś na
    pewno nie raz i nie dwa.
    Bo chyba nie oczekujesz pełnej uczciwości od handlarzy?

    A który to op konkretnie?
    --
    Maciek.

  • 5. Data: 2012-05-31 12:12:08
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 31.05.2012 08:11, Akarm pisze:

    > Czy jesteś w stanie logicznie uzasadnić szukanie porady prawnej na
    > grupie poświęconej telefonii komórkowej?

    nie. Porada prawna _dla mnie_ była by wtedy, gdybym podpisał umowę
    zachęcony taką reklamą. Gdybym mógł Was jakoś nakłonić do współpracy, to
    byśmy złożyli parę tysięcy zamówień przez www, a następnie wszyscy
    odstąpili od umowy - bo reklama oferuje co innego niż regulamin.

    a tak - lipa

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-06-13 23:02:47
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

> [...]
    > byśmy złożyli parę tysięcy zamówień przez www, a następnie wszyscy
    > odstąpili od umowy - bo reklama oferuje co innego niż regulamin.

    Wiążący jest regulamin, a nie jakaś reklama. Zaskarż AXE, że po użyciu ich
    deo stado wygłodniałych nastolatek nie rzuciło ci się na szyje z
    sex-propozycjami :)

    Tego typu błędy mogą natomiast zainteresować Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów, który za reklamy wprowadzające w błąd przywala spore kary
    finansowe. Niestety nie zwalnia to osoby posiadającej umowę z przestrzegania
    jej warunków.