  • 11. Data: 2013-01-14 15:26:07
    Temat: Re: wycena używanego laptopa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-14 13:16, Użytkownik m napisał:

    > Nie jest to jedyny sposób. Sposób który opisałem jest IMHO
    > skuteczniejszy, elegancki, nikogo nie wystawiasz do wiatru, nieco
    > niezgodny z regulaminem allegro (ale mniej niż to co opisujesz), czyli
    > innymi słowy:

    Też nie jest elegancka bo wystawiasz bez zamiaru sprzedania
    licytantom. :-)
    Ale faktycznie nie miałem racji pisząc że mój sposób jest jedyny
    skuteczny.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-01-14 15:35:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-14 15:19, *RadoslawF* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A tak szerzej ?
    > Bo z mojego punktu widzenia sztucznie postawił cenę o równowartości
    > tych 450 funtów, jeśli ktoś to przebił to poznamy realną wartość.
    > Jeśli nikt nie przebił to nie znamy realnej wartości, jedyne co
    > wiemy że jest mniejsza od tych 450 funtów.

    Takie rzeczy już trzeba tłumaczyć :)
    Wystawia za 1 zł. Potencjalny kupiec licytuje z cena maksymalną na 2230
    zł (~równowartość 450 funtów dzisiaj), ale w allegro widnieć będzie ta
    cena wystawienia (pierwszy bid). Przychodzi obcy kupiec i przebija -
    powiedzmy daje max 50 zł - allegro go przebija z pierwszej oferty z
    automatu o stawkę minimalną i aktualna cena będzie powiedzmy 52 zł -
    ciągle zwycięzcą. Przychodzi trzeci (może być też kolejne zalicytowanie
    drugiego :) ) i licytuje 500 zł - automat znowu przebija i jest widoczna
    na szczycie oferta pierwszego w wysokości powiedzmy 505 zł (nie znam
    dokładnie jakie są kwoty przebicia) - tak w koło Macieju, aż znajdzie
    się desperat, który zalicytuje 2250 zł i taka cena się pojawi na
    szczycie, bo przebił maksymalny pułap pierwszego oferenta.
    Uff - jasne?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 13. Data: 2013-01-14 17:20:27
    Od: Michal <f...@w...wp.pl>

    > Witajcie,
    >
    > mam takie oto ustrojstwo SONY VGN-FW21E,

    Według specyfikacji odpowiednik Thinkpada T400, więc wartość rzędu
    1200-1400zł w zależności od stanu.

  • 14. Data: 2013-01-14 18:01:33
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.01.2013 15:26, RadoslawF pisze:

    > Też nie jest elegancka bo wystawiasz bez zamiaru sprzedania
    > licytantom. :-)

    No trochę tak.

    p. m.,

  • 15. Data: 2013-01-15 15:29:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Skylla" <s...@n...op.pl> wrote in message
    > Ponieważ nowy wydajny dostatecznie laptop przyzwoitej firmy kosztuje obecnie
    > od ok 2000 zł to proponuje góra połowę tej ceny czyli 1000zł (lub mniej jeśli
    > osoba bliska).

    zwlaszcza biorac pod uwage ze ze wzgledu na mniejsza ilosc tych laptopow
    na rynku wtornym czesci zamienne do sony czesto kosztuja fortune i np.
    w niektorych modelach zalana klawiatura ktora w innym laptopie mozna
    wymienic za 50-100 pln czesto lubi kosztowac 2-3 razy tyle (chociaz widze
    ze dostepnosc klawiatur znacznie sie poprawila przez ostatnie dwa lata,
    ale tak samo inne drobne a zuzywajace sie czesci jak gniazdo zasilania
    czy zawiasy)

    nie jest to problemem jak dlugo sprzet dziala, ale po pierwszej awarii
    ktorej nie da sie ogarnac samemu moze sie okazac ze lepiej bylo kupic
    cos nowego, zwlaszcza ze to juz nie czasy laptopow dzialajacych
    kilkanascie lat, teraz sprzet ma dotrwac do konca gwarancji i to wszystko...

  • 16. Data: 2013-01-16 11:57:01
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Z punktu widzenia licytujących metoda bardzo nie
    >elegancja ale skuteczna.

    Nie bardzo, poniewaz cena potarfi znaczaco wzrosnac w ostatniej minucie.