  • 11. Data: 2017-11-08 18:52:08
    Temat: Re: tak jeszcze a propo Tesli
    Od: p...@g...com

    Producent odkurzacza też chce kawałek e-tortu ? Kto jeszcze ? Szybkowary ? Tostery ?
    Przenośne toalety ? Dla chcącego nic trudnego ;-)
    Reakcja Muska jest prawidłowa ale niestety spóźniona czas to jest chyba jedyna rzecz
    której nie ma w nadmiarze ;-)

  • 12. Data: 2017-11-08 19:11:39
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/8/2017 12:03 PM, miumiu wrote:
    > chwytliwymi has?ami elektrycznych samochodów, lotów na Marsa itd.

    Dobra teoria, tylko że konsekwentnie to realizują co sobie założyli.

    Ambergold to bedzie raczej odpowiednik hyperloop. Ale Space X pokazało
    że można zrobić coś absurdalnie niemozliwego. Tesla też pokazała że
    pomysły pod prąd czasem mają sens. Fakt, trudno spodziewać sie że każdy
    interes otwierany przez Muska ma ten sens. Ale jak na razie 3 miały choć
    rechotali wszyscy na około.

    Choć Hyperloop będzie prawie na pewno failem.

  • 13. Data: 2017-11-08 19:31:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Bolko <s...@g...com> wrote:
    > W 2016 roku zakład FCA w Tychach wyprodukował łącznie 273 768 samochodów,
    > w tym marek Fiat, Abarth i Lancia - 261 150 szt.
    > Fiat 500 stanowi 175 886 sztuk,
    > Lancia Ypsilon 67 417 sztuk,
    > a Abarth 500 17 847 sztuk.

    Nie rozumiem co to ma do rzeczy... Wytłumaczysz?

    > Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
    > Albo 2,8 auta na dzień.

    Zakładasz, że nie usuną nigdy problemów i pozostaną przy 260sztuk/kwartal?
    :-)

    > a podobno wygląda to tak:
    >
    > https://youtu.be/8_lfxPI5ObM

    Pomyliłeś Model S na filmie z nowym Model 3?
    No brawo...

  • 15. Data: 2017-11-08 19:31:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale Space X pokazało
    > że można zrobić coś absurdalnie niemozliwego.

    To, że nikt wcześniej tego nie robił nie znaczy że to jest dziś niemożliwe.

    Komputery dostępne dziś powszechnie są "ciut" inne niż te które mieli do
    dyspozycji 30 lat temu. Więc powrót pierwszego stopnia na lądownik i użycie
    go ponownie mogło być niemożliwe 30 lat temu ale jest jak najbardziej
    możliwe dziś.

  • 14. Data: 2017-11-08 19:31:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Bolko <s...@g...com> wrote:

    > Dopiero teraz zwróciłem uwagę że film jest z 2013 roku.
    > 4 lata...
    > Wiec jak na manufakture to wygląda nieźle.
    > Ale to znaczy że po 4 latach są na tym samym etapie.

    Ciekawe ile zajmie Ci zauważenie, że Model 3 to zupełnie inny samochód :-)

  • 16. Data: 2017-11-08 19:55:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/8/2017 7:31 PM, Pszemol wrote:
    > To, że nikt wcześniej tego nie robił nie znaczy że to jest dziś niemożliwe.

    To jest łatwo powiedzieć. Kiedy Musk zaproponowal że będzie latał w
    kosmos własnymi rakietami większośc "specjalistów" o mało nie umarła ze
    śmiechu. Nie dziwię im się, przecież pierwsze "loty" SpaceX to
    puszczanie amatorskich rakiet ze spadochronami na pulap kilometra [1].
    Wystarczylo nieco konsekwencji i proszę. Nagle nikt sie nie smieje a
    ówczesni specjaliści teraz poważnie kiwają głowami że komercjalizacjia
    kosmosu to kwestia czasu i oni w ogóle to już przewidzieli dawno temu.

    > Komputery dostępne dziś powszechnie są "ciut" inne niż te które mieli do
    > dyspozycji 30 lat temu.

