  • 1. Data: 2016-03-01 10:34:49
    Temat: tanie laptopy na celeronie
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    Czy obecne laptopy za ok 1000-1200zł na Celeronie N2840 nadają się do w
    miarę komfortowego używania w domu? Chodzi o przeglądanie internetu,
    obejrzenie wideo itp. Żadnych wymagających gier itp...
    Pytam, bo nie używałem takiego sprzętu, ale pamiętam że kupowane ze 2-3
    lata temu w tej cenie lapki na atomie czy amd taktowanym wtedy 1GHz nie
    dawały rady i przeglądarka internetowa zużywała 100% procesora.

    Za 1000zł można oczywiście kupić poleasingowca np. Della na i5, ale to
    jednak sprzęt używany, bateria najczęściej już długo nie pociągnie a w
    razie awarii naprawa może być nawet nieopłacalna.
    Jednak nowa bateria i 2-3 letnia gwarancja też ma swoją wartość, a
    sposób używania laptopa nie wymaga wydajności i5.

    Prosiłbym głownie o opinię właściciela budżetowego sprzętu, który używa
    go na co dzień do podobnych zadań.
    S.

  • 2. Data: 2016-03-01 12:40:06
    Temat: Re: tanie laptopy na celeronie
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Skylla pisze tak:

> [...]
    >
    > Prosiłbym głownie o opinię właściciela budżetowego sprzętu, który
    > używa go na co dzień do podobnych zadań.

    Atom Z3735G w tablecie daje radę odtwarzać .mp4 full HD na telewizorze
    około 8% użycia procesora. Przy oglądaniu filmików full HD ale przez
    YouTube użycie jest oczywiście większe ale nadal daję radę.

    A przeglądanie stron, no coż g. strona potrafi położyć najsilniejszy
    procesor.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2016-03-02 09:17:24
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Skylla" napisał w wiadomości grup

    > Czy obecne laptopy za ok 1000-1200zł na Celeronie N2840 nadają się do w
    > miarę komfortowego używania w domu? Chodzi o przeglądanie internetu,
    > obejrzenie wideo itp. Żadnych wymagających gier itp...

    Z dekodowaniem wideo najczęściej sobie radzą świetnie, bo to głównie robi
    karta graficzna, ale dysk 5400 obr oraz matryca o niskiej rozdzielczości na
    której mieści się mało informacji naraz sprawia, że po jednym dniu pracy na
    takim laptopie chce się go wyrzucić przez okno.

    > Za 1000zł można oczywiście kupić poleasingowca np. Della na i5, ale to
    > jednak sprzęt używany, bateria najczęściej już długo nie pociągnie a w
    > razie awarii naprawa może być nawet nieopłacalna.

    Na i5 kupisz za 700. Taki za 1000 będzie zazwyczaj już miał dysk SSD i
    matrycę o podwyższonej rozdziałce. Będzie też - jako refurbished - oklejony
    foliami jak nówka sztuka i często z roczną gwarancją.

    > Prosiłbym głownie o opinię właściciela budżetowego sprzętu, który używa go
    > na co dzień do podobnych zadań.

    Pracuję na stareńkim Dellu z procesorem C2D, z dyskiem SSD. Jest bardzo
    responsywny, nie czekam aż się każda ikonka na pulpicie odświeży osobno i
    zajmie to pół minuty. Nie zamieniłbym na nowy low-end z ekranem 1366x768 z
    wycierającymi się plastikami, parę razy na takim nowym musiałem się
    pomęczyć.

  • 4. Data: 2016-03-02 11:39:10
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Na i5 kupisz za 700. Taki za 1000 będzie zazwyczaj już miał dysk SSD i
    > matrycę o podwyższonej rozdziałce. Będzie też - jako refurbished -
    > oklejony foliami jak nówka sztuka i często z roczną gwarancją.

    Gdzie niby można kupić takiego laptopa za < 1000zł?

  • 5. Data: 2016-03-02 12:41:55
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-02 o 11:39, Skylla pisze:

    > Gdzie niby można kupić takiego laptopa za < 1000zł?

    Pewnie poleasingowy upolujesz łatwo, np. na Allegro. A jeśli znasz
    niemiecki choć trochę, to u zachodnich sąsiadów nawet tańszego, a i
    lepszego trafisz.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 6. Data: 2016-03-02 17:05:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    zhbick wrote:
> [...]
    > rozdzielczości na której mieści się mało informacji naraz sprawia, że po
    > jednym dniu pracy na takim laptopie chce się go wyrzucić przez okno.

    Przeskaluj w ustawieniach systemu na większą gęstość i na ekranie
    zmieści się więcej informacji na raz.
    W Windows to coś tak
    Panel sterowania -> Wygląd i personalizacja.

    Ale wróć -> nie da się przeskalować poniżej 100% - zonk.
    Mam Windows 7. W innych systemach pewnie się da.

  • 7. Data: 2016-03-02 20:16:26
    Od: "zhbick" <k...@s...de>

    Użytkownik "Skylla" napisał w wiadomości grup

    > Gdzie niby można kupić takiego laptopa za < 1000zł?

    http://allegro.pl/laptopy-dell-77917?a_enum[128550][
    2]=2&price_to=1000&a_enum[4366][20]=20

  • 8. Data: 2016-03-03 10:47:12
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2016-03-02 o 20:16, zhbick pisze:

    > http://allegro.pl/laptopy-dell-77917?a_enum[128550][
    2]=2&price_to=1000&a_enum[4366][20]=20

    Tia, tyle, że nie ma tam ani jednego odnowionego della 15.6 cala na i5 w
    cenie do 1000zł. Nawet do 1200zł są tylko używki z jakimiś drobnymi
    uszkodzeniami i bez gwarancji.

    Wracając do tematu - czy naprawdę nikt z przeglądających grupę nie miał
    okazji używać laptopa na Celeronie 2840?

  • 9. Data: 2016-03-03 11:27:52
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-03-02 o 09:17, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Skylla" napisał w wiadomości grup

    > Z dekodowaniem wideo najczęściej sobie radzą świetnie, bo to głównie
    > robi karta graficzna,

    Ja słyszałem co innego.
    Głównie dekodowaniem video zajmuje się procesor.
    Karta pomaga w tym tylko w wyjątkowych sytuacjach, w specyficznych
    kombinacjach użytego kodeka i odtwarzacza i dopiero po zastosowaniu
    specjalnych opcji w konfiguracji odtwarzacza.

    Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    A jest to ważne, bo widzę,
    że wielu ludzi uważa że procesor nie ma już znaczenia przy odtwarzaniu
    wideo, ponieważ jest nowoczesna technika i teraz to
    karta wszystko wspomaga sprzętowo.
    I na tej zasadzie można kupować najtańszy laptok z byle jakim
    procesorem, bo karta wszystko załatwi.
    A mi się wydaje, że w praktyce to wygląda zupełnie inaczej.