  • 51. Data: 2017-08-29 10:53:36
    Temat: Re: takie tam o darmowych nawigacjach
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 16:32, quent pisze:

    > Ja też nie słyszałem, zwłaszcza, że nie przykładałem nawet ucha.
    > Grunt, że działa

    Potwierdzam w całej rozciągłości.
    Jeszcze się nie zdarzyło, żebym wjechał z TomTomem w korek bez
    uprzedzenia. Zawsze też jeśli jest lepszy objazd to mi go proponuje tak
    jak w niedzielę objazd korka przed zwężką na wysokości Mykanowa
    (kierunek Częstochowa na DK1).
    Coraz częściej w Polsce a praktycznie zawsze w Niemczech start korka
    jest tak precyzyjnie wyznaczony, że można hamować na ślepo :)
    Czas tracony w korku też jest dosyć precyzyjny, ale nie na 100%.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 52. Data: 2017-08-29 10:54:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Korzystam z darmowego Waze głównie w warunkach miejskich (DC). Ztcw
    >korzysta z bazy googlemaps i swojej. Sprawdza się, potrafi urwać
    >kilka minut na 15km jazdy miejskiej, co przy porannym pośpiechu bywa
    >zbawienne.
    >W trasie potrafi wepchnąć w korek.
    >Po ręcznym sprawdzeniu tras alternatywnych widać objazd korka (dajmy
    >na to dwudziestominutowego) który trwa minutę dłużej czasowo niż
    >wyliczone stanie w korku,
    >ja wolę minutę dłużej ale jechać, no ale on o tym nie wie, bo niby
    >skąd..

    Warto jechac 21min zamiast stac 20 min ?
    Nawet jak by bylo minute krocej, to bym sie zastanowil
    ... no i potem wszyscy Niemcy stoja, po 30 minut i dluzej :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-08-29 10:55:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 20:06, J.F. pisze:

    > No i wlasnie do tego pije - czy TomTom ma tylu klientow w Polsce, zeby
    > 30% kierowcow przekazywalo mu dane ?
    > Troche watpie aby co trzeci kierowca uzywal wlasnie TT.

    Nie mam pewności skąd są dane, mam pewność, że są bardzo dobre :)

    pozdrawiam - Mirek

  • 54. Data: 2017-08-29 11:07:58
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Niekoniecznie z googla, moze i inne nawigacje omijaly.

    nie mówię, że nie... Pisałem tylko o ostatnich doświadczeniach z gm

    > Prawde mowiac to nie zwrocilem uwagi - janosik w razie przytkania cos
    > poinformuje, czy tylko zmieni trase ?

    janosika nie używam.
    bieżąco bieżąco bieżąco bieżąco bieżąco
    Wcześniej GM używałem jako alternatywy na wypadek awarii normalnej
    nawigacji (i z normalną jechałem DO) a teraz użyłem GM wracając - i
    chociaż poleciałbym bardziej (dłużej) autostradą to nie mogę złego słowa
    powiedzieć. Niby tylko 30km różnicy (oszczędności na ścięciu drogą 92 i
    70 przed Łodzią, ale droga prawie pusta i prosta (dosłownie prosta jak
    drut).

  • 55. Data: 2017-08-29 11:08:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >Coraz częściej w Polsce a praktycznie zawsze w Niemczech start korka
    >jest tak precyzyjnie wyznaczony, że można hamować na ślepo :)

    No coz, jak jest korek bardziej stacjonarny, to i janosik wyznacza
    podobnie dokladnie.

    A z tym to janosiku roznie bywa - np widze ze mnie prowadzi omijajac
    autostrade, przesuwam ekran - jest korek.
    Ale nie chce mi sie pchac sie oplotkami, wiec jade w ten korek.
    Korek sie zaczyna tam gdzie pokazany ... i konczy po paru minutach.
    A na ekranie kilometry ... i rzeczywiscie stoja, ale po drugiej
    stronie :-)

    Przesuwam ekran dalej, patrze jak zakorkowany wjazd do miasta, w
    normie, jade dalej ... i ostre hamowanie.
    Bo korek sie zaczyna znacznie wczesniej.

    No tak, ale tu mamy 3 pasy w jedna strone, jedni stoja, inni pruja
    100km/h - to jak ma nawigacja dobrze pokazac ? :-)

    J.

  • 56. Data: 2017-08-29 11:19:51
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-08-27 o 13:20, ToMasz pisze:
    > witam
    (...)
    Co jakiś czas ten temat powtarza się na różnych grupach, niedawno tez
    chyba był tu.
    Ja od lat używam AM, wcześniej offline, teraz w w wersji mobilnej. Do
    tego co jakiś czas na próbę uruchamiam sobie MapsMe, OSM, Navigator,
    GoogleMaps, Here, Yanosika.
    Wg mnie - tylko AM. Jest bezkonkurencyjna.
    GoogleMaps - Sebastian tu pisze o jakichś hiper algorytmach, itd. Co to
    za algorytmy, które wprowadzają w ulicę od pół roku zamkniętą? Pokazują
    miasto, którego od dwu lat nie ma (Stargard, d. Stargard Szczeciński).
    Kilka razy naciąłem się poważnie na GM. AM też zdarzają się obsuwy, ale
    delikatne.A nigdy tak, żebym odstał godzinę w korku bez możliwości
    ucieczki, jak kiedyś skierowały mnie Google sugerując, że korek jest na
    10 min.

