    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 23 Aug 2018 12:35:52 -0700 (PDT)
    <3...@g...com>
    <9...@g...com>
    <d...@g...com>
    <5...@g...com>
    <6...@g...com>
    <d...@g...com>
    <e...@g...com>
    <2...@g...com>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 20:46:12 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    rozwiazan ktore mozesz sprzedac albo uzyc w kolejnej robocie) sie wedlug tych regul
    nie liczy?

    > Nie ma specjalnych reguł odnośnie tego jak i gdzie masz pracować. W sumie to im
    dalej od oczu ludzkich tym lepiej (z uwagi na to, że są ludzie zazdrośni i negatywnie
    nastawieni i oni mogą samymi tylko negatywnymi myślami popsuć moralną pracę - więcej
    u prof. Jana Pająka w opisach totalizmu w dziale "Wskaźniki moralnej poprawności"
    http://totalizm.org/1_5_pdf/15p_06.pdf str. 28 przy opisie wskaźnika "Praca
    moralna").

    > Z tym, że z własnego doświadczenia wiem, że o wiele łatwiej pracuje się w firmie.
    Ja pracując na etacie mogę wstawać przed 5:00, być w robocie o 6:00, pracować 9h i
    jeszcze w domu coś porobić. Natomiast jak nie pracowałem to byłem rozpraszany przez
    otoczenie i przez nadzorcę ale najgorsze było to, że ciągle byłem senny i kładłem się
    do łóżka nawet w środku dnia - tak więc moja wydajność w domu i w pracy jest
    diametralnie różna - praca racjonalizuje mój rytm dobowy i bardzo mnie motywuje.

    > To, że pracując w firmie jesteś poza domem ma wiele zalet:
    > + nie ma problemu z wystartowaniem wcześnie - ja ustawiam radio-budzik który dzwoni
    na cały dom - tak że normalnie nie ma problemu by się obudzić (no chyba że nie będzie
    zasilania w czasie alarmu).
    > + nikt się nie czepia, że wcześnie wstajesz (mnie się czepiali jak nie pracowałem i
    wstawałem o 5:27)
    > + nie zawracają Ci głowy domownicy - im raczej nie wytłumaczysz, że mimo obecności
    fizycznej nie mają Ci zawracać głowy od 7:00 do 15 - tych domowych spraw jest tyle,
    że zdezorganizują każdy dzień.
    > + nie realizujesz obowiązków domowych (np obierania ziemniaków, zmywania,
    sprzątania, koszenia trawy, wynoszenia śmieci, układania naczyń, zakupów itp)
    > + łóżko nie wciąga (wiesz, że musisz pracować, by mieć co zaraportować kierownikowi
    - by było widać, że jesteś opłacalnym pracownikiem)
    > + nie podjadasz co parę minut
    > + herbatę robisz rzadziej
    > + telewizji nie ma
    > + w Internecie głupot nie piszesz i nie przeglądasz idiotyzmów, bo jest kontrola
    ruchu sieciowego - jak nie jesteś pewien czy w twojej firmie jest kontrola - to bądź
    pewny, że jest - we wszystkich firmach w jakich pracowałem była i początkowo nie
    wiedząc o tym w dwóch pierwszych na to się naciąłem...

    w biurze (choc pozbawione pewnych minusów bo nieczujesz sie np niezbyt kompetentnie
    zarzadzany itp ;c)

    > Ja osobiście nie mam nic przeciwko dobrej organizacji pracy i podnoszącym wydajność
    metodykom. Np. czytałem książkę "Automaty liczą. Komputery Prl-u" autorstwa
    Bartłomieja Kluski (świetny temat, ale beznadziejne wykonanie). Wydźwięk tej książki
    jest taki, że polscy inżynierowie dawali radę projektować nowatorskie komputery ale
    zarządzanie produkcją było tragiczne - przemysł komputerowy Prl nie wyszedł poza
    manufakturę - zautomatyzowana masowa produkcja seryjna tam nie istniała. Polskie
    firmy produkowały sprzęt w setkach sztuk, a na zachodzie w milionach. To była
    przepaść której istnienia nie każdy sobie uświadamia. Dobra organizacja pracy: wysoka
    efektywność + wysoka jakość + niski koszt, jest czymś co musi zostać osiągnięte przez
    firmę która chce przetrwać próbę czasu. Praktycznie ciągle trzeba mieć rękę na pulsie
    i szukać sposobności do polepszania tych 3 podstawowych kryteriów. To jest ważne nie
    tylko gdy się pracuje w firmie, ale również realizując własne projekty.

    > Może Ciebie Firze interesuje dlaczego tak ogromną wagę przywiązuję do wydajności?!?
    Mi się wydaje, że w kategoriach kosmicznych wydajność jest na 2 miejscu zaraz po
    moralności. Przykład: Puma-Punku starożytna osada kosmitów o której przeznaczeniu nic
    nie wiadomo, ale przetrwały do naszych czasów przekazy, że cała osada została
    wykonana z kamienia z kamieniołomu położonego w pobliżu w ciągu jednej nocy. Tak oni
    działają! W tempie kosmicznym!

    > Tak więc ja mojego kierownika traktuję raczej jako kogoś kto umożliwia mi bardziej
    zdyscyplinowane życie. On co prawda nie stoi mi nad głową i nie dręczy mnie nie
    możliwymi do realizacji terminami. Ale sama jego obecność, sam fakt pracy
    dyscyplinuje mnie i to uważam za wielki plus pracy w firmie na etacie.

    > W sumie w pewnym sensie jesteśmy podobni: ja mam skurwiałe sugestie hipnotyczne,
    realizowane przez hiperinteligentnego nadzorcę, z którymi na razie muszę się użerać,
    Ty natomiast masz swoje dolegliwości zdrowotne.

    > Z tym, że ja mam plan wyjścia z okrążenia: mam zamiar pozbyć się skurwiałych
    implantów ufolskich!

    > A Ty Fir jaki masz plan?!? Pamiętaj jeszcze o jednej skurwiałej zasadzie
    wszechświata: "Jeśli problemu nie rozwiążesz szybko i w sposób definitywny, to on
    wróci w spotęgowanej formie.". Czyli jeśli sobie nie poradzisz z tymi dolegliwościami
    zdrowotnymi, to będziesz cierpiał jeszcze bardziej w przyszłości. Ja Ci tego nie
    życzę, ale takie są zasady...

    co do mnie to mam odwrotnie w domu pracuje mi sie lepiej, nieststy w warunkach
    biurowych moj potencjal ulega reczej pewnemu oslabieniu a nie wzmocnieniu ... no ale
    niwazne chialem si tylko dowiedziec jak zapatruja sie na to szaraki... bo nie wiem
    czy jesli dla szarakow liczy sie wydajnosc to powinienem isc raczej do roboty w
    biurze (gdzie wydajnosc bedzie mniejsza kasa wieksza) czy kodowac w domu gdzie bedzie
    odwrotnie... ciekaw jestem czy szaraki sa tez wyrozumiale i rozumieja ze okreslona
    sytuacja zdrowotno-biologiczna zmusza
    mnie do okreslonych wyborow .. czy szaraki wogole wiedzą co jest dla mnie dobre ?
    jaki jest w sumie ich cel?