    Są dokładnie takie same. Apollo używało komputera o mocy kalkulatora aby
    dolecieć i wyjądowac na księżycu. Komputery w space shuttle byly już
    bardzo wypasione ale dalej żalosne. Musk nie używał specjalnie bardziej
    skomplikowanych komputerów niż "zwykłe" przemysłowe na początku historii
    i zdołał na nich dolecieć do granicy kosmosu. Innymi słowy technologia
    obliczeniowa z lat 70 spokojnie może podołać zadaniom które są niezbędne
    do sterowania rakietami. Prawda jest też taka że NASA niedawno szukała
    starych procesorów na części zamienne ponieważ promieniowanie kosmiczne
    uniemożliwialo używanie nowszych.

    Nie, nie sa potrzebne niebywałe moce obliczeniowe i Windowsy z wersji 11
    z trójwymiarowym Paintem. Styknie coś z okolic 386. W dodatku rakietami
    muska steruje/ował Linux.

    https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_DC-X
    https://www.youtube.com/watch?v=wv9n9Casp1o

    > ale jest jak najbardziej
    > możliwe dziś.

    Tak, dzisiaj też jest możliwe. Róznica w tym że ktoś zapytał "a w
    zasadzie to czemu ja nie mogę?" i miał podczas zadawania tego pytania
    dość kasy żeby nie brzmiało to głupio.

    Musk to kretyn skoro dał się wciągnąć w brednie o hyperloopie. Ale
    jednak na razie jest 3:1 jesli chodzi o inwestycje i wygląda na to że
    robi lepszą robotę niż suma wszystkich korpo sterowanych przez idiotów z
    całego świata.

    [1] A my dalej w dupie. https://pl.wikipedia.org/wiki/ILR-33_Bursztyn

  • 17. Data: 2017-11-08 20:00:16
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 18:46, Adam pisze:

    > DeLoreana też wyprodukowano ponad 8 tys. szt. A z części zapasowych
    > można by złożyć pewnie jeszcze z tysiąc.
    >
    > Wydaje mi się, że Teslę trzeba rozpatrywać w aspekcie
    > ekonomiczno-biznesowym. Niejedna już firma przejechała się przez
    > przeinwestowanie.
    >
    > Z drugiej strony sporo było ciekawych i dobrych aut, które "nie poszły",
    > a inne, gorsze, miały swój czas i dobrze się sprzedawały - ale przez
    > pewien czas (Trans Am, DB5).

    Mi się bardzo Gepard podobał...
    T.

  • 18. Data: 2017-11-08 21:27:16
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Ciekawe ile zajmie Ci zauważenie, że Model 3 to zupełnie inny samochód :-)

    Czym sie różni 15 calowy od 17 calowego wyświetlacz dla robotnika
    który go montuje.

    Obie mają koła, kierownice, silnik itd.
    S zaczeła być produkowana w 2012 roku więc firma miała 5 lat żeby
    przygotować się do produkcji seryjnej na wielką skalę.

  • 19. Data: 2017-11-08 22:06:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 8 Nov 2017 18:31:43 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > dyspozycji 30 lat temu. Więc powrót pierwszego stopnia na lądownik i użycie
    > go ponownie mogło być niemożliwe 30 lat temu ale jest jak najbardziej

    Mocny komputer to jest potrzebny żeby grać w nowe gry w wysokiej
    rozdzielczości.
    Do lotów w kosmos z dużym zapasem wystarczy moc obliczeniowa GameBoya.

    I piszę to całkiem poważnie

  • 20. Data: 2017-11-08 22:50:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Fabryka Tesli: 260 sztuk x 4 kwartały = 1040 egz
    > Albo 2,8 auta na dzień.

    Tutaj podają, że w pierwszym kwartale tego roku wyszło 25000 aut -
    https://electrek.co/2017/04/02/tesla-deliverie-q1-qu
    arter-2017/

    I do końca 2017 przewidują ponad 100,000 samochodów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz