  • 1. Data: 2016-03-29 18:33:06
    Temat: zabezpieczone karty SSD
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    dwie karty SSD 8GB. prawie puste. nie ma problemu z czytaniem, ale
    zapisać się na nich nie da. program [W7x64] mówi, ze są zabezpieczone
    przed zapisem. karty oczywiście fizycznie odblokowane. trochę googlalem,
    wykonałem zalecane zmiany w rejestrze, ale nic to nie zmieniło. jakiś
    pomysł co z tym fantem zrobić. jakiś program, zaklęcie, czy modlitwa?
    z góry dzięki za porady. <rs>

  • 2. Data: 2016-03-29 19:09:16
    Temat: Re: zabezpieczone karty SSD
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.03.2016 o 18:33, rs pisze:
> [...]
    > wykonałem zalecane zmiany w rejestrze, ale nic to nie zmieniło. jakiś
    > pomysł co z tym fantem zrobić. jakiś program, zaklęcie, czy modlitwa?
    odpal linuksa live, gparted, spróbuj wykasowac wszystko (partycje,
    system plików) i założyć nowy fat32. jak się uda - fajnie. jak nie -
    śmietnik

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-03-29 19:18:30
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 3/29/2016 1:09 PM, ToMasz wrote:
    > odpal linuksa live, gparted, spróbuj wykasowac wszystko (partycje,
    > system plików) i założyć nowy fat32. jak się uda - fajnie. jak nie -
    > śmietnik
    >
    > ToMasz

    ło jezusicku! aż tak? no dobrze. gdzies tu leży nawet laptop z linuchem.
    dzieki. <rs>

  • 4. Data: 2016-03-30 17:55:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-03-29 19:09, ToMasz pisze:

    > odpal linuksa live, gparted, spróbuj wykasowac wszystko (partycje,
    > system plików) i założyć nowy fat32. jak się uda - fajnie. jak nie -
    > śmietnik

    Chyba, że zostały zabezpieczone jakimś specjalnym programem dołączonym
    razem z dyskami to można pokusić się o znalezienie oprogramowania
    producenta dedykowanego do ich dysków.

    Rada z Linuksem jak najbardziej sensowna.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2016-04-20 03:57:14
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    > odpal linuksa live, gparted, spróbuj wykasowac wszystko (partycje,
    > system plików) i założyć nowy fat32. jak się uda - fajnie. jak nie -
    > śmietnik
    >
    > ToMasz

    mam w tej chwili 3 takie karty, dwóch producentów. zrobiłem tak jak
    mówiłeś.
    z dwóch kart daje się skasować partycje, ale nie daje się założyć
    nowych. w przypadku trzeciej, nawet nie można partycji skasować. niby
    pozamiatane, ale nie. męczyłem je trochę. rożne wielkości, typy partycji.
    w dwóch aparatach fotograficznych z żadną z tych kart nie ma
    najmniejszego problemu. zdjęcia można robić, kasować. karty dają się
    formatować itp. co jest grane? <rs>

  • 6. Data: 2016-04-20 16:14:24
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-20 03:57, rs wrote:

> [...]
    > w dwóch aparatach fotograficznych z żadną z tych kart nie ma
    > najmniejszego problemu. zdjęcia można robić, kasować. karty dają się

    Próbowałeś innego czytnika?
    Miałem kiedyś czytnik, w którym przy wkładaniu karty przełącznik
    blokady zapisu przesuwał się, ocierając o ściankę w gnieździe,
    w stronę pozycji "zablokowany", a przy wyjmowaniu wracał na pozycję
    "odblokowany" - nie było tego widać, a powodowało efekt taki,
    jak u ciebie - niby wszystko wygląda OK, a nie działa. "Lekarstwem"
    było zablokowanie przełącznika, np. taśmą klejącą...
    Aparaty mają sloty na karty wykonane o niebo porządniej, niż czytniki
    USB, czy nawet takie wbudowane w laptopach, więc w nich nigdy nie
    miałem problemu.

    --
    mrg

  • 7. Data: 2016-04-20 16:22:19
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/20/2016 10:14 AM, marrgol wrote:

> [...]
    > Aparaty mają sloty na karty wykonane o niebo porządniej, niż czytniki
    > USB, czy nawet takie wbudowane w laptopach, więc w nich nigdy nie

    dzieki za sugestie. tak. trenowalem to na kilku kompach i paru roznych
    czytnikach USB. wszedzie to samo. <rs>

  • 8. Data: 2016-04-20 16:37:33
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2016-04-20 16:22, rs wrote:

    > dzieki za sugestie. tak. trenowalem to na kilku kompach i paru roznych
    > czytnikach USB. wszedzie to samo. <rs>

    Tu pokazują to zaklejanie taśmą:
    https://www.youtube.com/watch?v=a_XkvkHDveo
    https://www.youtube.com/watch?v=R40ROF7nJ2I
    Próbowałeś?

    --
    mrg

  • 9. Data: 2016-04-20 21:10:55
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 4/20/2016 10:37 AM, marrgol wrote:

    > Tu pokazują to zaklejanie taśmą:
    > https://www.youtube.com/watch?v=a_XkvkHDveo
    > https://www.youtube.com/watch?v=R40ROF7nJ2I
    > Próbowałeś?

    dzieki. zaciekawila mnie druga opcja, bo pierwsza mowi, o wypadnietym
    przelaczniku, a u mnie wszystkie sztywno siedza tam gdzie powinny.
    niestety nic sie nie zmienilo. <rs>

  • 10. Data: 2016-04-21 11:37:30
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2016 21:57:14 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > w dwóch aparatach fotograficznych z żadną z tych kart nie ma
    > najmniejszego problemu. zdjęcia można robić, kasować. karty dają się

    Spróbuj narzędzia:
    https://www.sdcard.org/downloads/formatter_4/
    (Włącz sprawdzanie rozmiaru)