  • 57. Data: 2017-08-29 11:49:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" napisał w wiadomości grup
    >Ja od lat używam AM, wcześniej offline, teraz w w wersji mobilnej. Do
    >tego co jakiś czas na próbę uruchamiam sobie MapsMe, OSM, Navigator,
    >GoogleMaps, Here, Yanosika.
    >Wg mnie - tylko AM. Jest bezkonkurencyjna.

    Ale wersja na smartfon jak rozumiem ?

    >GoogleMaps - Sebastian tu pisze o jakichś hiper algorytmach, itd. Co
    >to za algorytmy, które wprowadzają w ulicę od pół roku zamkniętą?

    No, AM tez ma swoj czas aktualizacji, wersja mobilna moze krotszy.

    >Pokazują miasto, którego od dwu lat nie ma (Stargard, d. Stargard
    >Szczeciński).

    Oj, z tym bym polemizowal.
    Traf np do Zielenca, ktory dzis nazywa sie Duszniki Zdroj.

    Tu rozumiem tylko drobna zmiana nazwy, to praktycznie bez znaczenia

> [...]
    >ale delikatne. A nigdy tak, żebym odstał godzinę w korku bez
    >możliwości ucieczki, jak kiedyś skierowały mnie Google sugerując, że

    Autostrad przybywa, czas sie przyzwyczaic.
    Mozliwe, ze AM szybciej reaguje i zasugeruje ominiecie gdy korek
    naprawde jest na 10 minut, ale losowy korek tez sie zdarzyc moze, po
    minieciu ostatniego zjazdu ...

    J.

  • 58. Data: 2017-08-29 12:12:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 10:37, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 29 Aug 2017 10:29:50 +0200, w
    > <59a52600$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>

    om>, Zenek Kapelinder

    taki system zadzialal to z 30% kierowcow musi przekazywac dane.

    > Jak widać źle obrobiłeś dostarczone ci dane :)
    >
    > "Kampania prezydencka na finiszu. Na kilka godzin przed ciszą wyborczą sondaże
    > opublikowały Millward Brown dla Faktów TVN i TVN24 oraz IBRIS dla Radia ZET. W
    > pierwszym z nich większe szanse na zwycięstwo ma Andrzej Duda, na którego chce
    > zagłosować 45,8 proc. Bronisław Komorowski uzyskał 45,3 proc. badanych. W
    > badaniu przeprowadzonym dla Radia ZET kandydaci zamienili się miejscami.
    > Urzędujący prezydent uzyskał 46,7 proc., a kandydat PiS 46 proc. poparcia. "

    Ta "zakonnica" była przed pierwszą turą, a te badania, które
    przytoczyłeś - przed drugą...
    Generalnie nie wierzyłbym w poprawny wynik statystyczny na bazie próbki
    1%. Ale może być tak, że np. w ruchu drogowym to wystarczy, a w innych
    dziedzinach - nie. Prosty przykład - robią badania telefoniczne i
    dzwonią po ludziach, którzy są przed południem w pracy. Jeszcze zwykły
    urzędas jak ma czas to odpowie w ankiecie, ale ktoś pracujący fizycznie,
    a zwłaszcza rolnik, spuści na bambus i tyle. Stąd potem takie wyniki z
    sufitu...

  • 59. Data: 2017-08-29 15:39:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Aug 2017 12:12:00 +0200, w
    <59a53df0$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Ta "zakonnica" była przed pierwszą turą, a te badania, które
    > przytoczyłeś - przed drugą...

    https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/07-05-2015-ostat
    ni-sondaz-prezydencki-przed-pierwsza-tura-wyborow,14
    20939.html?playlist_id=22892

    Niestety, mnie video nie odtwarza się, więc proszę o zdanie relacji :)

  • 60. Data: 2017-08-29 15:41:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 29 Aug 2017 11:19:51 +0200, w <oo3bjo$qo9$1@node1.news.atman.pl>, adam
    <a...@a...pl> napisał(-a):

    > Ja od lat używam AM, wcześniej offline, teraz w w wersji mobilnej. Do
    > tego co jakiś czas na próbę uruchamiam sobie MapsMe, OSM, Navigator,
    > GoogleMaps, Here, Yanosika.
    > Wg mnie - tylko AM. Jest bezkonkurencyjna.

    Akurat jestem zapisany na forum Automapy.
    Jesteś drugą mi znaną osobą, która jest zadowolona z trafficu Automapy.
    Chyba że jesteś tą samą :)

    Ja miałem AM. Zrezygnowałem -- dane o ruchu są tam słabe.