  • 21. Data: 2017-03-15 21:03:52
    Temat: Re: skrzynia biegów 6 biegowa
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):

    > W tym type-r?

    Tak.
    No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
    Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

    > Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak
    > szlifireki;)

    W Japonii wychodziły jeszcze z przełożeniem głównym 6.33 i wtedy przy
    140km/h jest 5800rpm :)

  • 22. Data: 2017-03-15 21:04:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

    W tym type-r? U mnie w Accordzie jest 5 i 4500 mam dokładnie przy 150
    (licznikowym) czyli jakieś 143 wg gpsu.

    Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak
    szlifireki;)

    Shrek

  • 23. Data: 2017-03-15 21:13:47
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 15.03.2017 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > W tym type-r? U mnie w Accordzie jest 5 i 4500 mam dokładnie przy 150
    > (licznikowym) czyli jakieś 143 wg gpsu.
    >
    > Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak
    > szlifireki;)

    W Type-R chodzi też o to, żeby przy zmianie biegów na wyższy przy czerwonej kresce
    nie "wypaść" z VTEC-a.

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2017-03-15 22:27:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.03.2017 o 21:03, Tomasz Pyra pisze:

    > Tak.
    > No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
    > Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

    Warto tym cywilnie jeżdzić, bo myślałem, żeby skoro staruszek się zepsuć
    nie chcę to oddać żonie, a samemu type-rem jeżdzić?

    Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica?

    Shrek

  • 25. Data: 2017-03-15 22:33:40
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Bolko pisze:
    > ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów
    > dokładnie 6 biegowej.
    > dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
    > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
    >
    > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

    Żadnych, ja mam 8-siem i nie boli. Nadal tylko wajcha do tyłu i jedzie :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 26. Data: 2017-03-15 22:37:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym
    > biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś
    > niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy
    > do uciągnięcia auta. Znajdź sobie charakterystykę momentu i mocy danego
    > silnika.
    > Silniki z turbo, mają generalnie nie dość, że wyższy moment od
    > wolnossących, to jeszcze osiągają jego max, przy sporo niższych obrotach.

    Bez przesady. Miałem mondka 1.8TD chyba 90koników i dla 160km/h miał 4k
    obrotów o ile pamiętam. Pedał nie trzeba było deptać, chciał tak jechać.
    Gdyby obroty spadły do 3k było by przyjemnie w samochodzie no i korbki
    przestały by wylatywać bokiem silnika - sprawdziłem osobiście na 3
    sztukach silników zanim się połapałem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 27. Data: 2017-03-15 22:39:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Teraz to w ogóle dziwnie jest.
    3 litry diesel, 1100rpm, 100 na blacie i żeby było śmieszniej, jak lekko
    depnę, to na takich parametrach chce się rozpędzać!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 28. Data: 2017-03-15 22:45:38
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
    >
    > A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do
    > sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

    Dokładnie jak Jarek pisze, silniki teraz mocniejsze. Ruszyć na 1, czy na
    2 jak zima i ślisko, a dalej pominąć 3 lub 4, w zależności jak
    zestrojona skrzynia - tak sobie myślę.
    A jak się trafi narwany na pasie obok i trzeba się wykazać, to przecież
    radocha z przełączeń jest :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 29. Data: 2017-03-15 22:58:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:27:17 +0100, Shrek napisał(a):

    > Warto tym cywilnie jeżdzić, bo myślałem, żeby skoro staruszek się zepsuć
    > nie chcę to oddać żonie, a samemu type-rem jeżdzić?

    Trudno powiedzieć.
    Jakiś rok tak jeździłem.

    Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej
    daje radę na zakrętach.
    Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII
    gen 2001-2005).

    > Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica?

    OC jak za każde 2.0. U mnie coś około 900zł (Gdynia czyli najdrożej, za to
    maksymalne zniżki za bezszkodowość), odnowione w zeszłym tygodniu.
    Była chyba jakaś tańsza opcja nawet, ale wolałem w takiej firmie która nie
    pyta o rajdy na umowie ;)

  • 30. Data: 2017-03-15 23:00:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:37:28 +0100, Irek.N. napisał(a):
> [...]
    > Gdyby obroty spadły do 3k było by przyjemnie w samochodzie no i korbki
    > przestały by wylatywać bokiem silnika - sprawdziłem osobiście na 3

    Irku, ale trudno powiedziec ile ten mondek potrzebowal mocy do jazdy
    160 - podejrzewam ze wlasnie 90KM, ale powiedzmy ze 80KM ... teraz by
    sie przydal wykres silnika - czy ten silnik przy 3000 dostarczy 80KM,
    czy niestety mniej ...

    J.